Wymiana laptopa na nowego


(zaklik) #1

Mam laptopa Fujitsu-Siemens . Już dwa razy był w serwisie a teraz znów się coś psuje . Czy mogę domagać się od nich wymiany sprzętu na nowy lub zwrot pieniędzy ?


(Zbych ) #2

Prawo się tak zmienia że nie idzie za nim nadążyć , kiedyś było tak że 3 naprawy tego samego podzespołul ub 4 naprawy obojętnie jakiego podzespołu kwalifikowały sprzęt do wymiany , teraz to każdy sprzedawca ma swój regulamin gwarancyjny co moim zdaniem jest niezgodne z ogólnymi przepisami prawnymi , poprostu przewaznie wytłumaczeniem gwaranta/sklepu jest takie że przeczytałeś regulamin gwarancyjny , podpisałeś , więc wyraziłeś na niego zgode , a jak się coś nie podoba do prosze oddać sprawe do sądu takie są wytłumaczenia gwaranta , nawet niektórzy sprzedawcy twierdzą że już samo zapłacenie za towar jest akceptacją regulaminu gwarancji , i nie jest potrzebny nawet podpis.


(Tauosu) #3

Nie zgodzę się z przedmówcą. Polskie prawo ma to do siebie, że jest bardzo nastawione na ludzi, a jak się go nie zna... to zostajemy w tyle i tracimy. Taka prawda. W Polsce jest możliwość albo oddania na gwarancję producenta, albo na "niezgodność towaru z umową". Trzeba o tym pamiętać, bo o ile gwarancja producenta może być przewidziana na np: 1 rok, to niezgodność będzie i tak liczona na ustawowe 2 lata (o ile będziemy mieli paragon z data). Jako ciekawostkę mogę podać, że możemy oddać do sklepu nawet otwarte / zjedzone jedzenie, o ile będziemy mieli ku temu powód :lol:

Moja rada jest taka: Zrezygnować z gwarancji (jeżeli jest lapek w serwisie) i napisać oświadczenie, że domagasz się naprawy i/lub wymiany sprzętu w wyznaczonym (przez Ciebie) terminie - zazwyczaj 14 dni. Jeżeli sklep się nie wywiąże to masz powód do żądania zwrotu kasy. Wszystko masz opisane na stronie uokik.


(tacyer) #4

=D> Jestem pod wrażeniem :stuck_out_tongue: Wielkie dzieki za opis, nawet nie wiedziałem że tak można i za pewne wielu też nie :slight_smile:


(Abisynka2) #5

a ja mam pytanko

od roku mam lapopka toshibe satellite L40-139

jakieś 2 miesiące temupoluzowały mi się zawiasy i lata mi troche górna część (ekran). odchyla się do przudu i do tyłu o jakiś cm.

nie wiem czemu. nic nie uszkodziłąm itp a to zaczęło samo latać. zastanawiam się czy to całkiem się nie zepsuje.

nie wiecie czy to podlega naprawie w ramach gwarancji? co powinnam zrobić?


(zaklik) #6

Poczytaj gwarancję . Moim zdaniem to nie będzie jej podlegało ponieważ luzowanie sie zawiasów jest to chyba zwykłe zużycie się ich z czasem - tak samo z baterią .


(Abisynka2) #7

kurcze nie pamiętam gdzie mam gwarancje (wiem że bateria nie podlega gwarancji)

tylko czy po nie całym roku mogą się same zawaisy tak poluzować?

przyznam się że nie mam o tym pojęcia i boję się czy to bardziej się nie będzie ruszać. na razie tylko lata na 1 cm ale czy z czasem mi nie odpadnie :wink: albo będzie tak latać że nie będzie chciało stać w jedne pozycji?

poszukam jutro dokumentów i zobacze co dalej. tzn co z tym serwisem :). naprawde nie chciałabym by zaczął bardziej latać a i ekran odapdł :frowning:


(Tauosu) #8

Nie całkiem tak jest jak pisze Maestro00 , zazwyczaj producenci (a raczej składacze komputerów, bo i tak wszystko jest na wschodzie robione ;D) dają oddzielną gwarancję na poszczególne podzespoły. Dla laptopów zazwyczaj jest to 1/2 lata na podzespoły i 6/12 miesięcy na baterię. Oczywiście wszystko zależy od producenta. Inna sprawa, że w Polsce mamy takie prawo jakie mamy :wink: Więc gdy nawet już gwarancja producenta na baterię nam się skończy to i tak możemy ją oddać na niezgodność towaru z umową ;D

Co do zawiasów, znajdź paragon i idź do sklepu i oddaj na niezgodność towaru z umową (uprzednio uzbrajając się w niezbędną wiedzę na stronie uokik :wink: ) Po 2 tygodniach będziesz miała, albo laptopa albo pieniążki :slight_smile:

Oczywiście zależy jeszcze jak Ci to "lata" u mnie w 2-letnim laptopie (też toshiba) istnieje takie coś jak "luz", ale nie wiem czy o to Ci chodzi :wink: Mianowicie: Przy otwartym ekranie jak popycham palcem którąkolwiek ze stron ekranu to do tyłu idzie ona ze sporym oporem, natomiast do przodu idzie bardzo leciutko na ok. 0,5-1 cm potem następuje opór. Jak pcham ekran do przodu i puszcze przed osiągnięciem tego oporu to ekran wraca na swoją pozycję z przed "popychu" :wink: Tak to u mnie wygląda. Jednak u mnie ten luz się nie powiększa.


(Abisynka2) #9

no lata tak że jak np mam owtary na kolana i lekko rusze go to on do tyłu i do przudu lata na ok 1 cm ale nie więcej potem też jest opór, wystarczy że lekko do dotknę a on lata :(. kupowałam w Vobis i czy tam mam się udać> bp gwarancje mam jakby w inny sposób - chyba alektroniczną jakoś tak, mam fakture - za zakup i to wszystko. musiałam się zarejestrować przez neta w toshibie i tak zrobiłam. nie dostałam do ręki typowej gwarancji ani namiarów na sewisy :(. co zrobić? jest też opcja na str toshiby że niby można przedłużyć gwarancje ale już dokłądnie nie pamętam gdzie ja to znalazłąm - ale chyba powinnam mieś w mailu coś na temat rejesracji ? itp?


(Tauosu) #10

abisynka , Idz do Vobisu i powiedz, że oddajesz laptopa na "niezgodność towaru z umową" nie daj się zbajerować na gwarancję bo to może potrwać wieki. Pamiętaj o przeczytaniu choćby początku strony uokik bo tam są wszystkie informacje jakie potrzebujesz.


(Wiktor 1996 96) #11

weź jakiegoś compala bardzo dobre notebooki