Wysoka temp. pamięci na karcie graficznej

(Tomek G15002900) #1

Witam, jestem posiadaczem karty R4830 od Asusa. Jestem zaniepokojony, gdyż pamięci na karcie często przekraczają temperaturę 90 stopni, czasami jest to nawet 100! Sam rdzeń nie przekracza 85 stopni. Pamięci pracują z częstotliwością 1100MHz (default'owo to 1004MHz, ale temp. też jest wysoka, po OC wzrasta zaledwie o pare stopni, max 5).

1) Co zrobić, żeby temp. pamięci trochę spadła, bo teraz jest chyba trochę za duża?

2) W jakiej temperaturze może dojść do uszkodzenia pamięci?

3) Czy może ktoś zlokalizować pamięci na mojej karcie, bo ja jestem w tym zielony :? (podrzuce jakiś obrazek z neta)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/924 ... 39055.html

Obudowa jest otwarta.

Z góry dzięki za pomoc!

(Kabuto1378) #2

Skąd wiesz że temp. pamięci wynosi czasem 100 stopni, skoro nawet nie jesteś w stanie zlokalizować ich na laminacie karty?

Kości są przykryty przez radiator (to takie duże srebrne). Jeśli ten radiator nie dotyka kości pamięci to nic nie możesz zrobić oczywiście z wyjątkiem całkowitej wymiany chłodzenia karty.

(Remix) #3

Witam!

Po pierwsze to kup dwa (a przynajmniej jeden) wentylator i zamontoj je z przodu i z tyłu obudowy i ją ZAMKNIJ! Jeśli kupisz jeden wentyl to montuj go z tyłu jako WYCIĄGAJACY, jeśli kupisz dwa to wiadomo jeden z tyłu jako WYCIĄGAJĄCY i jeden z przodu jako WCIĄGAJĄCY powietrze.

Jaki masz zasilacz?

ps. odkurz kartę.

ps2. skąd wiesz jaka temperaturę mają kości pamięci?

(Tomek G15002900) #4

W programach Everest Ultimate, GPU-Z, Riva Runer mam zakładkę MEM IO więc odrazu nasunęło mi się, że to pamieci, ale może się mylę?

Zasilacz to Modecom Premium, wiem do najlepszych nie należy ale od ponad 2 miesięcy nie ma z nim problemów przy podkręconym procu. Czy możecie mi napisać w jakiej temp. może dojść do uszkodzenia karty?

(Remix) #5

Hej!

Możesz dać screena z Everest'a, bo nie moge tego znaleźć :frowning:

(Tomek G15002900) #6