Wysoki ping

Posiadam router mobilny T-Mobile ZTE MF60. Od kilku tygodni mam wysoki ping, gdzie wcześniej nic takiego się nie działo. Były dni, że ping wynosił 60 a teraz co 15 minut skacze do 1000.

W takim przypadku należy skontaktować się z operatorem i poinformować go wysokim pingu.

Tylko tyle wystarczy? o.O

Ja mam prawie od 2 lat takie coś tylko w Plusie, czasem nawet ping wcale nie dochodzi, ale pół dnia rozłącza i jak na razie nie ma na to skuteczniejszego lekarstwa niż reklama na G+ YT itp :wink:

Pewnie Sieć 3G jest zapchana.

Ale możliwe też, że masz jakiś ruch w tle, łącze się trochę przytyka i wtedy takie pingi to norma.

Możliwe też, że coś mu nie pasuje na połączeniu WiFi. Podczas sprawdzania pinga na zewnątrz pinguj też router.

Podczas wybudzania ze stanu spoczynku (3G/HSDPA) i przechodzenia na HSPA mogą 1-2 takie pingi  na 1 sekundę wyskoczyć, ale potem jest ok.

Co masz na myśli? :o

W przypadku problemów z Plusem “reklamuję” szybki internet Plusa (szybszy od Neostrady) podając super szybkości 0.2 Mb/s oraz komentując to dość  chamsko - tak samo chamsko jak sprzedawcy wciskają kit użytkownikom, którzy nierozróżnianą limitu szybkości i transferu miesięcznego. Przynajmniej wiadomo jak w danym regionie net chodzi i ludzie omijają go z daleka.

 

Problemem tych sieci i umów jest to, że nie ma podanych minimalnych prędkości (w Play niby mam wpisane 8 kbps…). Więc gdy masz taki problem jak wyżej i jeśli problem występuje po stronie operator a, to póki co prócz zgłoszeń do BOK/BOA niewiele możesz zrobić.

Miesiąc po podpisaniu umowy internet ładnie śmigał, ale teraz to tylko płacz pozostał.

Włóż kartę w coś, co potrafi zmierzyć zasięg (telefon/tablet z Android), najlepiej w dBm i sam zobacz. Poszukaj miejsca gdzie jest najmniej dBm. Ping nie powinien skakać na zasięgu lepszym niż -100 dBm. Antena (jeśli daleko masz do nadajnika to kierunkowa) pomoże przy słabym zasięgu, ale za dużo nie zdziała w przypadku przeciążeń.