Wysokie temperatury procesora

Witam mam spory problem. Otóż ostatnio rozkręciłem i odkurzyłem swój procesor - intel core duo e6300 1.8 ghz. Kupiłem pastę termoprzewodzącą za 5 złotych (badziewna, więc może tu tkwi problem) i nałożyłem na procesor. Zamontowałem i wszystko przez jeden dzień było ok (i tu dziwne bios wskazywał 40 stopni, a speedfun i siw 52 stopnie). Dzisiaj włączam komputer i po 20 minutach siedzenia w necie mam temperatury 78 i 76 stopni, a siedzę tylko w internecie. Nie wiem, co się dzieje, ale chcę temu zaradzić. Może kupiłem badziewną taśmę, a może programy wskazujące kłamią ? W miejscu gdzie jest procesor, gdy dotknę obudowy to nie czuć ciepła. Karta graficzna, płyta główna i dysk twardy mają po ok 30 -40 stopni wiec jest ok. Może problemem jest to, że założyłem wentylator na dole obudowy (12 cm) i ustawiłem tak, że wdmuchuje powietrze i może to gorące powietrze idzie do góry na procesor ? Nie wiem jestem laikiem i proszę pomóżcie :wink:

miszczu007 , nazwij proszę temat konkretnie, bez zbędnych problemów w tytule. Inaczej wyciągnę konsekwencje. Przeczytaj proszę ten temat. viewtopic.php?f=16&t=394978

  1. Możliwe, że założyłeś źle wentylator. Tak jak piszesz. Zrób foto i pokaż, ocenimy. :slight_smile:

  2. Nie nałożyłeś przypadkiem za dużo pasty? Za duża ilość także może utrudniać.

  3. Wentylator na procesorze się nie obluzował lub coś z tych rzeczy? Obraca się? Jest podłączony do zasilania w płycie głównej?

Więc nim zamknąłem obudowę wentylator działał i wszystko było ok. A jest możliwość, że za mało dałem tej pasty ? Przed czyszczeniem temp. były ok 62 stopnie, teraz mam 77-80. A pastę z powodu kilku problemów nakładałem w bardzo egzotyczny sposób - zdjąłem poprzednią, wziąłem worek foliowy, odkaziłem go i palcem owiniętym w woreczek nakładałem pastę i rozsmarowywałem. Może to wina tego, że ta pasta była warta 5 zł. i to kompletne badziewie ?