gembalap
(Pio78)
#1
Witam,
Mam kilka dokumentów w plikach Excel’a. Sąto formularze, które mają różne komórki wypełnianie np A4, B5, C1, D7, inne
Na szczeście każda z tych komórek to tekst
potrzebuję z takich plików przygotować sobie inserty do bazy.
jeden zastaw komórek, to będzie jedna tabela.
Czy ma ktoś jakieś rozwiązanie??
Tych plików jest sporo - ok. 5000 szt.
Pozdrawiam
GembalaP
Cudny
(Cudny)
#2
Nie ten dzial - raczej na webmastering
musisz sobie zrobic skrypt php.
zapisujesz plik jako baza.csv i wtedy rozdziela ci wszystkie krotki znakiem ;
no i teraz magia ;]
<?php
mysql_connect(‘host’,‘login’,‘haslo’);
mysql_select_db(‘nazwa bazy’);
$plik = include(‘baza.csv’);
foreach($plik as $pp)
{
list ($1, $2, $3) = explode(";", $plik);
mysql_query("insert into baza set (’.$1.’,’.$2.’,’.$3.’);
};
?>
Jezeli znasz sie chociaz troche na php to bedziesz wiedzial o co chodzi - plik od razu ci zapisuje wszystko co miales w *.xls do bazy danych.
pzdr
gembalap
(Pio78)
#3
Wszystko ładnie pięknie - gdybym te dane miał tak jak piszesz, ale niestety tak nie jest.
Jeden rekord, to nie jest jeden wiersz w Arkuszu excela.
Tylko sam arkusz jest jednym rekordem. W pliku excel jest tylko jeden arkusz, tak więc jeden plik Excela jest jednym rekordem.
Moje pytanie jest jak w łatwy sposób wydobyć dane z wielu plików excela.
Pozdrawiam
GembalaP