Zaczęło się problemy predkoscią neostradą


(grzegorz0plonka) #1

Witam.

Mam neostradę na 10 mb/s i miałem cały czas pełne prędkości.

Tak około 20 dni temu nagle zaczęło sprawia problemy prędkości i nie da się ogladać zywo tvp.

Test wygladać tak

991733497.png

Parametry

Stan linii ADSL Podniesiony

Standard ADSL G992_5_A

Szybkość wysyłania 1076

Szybkość pobierania 12440

Tłumienie Bliski koniec : 26.4 (dB)

Odległy koniec : 14.1 (dB)

Sygnał/Szum Bliski koniec : 12 (dB)

Odległy koniec : 7 (dB)

Liczba błędnych pakietów 0

Firmware 0xe15080a

Błędne sek. w okresie 15 min 0

Błędy CRC 1

Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

Kiedy miałem Sygnał/Szum Bliski koniec : 13-15 (dB)

Już bardzo duzo wiele razy dzwoniłem i zgłosiłem techniczne w dniu 18.10.2010 za obciążoną sieć dslamu. A teraz dowiedzałem ze technicy cos usunęli usterkę. Ale niestety zupewnie mowią nie prawdy! działa internet tak samo.

teraz naprawdę nie wiem co mam robić?


(ra-v) #2

To się nazywa popularnie "niezgodność towaru z umową". Więc do dzieła.


(grzegorz0plonka) #3

Akurat dowiedzałem ze zgłoszenie zostało anulowane i nic nie mogę robić.


(Dobrol) #4

Zgłosić problem jako reklamację - dla TP normalne zgłoszenie nie jest dla nich reklamacją.

Reklamacja jest objęta prawem i muszą ja wyjaśnić pisemnie.


(grzegorz0plonka) #5

Własnie dzisiaj byłem w salonu TP i zgłosiłem reklamację oraz prosiłem o rozbudowie centrali lub światłowód.

Teraz czekamy.


(antiferno) #6

Hahahaha prosiłeś o rozbudowe :smiley: już widze jak sie tym przejeli...

O ile sie orientuje kiedy zakladasz neta np 10mb TP NIE GWARANTUJE transferu , oni udostępniają Ci łącze DO 10mb ...

Poza tym wiem czemu tak sie dzieje.

Mam neo 1mb 4rok , niedługo zwiększą mi prędkość i pamietam że kiedy wprowadzili 6mb itp jeszcze jakiś czas temu net strasznie zwolnił bo była sieć obciązona oni najpierw łapią klientów a dopiero później modernizują część sieci gdzie jest zbyt duże obciążenie... możesz sie nastawić że przez jakiś czas tak bedzie


(Karolekc5) #7

Do ale nie może być nisze niż niższa obija neo czyli 6. (wiem nie ma tego chyba nigdzie zapisanego ale tak po ludzku )

zobacz na tym teście :slight_smile:

Co do reklamacji, a składałem ich kilka na TP nie narzekam :smiley:

Nie długo wejdzie ACTA i siec się odciąży :smiley:


(ra-v) #8

antiferno , czyli wg Ciebie jest to tak samo jak GSM, masz np. 7.2Mbit, ale pociągniesz tyle ile się da? No to nie ma wtedy niezgodności towaru z umową....


(grzegorz0plonka) #9

Tak. Ale jak jest bardzo obciążoną siec to nic nie mogę robic z internetem.


(antiferno) #10

Niezgodność towaru z reklamą :stuck_out_tongue:

Mi kiedyś na infolinii powiedziała baba że nie gwarantują transferu a umowa jest na maksymalną predkość


(Sitemaster) #11

dzwonić na gorącą linię i zgłaszać problemy, niski transfer, obciążenie, pingi, niestabilne połączenie itd.

niech sobie odnotowują, bo im więcej tego typu zgłoszeń, tym prędzej zapadnie decyzja o ewentualnej modernizacji.


(Karolekc5) #12

Dokładnie tak! !!

Co do modernizacji dla jednostki to raczej nikłe szanse tu trzeba większości "demokratycznej"


(grzegorz0plonka) #13

(Karolekc5) #14

Jeśli masz takie dane i spostrzeżenia, to dzwon do techników co to obsługują(nie tp)


(grzegorz0plonka) #15

Ja nie mam konktaktów do techników.


(fiesta) #16

TPSa nigdy a to nigdy nie udostępnia kontaktów do firm które zajmują się utrzymywaniem stanu technicznego sieci oraz jej obsługą techniczną, którzy są tylko podwykonawcami.

Konsultanci mają to wręcz zakazane.

Zresztą jak wykonają pracę czy zlecenie które nie są zarejestrowane w systemie komputerowym, po prostu nikt im za nią nie zapłaci.


(Karolekc5) #17

Właśnie pod wykonawcami i nie maja na sobie Logo TP czy Orange :smiley:

No chyba ze sam zainteresowany :stuck_out_tongue:

Ale fakt chyba jest taki ze tylko oni tak naprawdę wiedza co na danym terenie leży i co może sieć


(grzegorz0plonka) #18

Dzisiaj zostałem pisma od reklamacji.

Szanowny Panie,

Dziękujemy za przekazanie informacji o Pana zastrzeżeniach dotyczących jakości świadczenia usługi neostrada tp. Złożona reklamacja jest uzasadniona i została przeze mnie uznana.

Starannie zapoznałem się z Pana sprawą. Wyjaśniam, że spadek prędkości usługi neostrada tp może pojawiać się z powodu przeciążenia sieci i występuje głównie w godzinach popołudniowych, gdy jest generowany największy ruch. W chwili obecnej prowadzone są prace techniczne związane z rozbudową sieci, mające na celu zwiększenie^przepustowosci sieci szkieletowej.

Niestety nie do konca o to mi chodziło ze zwiększenie^przepustowosci sieci szkieletowej. Tylko mi bardzo nalezało o zwiększenie^przepustowosci w centrali dslam.

Ja uwazam problem jest po stronie dslamu. A nie sieci szkieletowej.

Czy mam kolejnie reklamować?


(sla17) #19

Spróbuj, to wiele nie kosztuje.


(grzegorz0plonka) #20

No nie wiem. może to chodziło mi o zwiększenie przepustowosci Światłowódu. Ale nie jest powiedzane w Murzasichlu.