Zakup produtków i zwrot

Mam takie pytanie, nosze się z zamiarem kupienia LCD i pytałem w Komputroniku,Vobisie i innych tym podobnych sklepów.

W każdym uzyskałem taka informacje, że po zakupie kompletnie brak szans na zwrot w przypadku gdyby coś było nie tak - sklepy kompletnie odcinają się wtedy od klienta - czy to jest zgodne z prawem?

Przecież jest gwarancja producenta - jeśli coś jest nie tak, to reklamujesz u producenta - a konkretnie w serwisie

Tak tylko, że jeśli zaraz po wyjściu ze sklepu miał bym odnosić do serwisu to już delikatna przesada. Dlatego pytam się czy sklep musi przyjać wadliwe urządzenie w ciągu iluś tam dni czy nie - bo w końcu kupowałem urządzenie w pełni sprawne a posiadam od nowości nie sprawne - uszkodzone - z wadami.

  • Chodzi mi o to, że kupując monitor LCD i gdybym trafił na badpixele i miał bym czekac na wymianę sprzetu 14 badź 21 dni to już … :twisted:

Wiem, że w media markt masz 7 dni na takie cudowanie

Tom akurat wiem, byłe ostatnio u nich z wizytą, ale akurat nie mają takich modeli jak ja chcę - poprostu Markety mają proste przętzy dla zwykłych ludzi - a niestety profesjonaliści …

Każdy sklep musi przyjąc produkt w ciągu 7-14 dni (nie wiem dokładnie) bez podania przyczyn, jeśli nie bedzie chciał możesz to zgłosić nawet do Federacji Konsumentów.

No tak, tak tylko, że tego typu rzeczy trwają bardzo długo - a mi chodzi czy poprostu powołując się na jakis przepis, ustawę można tłumaczyć się w sklepie.

To już jest martwy przepis od dłuższego czasu. W chwili obecnej możesz spróbować umówić się ze sprzedawcą na zwrot towaru w przeciągu np.: 2 czy 5 dni. Ale sprzedawca wcale nie musi się na to zgodzić - wszystko zależy od jego dobrej woli.

Nie wiem czy martwy skoro wszystkie markety stosują do do wszystkiego - łącznie z produktami spożywczymi - w każdym markiecie jeśli gwarancja nie jest podsteplowana można oddać w ciągu 7 dni sprawny przedmiot - nie znniszczony, w oryginalnym opakowaniu.

Podstawą do zwrotu zakupionego towaru bez wad i to wyłącznie w jednostkach handlu uspołecznionego była uchwała nr 71 Rady Ministrów z dnia 13.06.1983 r. w sprawie ogólnych warunków sprzedaży detalicznej towarów oraz ogólnych warunków gwarancji dotyczących towarów trwałego użytku sprzedawanych przez jednostki handlu uspołecznionego (M.P. nr 21, poz. 118). Przepis ten nie dotyczył jednostek handlu prywatnego. Na podstawie § 27 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów dnia 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz. U. nr 64, poz. 328), uchwała powyższa straciła moc.

Aktualnie nie ma przepisu zobowiązującego sprzedawcę do przyjęcia zwrotu towaru zgodnego z umową. Jak każda umowa tak również umowa kupna sprzedaży może być rozwiązana za zgodą stron umowy. Zatem zwrot towaru zgodnego z umową może nastąpić wyłącznie za zgodą sprzedawcy i wynika tylko z jego dobrej woli. Sprzedawca (przedsiębiorca) w celach marketingowych może zobowiązać się do przyjmowania zwrotów towarów zgodnych z umową w określonym przez siebie czasie. Wówczas takie zobowiązanie podane do wiadomości konsumentów jest dla sprzedawcy wiążące.

Jedynymi prawnie uregulowanymi wyjątkami są umowy z konsumentami zawierane na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa. Na podstawie ustawy z dnia 2.03.2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz . 271) zarówno przy umowach zawieranych na odległość jak i poza lokalem przedsiębiorstwa konsument może od nich odstąpić bez podawania przyczyn składając stosowne oświadczenie na piśmie w ciągu 10 dni od dnia wydania rzeczy. O takim prawie konsument powinien być poinformowany przez przedsiębiorcę w formie pisemnej. Jeżeli przedsiębiorca tego nie uczyni konsument może odstąpić od umowy w terminie 10 dni od uzyskania informacji o takim prawie jednak nie dłuższym niż 3 miesiące.

A dodając od siebie : artykuły spożywcze to inny temat.

Powodzenia. Na jaki przepis się powołasz?

Złączono Posta : 14.09.2006 (Czw) 10:43

Ale to wyłącznie wewnętrzna decyzja marketu. Ja natomiast nie rozumiem jednego. Kupujesz przecież w sklepie towar. Jakiż to problem obejrzeć monitor dokładnie PRZED zakupem?

Jeśli towar jest wadliwy to w ciągu 2 lat można zażądać jego nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, przy czym do 6 miesięcy po zakupie domniema się, iż ukryta wada występowała w sprzęcie w momencie jego nabycia. Polecam poczytać http://www.city.poznan.pl/konsument/, tam jest ładnie wyjaśnione o różnicach między gwarancją a niezgodnością towaru z umową (reklamacją). Sam ostatno siedzę w temacie :?

PS. Najlepiej zażadać naprawy z tutułu niezgodności -->wszystko na stronie, nawet druczki :stuck_out_tongue: