Zawieszanie komputer / sterowniki czy sprzęt

(Zvhirek) #1

witam . mam dosyć nietypowy problem

mam zainstalowane dwa systemy z których korzystam codziennie :

windows xp sp2 home - do grania

ubuntu linux 7.10 - reszta czynności :smiley:

sprawa kształtuje się tak

pod windowsem czasami mam dziwne zwiechy . gram w call of duty 2 (gram w nie od roku) , gram tak około 20minut i nagle monitor gaśnie i mam czarny ekran i jedynym rozwiązaniem jest restart .

instalowałem różne sterowniki - catalysty 4.x , 7.6 i 7.10 . testowałem też nowe i stare sterowniki omega . bezskutecznie .

ostatnio nawet podczas grania w lego star wars :smiley: miałem BSOD . nie pamiętam treści bo komputer od razu się przy tym zresetował - zauważyłem tylko to , że wina może być po stronie ati2dvag.dll (coś w tym stylu) . problem występuje też podczas oglądanie filmów czy surfowaniu w sieci

natomiast pod linuksem ubuntu 7.10 sprawa ma się zupełnie inaczej . mam zainstalowane sterowniki fglrx i xgl (otwarte i zamknięte) . razem ze startem systemu uruchamia mi się compiz - mam w nim włączone efekty na poziomie extra , więc wymaga to dobrej karty . przez 4h korzystania z linuksa z włączonym compizem nie było ani jednego problemu .

moja karta graficzna to ati radeon 9550 (128mb i 128bit)

płyta główna : msi k8mmv

ram : 512

ostatnio rozebrałem komputer na części i wyczyściłem . przy okazji wyrzuciłem stację dyskietek

nie umiem wyjaśnić na czym polega problem

karta jest w 100% sprawna bo mój kolega mi ją oddał , a wcześniej kilka miesięcy sam z niej korzystał (grając w te same gry co ja bez żadnych kłopotów)

(Technik Elektro) #2

podaj pełną konfigurację komputera włączenie z zasilaczem.

(Gugu007) #3

Masz do sprawdzenia zasilacz, RAM-y i kartę graficzną. Spróbuj przed instalacją sterów grafy zainstalować najpierw stery mobo i DirectX. Przedtem jednak odinstaluj stare stery atka i przeczyść rejestr.:mrgreen:

(Zvhirek) #4

płyta główna : msi-k8mmv

ram : 512mb ddr