Zawieszie komputera


(Piecyk 88) #1

Siemka. Mam taki problem z komputerem gdy włacze jakąś grę to po chwili wszystko staje w miejscu, słychać przez chwilę dzwięk ale obrazu się nie rusza (zawiesza się) :evil: Dzieje się to czasami nawet w menu gry (np. fifa 06 czy twierdza 2) albo podczas grania po jakiś dziesięciu minutach :frowning: Myślałem że to wina systemu ale sformatowałem zainstalowałem wszystko od nowa, powinno działać bez problemu a tu nadal to samo :frowning: Pomóżcie bo już naprawde nie wiem co robić :frowning:

Mój komuter to:

Microsoft Windows XP Professional (Dodatek Service Pack 2)

AMD Athlon 1133 MHz (8,5 x 133)

ABIT KD7-RAID

256 MB (PC 2700 DDR SDRAM)

NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)

SAMSUNG SP4002H SCSI Disk Device (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)


(El Presidento) #2

A jakie sterowniki do karty, i jaki direcx :?


(JNJN) #3

Porządna konserwacja kompa.

Jak tam temperatury wszystkiego i jak napięcia.

Użyj programu Everest i sprawdź.

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&t=93&id=1183

Jak tam pamięć sprawdź na błędy memtest86 - ma być zero.

http://dobreprogramy.com/index.php?dz=2&id=340&t=47


(Piecyk 88) #4

DirectX 9.0c a sterowniki do karty to Omega Drivers 1.6693 :frowning: Temperatura w EVEREST to 54 stopnie płyty głowniej i 53 stopnie procesora… a jak w tym memtescie ?? :expressionless:


(JNJN) #5

To użyj sterów Catalyst,zrób czystkę po Omegach.

I to co pisałem.

Powinna być około 40 stopni - sprawdż chłodzenie,daj scren z Everesta.


(Piecyk 88) #6

Ale z tego co wiem to Catalyst są pod Radeony a ja mam GeForca ;/

http://img293.imageshack.us/img293/6692/everest2ti.jpg

OBRAZ który zamiesciłes nie jest zbyt duzy kolego.!!

zostawiam linka.


(JNJN) #7

Wielkie Sorki,masz rację skojarzyły mi się Omegi z ATI,do GF rzadko się ich używa.

Proponuję do tej karty ster w wersji 56.72.

Za wysoka temperatura chipa płyty.

Za niskie napięcie 3.3 V.

Trzeba zmierzyć napięcia zasilacza tak - możliwe również przekłamanie czujnika - sprawdź w biosie temperaturę i napięcia.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=9809

Podmień zasilacz na mocniejszy i markowy i sprawdź.


(Tomek Zamlynny) #8

JNJN

co zoancza Aux

bigalien

start=>> uruchom eventvwr.msc

pokaz jakie błędy w podgląd zdarzeń


(Asterisk) #9

Napięcie wyjściowe w gnieździe AUX


(Power0077) #10

nie znam sie bytni ale według mnie to przez słaby sprzet

1133 procek i 256 SDRAM to chyba nie za wiele jak na gry w które grasz


(Piecyk 88) #11

Już jest wszystko ok :wink: zwiekszyłem napiecie na pamięć i hula jak nigdy :smiley: Mam nadzieje że nic się nie stanie :slight_smile: aaa gry te działają bez problemów :slight_smile: nawet na high detalis :slight_smile: więc nie jest tak stary :stuck_out_tongue:

Dzięki all za pomoc :slight_smile:


(Tomek Zamlynny) #12

jak można wiedziec jak to zrobiłeś


(Piecyk 88) #13

W Biosie :slight_smile: kupel przyszedl i mi to zrobił :smiley:


(JNJN) #14

Sprawdź zasilacz(to co pisałem) i to napięcie 3.3 V, z niego właśnie korzystają stabilizatory napięcia na płycie i podają napięcie na moduły pamięci i dlatego jak jest za niskie trzeba było zwiększyć napięcie w biosie zasilające moduły pamięci - rozwiązanie doraźne bo z tego napięcia 3.3 V korzysta wiele układów i urządzeń kompa.