Zbyt wolny internet


(Kedaa) #1

Witajcie,

Mam niby standardowy problem z prędkością łącza lecz nie do końca. Otóż: Mam internet LAN 12 Mb/s. Od soboty prędkość ta spadła do 0,5-1 Mb/s. Ping mam dobry, pakietów nie gubię więc pomyślałem, że wina leży po stronie mojego dostawcy internetu. Gdy poszedłem w poniedziałek to złościć powiedziano mi, że skoro pakietów nie gubię to nie jest ich wina, czyli że pewnie mam syf na kompie.

Pomyślałem, że sprawdzę jeszcze to na laptopie znajomego. Wynik był ten sam. Speedtest.pl pokazywał prędkość od 2mb/s do 7, lecz nawet głupi filmik na YT w 360p ładował się w nieskończoność. Poszedłem w środę( wtorek święto) złościć to po raz kolejny. Powiedziałem, żeby przysłali kogoś ponieważ ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Wyłączałem antywirusa, firewall, wszystkie programy, które mogłyby coś pobierać były wyłączone i dalej nic. Pracownik z miną politowania przyjął to zgłoszenie, będąc pewnym, że wina leży po mojej stronie mimo, iż tłumaczyłem mu, że zrobiłem wszystko co mogłem i problem nie leży po mojej stornie( nawet na komórce w speedteście było to samo). Oczywiście sprawdzałem również prędkości bez routera i było tak samo a czasami nawet gorzej więc wykluczyłem router jako możliwą przyczynę. "Technicy" mieli przyjechać o 15. nagle po godzinie od zgłoszenia internet wrócił do normalnych prędkości... mimo, że nawet nie wyłączałem komputera.

O 15 przyszli panowie technicy, wytłumaczyłem im, że się "samo" naprawiło a ja nie zmieniałem nic. Byłoby wszystko ok lecz o godzinie około 22 przerwało mi neta na jakieś 10 sekund. gdy internet powrócił okazało się, że znowu muli i tak do teraz. Zgłosiłbym to drugi raz lecz nie wiem czy teraz Panowie od internetu go przyjmą. Oczywiście muszę czekać do jutra, ponieważ dzisiaj jest zamknięte. Być może wina leży po mojej stronie dlatego chciałbym abyście zaproponowali mi jeszcze jakieś testy, żeby upewnić się, że u mnie wszystko jest ok. Co zrobiłem: W ustawieniach karty sieciowej ustawiłem prędkość do 100 Mb/s, odinstalowałem firewall oraz antywirusa, zrobiłem to samo bez routera na kablu, sprawdziłem prędkości na dwóch komputerach i dalej to samo. Czy coś jeszcze mógłbym zrobić ? Załączam wynik z speedtest.net .

1929388614.png

1929390428.png