Zdalna praca (RDP), a elektroniczny podpis

Witam, księgowa pracuje zdalnie przez RDP na Optimie, potrzebuje wysyłać deklaracje z elektronicznym podpisem, jak wdrożyć to rozwiązanie tak aby czytnik podłączony do jej komputera działał przez na zdalnym pulpicie? jakie funkcje trzeba uruchomić na Windows Server i co doinstalować? ( u niej lokalnie na komputerze oczywiście czytnik jest zainstalowany i działa)

Jeśli chcesz śmiecić sobie na serwerze (chyba że to serwer RDS), to musisz zainstalować soft do obsługi podpisu, sterowniki i możesz próbować włączyć przekierowanie po stronie klienta USB. Skoro można przekierować drukarki, to z podpisem też nie powinno być problemu. W innym przypadku token, karta czy co ona tam ma, musiałby być podpięty do maszyny, na której stoi system.

Mam właśnie takie informację

" Aby czytnik i karta działały w połączeniu terminalowym (RDP) muszą być spełnione następujące warunki:

  1. Czytnik musi zostać podłączony poprawnie do stacji klienckiej np. Windows XP. Na tej stacji muszą zostać zainstalowane sterowniki czytnika. Czytnik musi być widoczny w managerze urządzeń i poprawnie działać na stacji roboczej (np. poprawnie informować o włożeniu/wyciągnięciu karty elektronicznej).
  2. Na stacji klienckiej musi działać usługa systemowa “Karta Inteligentna” (Smartcard).
  3. W kliencie RPD, w opcjach zaawansowanych musi być włączone przenoszenie lokalnego czytnika kart elektronicznych w sesji RDP (tzn. udostępnianie kart w nim włożonych dla aplikacji na serwerze terminalowym).
  4. Na serwerze Terminalowym (RDP) musi być zainstalowane oprogramowanie"

Punkt 2 , jest dla mnie nie zrozumiały jak to włączyć karte inteligentna na stacji klienckiej?
Punkt 3, to chyba to chyba ten screen który wrzuciłem?

24%20PM

Usługa karty inteligentnej powinna być domyślnie włączona w systemie Windows. Jeśli, musisz zalogować się do jej komputera i ustawić automatyczne włączenia usługi lub przekazać jej jak to zrobić samemu, gdyby nie chciała wpuścić Cię do swojego komputera lub gdyby Tobie nie chciało się grzebać w czyimś komputerze.

Skoro korzysta z podpisu i jej działa, to Tobie zostaje włączyć tylko przekierowanie w kliencie RDP.

W jaki sposób właczyc to przekierowanie w kliencie RDP?
czyli odpada instalacja sterowników do elektronicznego podpisu po stronie serwera?

Niekoniecznie, patrz pkt. 4. Musisz dostać się do jej kompa i to skonfigurować.

Też tak myślałem. Okazało się jednak że nie musi to być prawda.
Przekierowanie sprztu to nie to samo co przekierowanie pliku.

Przy odpowiedniej konfiguracji serwera, tak odpada…domyślnie (=out-of-the-box) nie odpada jednak.

Kolego a coś więcej w kwestii przekierowania możesz objaśnić? jak ten podpis uruchomić??/

apropo, jeszcze funkcji i przekierowań
mam też problem jeśli chodzi o komputery lokalne podłączone do domeny, w zasadach grupy, mam zabrionione i podłączenia pamięci masowej, (teoretycznie chodziło mi o pendrive, dyski przenośne) w praktyce niestety, po firmie krąży skaner przenośny, i niestety komputer go rozpoznaje jako właśnie pamięć masową, i ile razy ktoś odłączy od komputera skaner to muszę na chwile zdejmować zabezpieczenie w zasadach grupy włożyć skaner do portu USB i dopiero aktywować, i tak za każdym razem jak ktoś go odepnie od portu i chce ponownie włożyć i korzystać ;( jest jakieś rozwiązanie aby dodać urządzenie USB do wyjątków?