Zepsute pliki systemowe-win7


(Majest696) #1

Witam serdecznie

Otóż chciałbym zaznaczyć już na początku, że przeorałem dziś pół internetu, znalazłem kilka rozwiązań problemu, zrobiłem kilka kroków do przodu ale obecnie zatrzymałem się i nie jestem w stanie już nic więcej sam zrobić.

Już opisuję swój problem i co robiłem po kolei.

Kilka dni temu pojawił się ni stąd ni z owąd błąd podczas uruchamiania systemu o przybliżonej treści: "RpcRtRemote.dll nie jest przeznaczony do uruchamiania w systemie windows albo zawiera błąd. Zainstaluj program ponownie , używając oryginalnego nośnika instalacyjnego bądź skontaktuj się z usługą." Po wciśnięciu 'ok' pojawia się ekran logowania w rozdz 800x600 i po wybraniu użytkownika pojawia się błąd o tej samej treści, tyle że tym razem dotyczy on biblioteki "USER...coś tam" (przepraszam ale na prawdę nie pamiętam). Po ponownym wciśnięciu 'ok' widać tylko kursor, czarny ekran i nic dalej się nie dzieje. Możliwe jest tylko odpalenie Menadżera zadań. Po tym wszedłem więc w tryb awaryjny z obsługą sieci, który się odpalił, po ponownym resecie odpaliłem Narzędzie do naprawy systemu (jedną z opcji po wciśnięciu F8 przy rozruchu) Coś tam ten programik posprawdzał i zalecił backup. Zrobiłem więc to i system odpalił się już normalnie. Po tym od razu przeleciałem go Antywirusem (Avast Free), który nic nie znalazł. Po dwóch dniach problem znowu się pojawił. Identyczna sytuacja, identyczne błędy. Znowu poszedł backup, ale tym razem powiódł się dopiero 3 z rzędu, bo podczas dwóch wyskoczył błąd 0x8000ffff. Po udanym backupie znalazłem w sieci informację o komendzie w wierszu poleceń 'sfc/scannow', który wykonałem. Dostałem się do rezultatów, które były w pliku CBS.log. Przeleciałem również rejestr Ccleanerem, który znalazł 600+ błędów. Obecnie skanuję system darmowym Kaspersky'm Virus Remooval Toolem (http://www.kaspersky.pl/virusscanner.html), który na obecnym etapie też nic nie znalazł. Raportu z sfc nie jestem w stanie sam odczytać, a co za tym idzie nie wiem co dalej zrobić.

Chciałbym bardzo prosić o jakąś pomoc. Strasznie zależy mi na tym, aby nie robić formata/reinstalla systemu, bo obecnie mam oryginalny, a rok temu z laptopem nie dostałem płyty instalacyjnej i po prostu nie chcę go stracić

Hm, to by było na tyle. Oto link do raportu z SFC http://wklej.to/D9p6g.

Może polecacie jakieś programy, które potrafiłyby mi pomóc? Może jakiś inny darmowy antywirus, aby lepiej się zabezpieczać na przyszłość?

Specyfikacja kompa:

win 7 x64

SP1

wszystkie najnowsze aktualizacje

Liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję.

Pozdrawiam!


(troiP) #2
  1. Masz recovery a pod spodem notebooka nalepkę z kluczem licencyjnym więc nic nie zrobisz.

  2. Rozumiem, że nie naprawiłeś błędu: 0x8000ffff

Pobierz tego fixa: http://go.microsoft.com/?linkid=9643523 i zainstaluj.


(adam9870) #3

Sprawdzenie dysku - pierwsza metoda

  • pobierz i zainstaluj HD Tune,

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy,

  • w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - druga metoda

Jeżeli dysponujesz innym komputerem i kieszenią na dysk, to można sprawdzić dysk w inny sposób:

  • wyjmij dysk z laptopa, w którym podejrzewasz uszkodzenie dysku

  • włóż dysk do kieszeni i podłącz go do sprawnego komputera

  • jeżeli dysk nie zostanie wykryty przez system to prawdopodobnie jest poważnie uszkodzony

  • jeżeli dysk zostanie wykryty przez system to pobierz i zainstaluj HD Tune, u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

Sprawdzenie dysku - trzecia metoda

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

hiren3.gif

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HD Tune

  • u góry w HD Tune wybierz dysk twardy który znajduje się w kieszeni, w HD Tune przejdź na kartę Error Scan i kliknij Scan.

hiren4.gif

Sprawdzenie dysku - wyniki

Czerwone bloczki - bad sectory (uszkodzenia), zielone bloczki - ok.

Jeżeli będą czerwone bloczki, to dysk do wymiany.

Czas sprawdzania dysku - przykładowo dysk 500 GB SATA sprawdzałem 330 minut (5 i pół godziny).

hdtune_samsung.gif

Sprawdzanie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+

hiren1.gif

Jak sprawdzać pamięć

Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.

Sprawdź temperatury

Program HWiNFO http://www.dobreprogramy.pl/HWiNFO32,Pr … 15982.html ma opcję monitoringu temperatur (Monitoring - Sensor status - Logging start), i plik który zostanie utworzony otwieramy np. w Excelu i przeglądamy albo wrzucamy np. na http://www.speedyshare.com/ żeby skonsultować się z innymi.

Reinstalacja

  • jeżeli potrzebujemy to wykonujemy kopię zapasową danych (gdy system działa można użyć Total Commandera, gdy system nie działa to: odzyskanie-danych-dysku-sytuacji-gdy-system-nie-dziala-t492904.html)

  • odwróć laptopa i zobacz na jaką edycję Windows (np. Home Premium) posiadasz licencję i upewnij się, że klucz produktu na naklejce jest czytelny

  • załatwiamy angielskiego Windowsa z internetu w takiej edycji na jaką posiadamy licencję (np. Home Premium) http://answers.microsoft.com/en-us/wind … a38d8b2da6

  • instalujemy Windows z kluczem który znajduje się pod spodem laptopa, podczas instalacji na ekranie “gdzie chcesz zainstalować system Windows” wybieramy “opcje dysku (zaawansowane)”, zaznaczamy partycję systemową, klikamy formatuj, zaznaczamy partycję systemową aby został tam zainstalowany system i klikamy Dalej

  • instalujemy polski pakiet językowy z Microsoftu http://www.softpedia.com/get/System/OS- … ator.shtml

  • instalujemy sterowniki

W razie wątpliwości zobacz zmiana-systemu-preinstalowanego-czysty-windows-t500004.html


(Majest696) #4
  1. Tak na dole jest nie ruszona naklejka, co świadczy o nie otwieranym laptopie jak i również o tym, że nie mogę go otworzyć

  2. Nie naprawiałem. Ściągnąłem fixa, zrobiłem z nim co trzeba i po pierwszym restarcie systemu błędy podczas odpalania się nie pojawiły.

Pobrałem programik i wykonałem skan dysku, oto wynik

http://pics.tinypic.pl/i/00225/ia1rrwkdu9d1.png

Czy jeden czerwony segment już kwalifikuje dysk do wymiany?

Niestety nie mogę skorzystać z testu sprawdzenia pamięci, bo przez plombę na spodzie laptopa nie mogę/nie chcę go otwierać.

Co do temperatur, jest ok. Korzystam z podkładki chłodzącej a laptop w trybie ‘quiet office’ pracuje bez zarzutu.

Niestety, gdy po skanie dysku HD Tune ponownie zrestartowałem komputer, błędy pojawiły się znowu . Tryb Awaryjny nie chciał się odpalić, podczas ładowania zatrzymuje się na:

http://images.tinypic.pl/i/00225/h2v24s0ackqu.jpg

Po restarcie systemu ‘metodą ręczną’ odpaliłem Narzędzie do naprawy systemu, który ponownie zrobił Restore’a do punktu, który stworzył Fix od TroiP

Chciałem też zwrócić uwagę, że system odpala się jakieś dwa razy dłużej.

Myślicie, że przyczyna leży w wirusach, czy błędach technicznych? Jeśli dotyczy tych drugich, to czy mogę to zakwalifikować do gwarancji(którą mam jeszcze rok), jeśli żadne inne metody zawiodą?

To coś takiego jest możliwe? Myślałem, że raz wykorzystany kod do instalacji, przy następnej już nie działa. Poza tym, linki wygasły.

Boję się teraz wyłączać komputer, bo nie chcę znowu tracić godziny na męczenie się z tym samym.


(troiP) #5

Zadziała nawet za setnym razem.

Z tego co piszesz to jestem pewien, że naprawa gwarancyjna zostanie odrzucona

Kwalifikuje się do przeinstalowania systemu zgodnie ze wskazówkami adam9870 ,

A co ma do testowania pamięci plomba? Masz prawo ją zerwać. Plomby stosowało się 10 lat temu. To ta jakbyś nie mógł wyczyścić kompa albo dokupić pamięci ram i dołożyć. Czyżby laptop MSI bo tylko ta firma chyba jeszcze stosuje plomby i komputronik kiedy robi własną konfigurację.

Nie


(adam9870) #6

Dysk z bad sectorami może działać wolniej aż w końcu paść. Z czasem może być ich więcej. Zalecana wymiana dysku. Póki możesz wykonaj kopię zapasową ważnych danych.

Możesz wykonać test pamięci bez wyjmowania, skoro masz plomby.

Linki nie wygasły

http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24208.iso


(Majest696) #7

Haha, przepraszam, mój błąd wynikający z niewiedzy. Użyłem mylnego określenia. Chodziło mi oczywiście o naklejkę, która zakleja część płytki. Chciałem użyć tego słowa jako synonim. A laptop firmy Asus.

Tak, mam wypisany kwitek gwarancyjny na dwa lata, a laptop ma dopiero rok. Jeśli reinstall systemu nie pomoże, prawdopodobnie spróbuję z niej skorzystać

Problem z niedziałającymi linkami również leżał po mojej stronie.

W takim razie, jeśli mi się uda, zrobię to dziś w nocy i poinformuję o skutkach, gdy będzie już po wszystkim.


(adam9870) #8

Wszystko masz tutaj: zmiana-systemu-preinstalowanego-czysty-windows-t500004.html

Muszę Cię zmartwić. Serwis ASUSa nie zbierał najlepszych opinii. Jak chcesz to dopytaj: http://www.nhl.pl/index.php?showtopic=3 … &start=580

Trzymam kciuki!


(troiP) #9

Pod nią nie ma być prawa żadna śrubka.


(Majest696) #10

Niestety, lipa.

Po ściągnięciu zgodnego z posiadanym windowsem instalatora, nagraniu go na płytę ISO burnerem i odpaleniu instalatora przy rozruchu systemu, oznajmia mi on, że nie mam podłączonego żadnego dysku. Po wciśnięciu ‘browse’ widzi wszystkie, mogę wybrać dowolny ale przy wyborze pokazuje ten sam komunikat.

Da się coś jeszcze z tym zrobić?

EDIT: dokładna treść błędu przy wyborze miejsca docelowego instalacji:

“Nie znaleziono dysków. Kliknij przycisk Załaduj Sterownik, aby dostarczyć sterownik pamięci masowej w celu instalacji”

EDIT2: Chwilę jeszcze poszperałem w necie na ten temat i znalazłem ciekawe rozwiązanie tego problemu. Mianowicie, jest to opisane tutaj:

http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/windows-7-installation-problem-hard-drive-not-found

Wypróbuję to jutro, bo teraz już trochę za późno a jeszcze nie za bardzo rozumiem podpunkt: “Sprawdź typ kontrolera magazynu komputera w dokumentacji dostarczonej z komputerem lub w witrynie internetowej producenta.” a dokładnie tego, co to jest ten ‘typ kontrolera magazynu komputera’

Macie jakąś opinie na temat tej metody? A może jakieś inne pomysły? Czy już tylko serwis?


(adam9870) #11

Wejdź do BIOS i wyłącz AHCI.

Masz gwarancję - ślij na gwarancję, i tak dysk do wymiany.


(Majest696) #12

Otóż 3 dni temu, gdy nie powiodło się przeinstalowanie windy, puściłem jeszcze raz z płyty Narzędzie do naprawy systemu i przeleciałem skanem w poszukiwaniu błędów. Niby nic nie znalazł, trzeba było znowu zrobić backupa, ale gdy odpaliłem na nowo system pokazała się aktualizacja, która pobrała mi ~80 plików z rozszerzeniem .dll. Od tamtej pory przy włączaniu systemu ani razu nie wystąpiły wcześniej opisywane błędy ani żadne inne. Logicznie rzecz biorąc, można twierdzić, że w tej aktualizacji pobrały się pliki, w których były błędy i problem (miejmy nadzieję) na jak na razie został zażegnany.

Jeśli wystąpi znowu, pójdzie reinstall systemu, jeśli i to nie pomoże, laptop wyląduje w serwisie.

Dziękuję adam9870 i TroiP za zainteresowanie się temat i zaoferowaną pomoc.

Pozdrawiam serdecznie!