Zestaw dla gracza ceniacego cisze


(Jjoasz) #1

z gory uprzedzam, zestawik nie dla mnie, moze jak 10 takich wypchne , to kupie wlasny :slight_smile:

no wiec, tak:

* Zalman Reserator 1 V2 Fanless Water Cooling System

* Antec Nine Hundred/Ultimate Gamer Case

* 520W Corsair HX Series Modular PSU, ATX, EPS12V, whisper quiet, 5 year warranty

* Abit AB9 QuadGT iP965, S775, PCI-E (x16), DDR2 533/667/800, SATA II, SATA RAID, ATX

* Intel Core 2 Duo E6600, Socket 775, 2.4 GHz, 1066MHz FSB, Conroe Core, 4MB Cache, Retail

* 320MB EVGA 8800GTS Superclocked, PCI-E (x16), Mem 1700MHz, GPU 576MHz, 96 Streams, 2x DVI/HDTV

* 2GB (2x1GB) CorsairTwinX XMS2 Dominator,DDR2 PC2-6400,240 Pins, NonECC Unbuffered, CAS 4-4-4-12, EPP

* 320 Gb Western Digital WD3200AAKS Caviar SE16, SATA300, 7200 rpm, 16MB Cache, 8.9 ms

* 74 Gb Western Digital WD740ADFD Raptor, SATA 150, 10000 rpm, 16MB Cache, 5.2 ms

* Creative X-FI Xtreme Gamer PCI 7.1Ch Sound Card OEM

* Pioneer DVR-212BK 18x DVD±R, 10x DVD±DL, DVD+RW x8/-RW x6, DVD-RAM x12, SATA, Black, OEM

* Microsoft Windows XP PRO Edition SP2b (Release 2) OEM - Single Pack

* Altec Lansing ADA880W 4.1 Speaker System

* 22" Viewsonic Q22wb Black LCD, 1680x1050, VGA/DVI, 5 ms, 900:1, 300 cd/m2, Widescreen, VESA

2x hdd, bo do raid nie jestem jakos przekonany,a raptor wystarczy na os + gry

pozostaje problem wyciszenia raptora- myslalem nad dwoma bloczkami alu+guma z boku, calosc w zatoce 5.25,ale buda na to nie pozwala...

to wstepny plan, koles kase zbiera i zobaczymy ile wyjdzie na koniec... narazie ~8k

czas- mysle,ze tydzien/dwa od zamowienia w sklepie a potem... moze jakas fotorelacja -zalezy,czy wlasciciel sie zgodzi :frowning: ?

zobaczymy, narazie bylbym wdzieczny za komentarze,

dzieki


(system) #2

zastanawia mnie jedno w powyższej konfiguracji :slight_smile: a mianowicie

i do tego

troszkę się to kłuci z ideą dx10 , microsoft na razie nie planuje wydać tychże bibliotek na ten system.

a zatem pozostaje zmiana na Vistę raczej x86 - ponieważ :

x64 zajmie po instalacji 16gb do tego kilka gier (wiadomo ile obecne pozycje zajmują - po kilka gb) - pojemność tego dysku może nie wystarczyć to raz a dwa wciąż mało aplikacji wykorzystujących architekturę x64. polecam wersję visty home premium albo business.

co do jego wyciszenia to obowiązkowo jakieś "ogumienie" zwłaszcza mocowań aby w jak największym stopniu ograniczyć oscylacje, bo ten dysk to chodzący traktor :stuck_out_tongue: (2 raptory w macierzy to jest to !!


(Michal Kolatek) #3

Jak nie m$ to już ktoś nad tym pracuje :wink: z resztą gier jeszcze nie ma i te karty są kompatybilne z dx9/10, a vista jak na razie jest lipna.

Wątpię czy on jest cichy, dysk serwerowy, wyciszyć to się chyba da jak byś go zalał betonem :stuck_out_tongue:

Brał bym Hitachi, lub nowsze WD, test na puerpc

Pewnie home by starczył.


(Błażej) #4

Jak chcesz to można wziąść E6420

Zapoznaj się z testem na purepc.pl.

WD o ile dobrze pamietam nie był najcichszy.

Za tą cene masz raczej 4xGb A-data

W sumie to ja bym odjął karte muzyczną, głośniki i inne pierdoły jakie tam napisałeś. Pewnie buda też za ok. 300zł. Na samym procku możesz 200zł zaoszczędzić.

Jeśli już jakoś pooblicza gość, i dołoży nieznaczną sume, to starczy na 8800gts w SLI

Ktoś już tam zrobił jakąś wersje na XPka

Jeśli Microsoft nie zrobi, to napewno ktoś inni to uczyni.

Jak narazie Vista mu sie nie przyda.

Za rok może jakieś fajne gry na nią będa wychodziły


(system) #5

bez odpowiedniego supprot'u ze strony molocha z Redmond, nieliczyłbym ,iż jakaś zewnętrzna firma dokona tego bezboleśnie i bez problemu. czytałem o tym projekcie (dx10 w winxp)

do takiej maszyny vista wręcz wskazana po co ma w ciągu roku zmieniać system :slight_smile: raz piszesz o oszczędności a zaraz potem sugerujesz rozrzutność.

wd być może są cichsze nawet od seagate seria. 10 , po za raptorem którego tależe kręcą się z prędkością 10tyś obr/m. ale jak zapniesz takiego raptorka w raidzie :wink: (pracowałem na takiej maszynie) - to sprzęt dostaje takiego kopa ,że hej.

to samo, nie pracowałeś na raptorze,

jak można wywnioskować z postu autora, nie chce on oszczędzać.

używałeś w ogóle Visty ?? poza tym z tej uwagi można też wywnioskować że nie warto kupować karty z obsługą dx10. :stuck_out_tongue:


(Jjoasz) #6

no wiec tak:

OS- xp pro - jest z ... lenistwa mojego, po prostu nie chce,zeby koles dzwonil co chwile,bo cos mu nie chodzi itp. a skoro placi tyle kasy, to i wymaga...

RAID bylby znacznie szybszy,wiem,ale... musialbym 2x36 raptor, a to juz sie kluci z cisza- nie po to daje zalmana na cpu i nb/gpu

poniewaz uwazam,ze bezpieczniej jest miec 2 dyski,dlatego taki wybor- szybki na os i wolniejszy na reszte

chlodzenie bedzie mial doskonale, tlumienie tez- umocuje na gumowych podkladkach z gumy termicznej 2mm

pamieci a-data sa nie osiagalne w sklepie, w ktorym robie zakupy- te sa w miare rozsadne cena/mozliwosci- powinny pojsc 1066 na cl5, co dla intela nie ma tak duzego znaczenia,jak dla nvidii

tak mysle, ze zestawik mozna puscic 24/7 na 350x9...?

ps.kurde, nie moge sie doczekac telefonu z haslem ... start :slight_smile:


(system) #7

320MB EVGA 8800GTS Superclocked, PCI-E (x16), Mem 1700MHz, GPU 576MHz, 96 Streams, 2x DVI/HDTV

niema sensu,najtansze 8800gts + riva tuner i sam sobie ustawisz

Zalman Reserator 1 V2 Fanless Water Cooling System

strata pieniedzy,pomke bedziesz slyszal,wydajniej i na tym samym poziomie slyszalnosci

Thermalright Ultra-120 eXtreme + fander

http://www.cooling.pl/product_info.php?products_id=2047

monitor z 22 to

Samsung SyncMaster 226BW musi byc z S

lub

Dell E228WFP


(system) #8

i tak najgłośniejszymi elementami będzie nagrywarka (jak będą kręciły się w niej płyty) dysk twardy oraz chłodzenie karty. raptory nie są aż tak głóśne w kombinacji z tymi gumowymi podkładkami oraz solidną obudową np. taką (oczywiście bez zasilacza)

http://allegro.pl/item189551686_chiefte ... ratis.html

zestaw jak znalazł :slight_smile:

popracowałbyś trochę na raptorach w raidzie i byś zmienił zdanie :slight_smile: szybki os, programy i gry :slight_smile: na dane standard sata2 7200.

obyś nie żałował, na viście wszystko działa :wink: nie sądzę aby właściciel docelowy grał w lemmingi :wink:


(Jjoasz) #9

nie niestety, samsunga nie ma wogole, a dell... kosztuje ~450pln wiecej

ceny i zestaw z scan.co.uk , wiec wszelkie zmiany z tej strony prosze uwzgledniac;

zastanawialem sie,czy nie skladac wc z czesci tam dostepnych,ale ... lenistwo znowu wzielo gore :slight_smile:

z vista jest taki problem,ze ... w sumie nie uzywalem jej , wiec tak naprawde nie wiem o niej nic, z xp dam rade, nawet jak koles przekombinuje, to przez telefon/neta moge sprawe rozwiazac... z vista musialbym najpierw sam pocwiczyc,zeby ja komukolwiek instalowac


(system) #10

co niezmienia faktu ze do 320MB EVGA 8800GTS XP niepasuje,ajak koles bedzie mial zamiar pograc w gierki DX 10x(jak juz beda) to dopiero bedziesz mial telefon za telefonem.Biez VISTE do tej grafy,duzo nierozni sie w konfiguracji od XP.


(Jjoasz) #11

z ta glosnoscia, to nie jestem tak do konca przekonany... sama buda ma 3x120'' + dodatkowo 200'', co juz daje niezly szum

zalmana wybralem,bo sie calkiem komponuje z buda i bedzie tworzyl ''przeciwwage'' okna,ale i tu sprawa otwarta,

wstepnie, zalozenia byly takie: c2d,8800 i ... lepszy(drozszy,znaczy sie) od kumpla,hehe, budzet ~£1500 z vat i dostawa- wszystko ,co powyzej,idzie z mojej kasy :frowning:

a co do visty, to podejrzewam, ze beda ja zmuszony zaistalowac- w koncu to nowosc, lol

ps. zestaw ''kumpla'' jest na stiker +4300 i ta sama karta,bodajze, no i xp pro- telefonu nie mam od stycznia-dnia zakupu :))


(Agatonster) #12

Z uwagi na fakt, iż temat zbacza wyraźnie z merytoryki na luźne bliżej nie udokumentowane przypuszczenia, domysły - sądzę, że właściwym miejscem na ewentuale dalsze uwagi będzie dział Na luzie - uważam, że tak postawiony tamat - autor winien na wstępie tam właśnie umieścić.


(Jjoasz) #13

bez komentarza...

swoja droga, duzo do czytania nie ma a konkrety sa podane, wlacznie z terminem... ale coz,pozostaje sie tylko posmiac... na luzie

ps. ''sad, sadem a sprawiedliwosc musi byc po naszej stronie'', trawersujac powiedzenie babci...


(xomo_pl) #14

do tej karty dobre by było chłodzenie cieczą ponieważ zniwelowało by to szum powodowany przez wiatraki na karcie graf podczas dłuższego grania.


(Craker92) #15

Lepiej Fortron Blue Storm II lub jakiegoś lepszego Tagana...


(Błażej) #16

Niech przeznaczy 600-1000zł i będzie miał WC