Zestaw do ~2200 zł dla gracza

Witam !

Ostatnio rozglądam się za nowym komputerem, gdyż mój staruszek już nie wyrabia (mam go już 6 lat) :smiley: Dlatego iż że w składaniu komputera jestem całkowicie zielony,a w sklepie esc.pl podobno przysyłają już złożony komputer dlatego wybrałem ten sklep :smiley: Komputer ma służyć przeważnie do grania. Moja prośbą jest podanie sensownej konfiguracji komputera w granicach ~2200 zł w sklepie esc.pl bez napędu optyczego, gdyż sam nie mogę ułożyć jakiejś sensownej w tej granicy pieniężnej ;/ Monitor posiadam taki:

http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-peripherals-prtinters/monitors/lcd-tv-tuner/LS23CFEKF/EN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F

z tych dwóch zdecodowanie core i5.

Mam pytanie jaka jest zauważalna różnica między pamięcią 1333mhz a 1600mhz ? bo różnica cenowa jest minimalna więc czy warto dopłacać ?

skoro jest minimalna w cenie to tymbardziej w wydajności będzie podobna, wyższe taktowanie umożliwia więcej manewrów przy OC.

Następnym pytaniem jest czy karta graficzna Asus Radeon HD4770 Formula 512MB DDR5 pociągnie dobrą jakość na monitorze fullHD samsung hd2333 (filmy itp.) Czy raczej trzeba szukać jakiejś z 1024MB ?

ilość pamięci nie ma znaczenia przy oglądaniu filmów nawet hd tylko moc obliczeniowa więc spokojnie pociągnie ta karta full hd

Natomiast 1GB jest wskazane przy grach na rozdzielczości HD/FullHD. Myślę, że do 2200 zł dałoby się złożyć z dobrym procesorem, ale i o wiele lepszą grafiką. Nie oszukujmy się, HD4770 jest dobrą kartą, ale żeby grać w najnowsze tytuły musiałbyś ją wymienić za jakiś czas. Przy tym budżecie do gry lepiej wziąć trochę słabszy procesor na potrzeby lepszej grafiki.

Zaraz coś złożę, ale w tej chwili esc.pl nie chce się załadować…

znawco a co powiesz na te kolorowe słupki ?? :

http://www.hardwarecanucks.com/forum/ha … ew-15.html

zwłaszcza na rozdzielczość fullhd…