Zestaw komputerowy


(Winnipool) #1

Witam. Kumpel chce kupić komputer. Znalazł w jednej z sieci supermarketów kompa za 800 zł o następujących parametrach. Pentium 4 2,4 Ghz; Dysk 80 Gb; CD-Rw; 256 Mb RAM (DDR); Zintegrowane karty graficzna i muzyczna. Nie wiem niestety jaka płyta główna. Trochę nie chce mi się w to wierzyć. Przecież sam procesor to kwota rzędu 550 zł. Może im się zła cena nakleiła? Gdyby to jednak okazało się prawdą to warto kupować?


(Damian) #2

A komputer jest z monitorem czy bez ?? Jak bez, to jest to możliwe...

To bardzo kiepsko :?

płyta główna to też pewnie będzie szajs... Czy ja wiem czy warto :roll: na pewno trzeba będzie zaraz zmieniać płytę główną, i dokupywać kartę graficzną...


(Zbych ) #3

A możliwe że procesor też na stałe wmontowany(zintegrowany) w płyte gł bo też już z takimi zestawami sie spotkałem w hiper


(Magik) #4

Osobiście bym nawet na to nie spojrzał :stuck_out_tongue:

Płyta zapewne jakaś badziewna, pamięci niewiele i to zapewne jakiś noname, zintegrowana grafika.

Tak naprawdę to chyba tylko procesor jest tu coś wart.


(Czornyaa) #5

plyta to szajsen total: ograniczone ustawianie BIOS, brak rozbudowy

to jest takie cosik jak wyprodukowane dla dyskontu biedronka (soczek) tak samo jest z ta plyta odradzam od razu do wymiany jest

reszta raczej oki ale nieznam specyfikacji napedow itd. moze jakis link bys zapodal


(Patricko) #6

Tak jak mowi Damian.

Grafika, plyta glowna, oraz jesli zalezy na dobrym dzwieku to karta muzyczna.

Jesli ma to byc platforma do grania to grafika od razu do wymiany.

A obecnie zeby grac na wyskokich ( jednak nie najwyzszych ) detalach bezproblemu w kazda gre to min. 800zl trzeba poswiecic na taki sprzet.

Do tego karta dzwiekowa ktora rowniez nie jest tania ( co sie wiaza z zakupem glosnikow 5.1 badz 7.1 ).

Rowniez jedna z wazniejszych spraw jest RAM.

256 to duzo za malo na optymalne i ladne granie :frowning:

Jednak czy kolega bedzie uzywam PC do grania czy raczej do pracy ?

Jesli do pracy do ten komp. w zupelnosci wystarczy. ( nie mysle tu pracy 3d :wink: ).

Radzilbym koledze isc do sklepu komp. i samodzielnie poskladac komputer. Wyjdzie troche drozej jednak PC bedzie mial na dluzszy czas, bo przy takim sprzecie daleko nie pociagnie.


(Mike Wroclaw) #7

Pozatym,jak to bywa często w hipermarketach - gwarancja obejmuje cały komputer (zestaw) a nie każdy element wchodzący w skład zestawu..chcąc dokonać wymiany sprzętu trzeba brać kompa pod pache i lecieć do marketu bo inaczej uszkodzenie lub zerwanie plomby na obudowie anuluje gwarancje :confused:

Szkoda zachodu...


(Canaletto) #8

Jeśli w ofercie nie ma podanej nazwy płyty głównej (a oni często tak robią) wtedy nawet nie masz co patrzeć na taki komputer, bo i tak wiadomo, że to :x

Zintegrowana graficzna ? Zintegrowana ze słabą płytą główną. Czyli grafika słaba, nie zdziwiłbym się obsługiwała max. 16 kolorów.


(JNJN) #9

Jak kiedyś pisałem wystrzegać się hipermarketów,no chyba że komp do biura.


(Madafaker) #10

...lub na serwer.

Chociaż nie wiadomo czy to badziewie ma kartę sieciową.