Powiem szczerze, że nie znam się bardzo na tych wszystkich nowościach odnośnie podzespołów do komputera, ale kolega złożył mi coś takiego:
AMD Athlon II X4 630 Box 369zl lub często polecany na forach AMD Athlon II X3 425 250 zł
Asus M4A77D 293zl
GoodRam 2GB 1600MHz CL9 180zl
Asus HD4670 512M DDR3 267zl
Seagate Barracuda 500GB 186zl
DVD LG-GH22NS40 92zl
ModeCom Premium 500W 155zl
obudowa
Komputer będzie mi służył do użytku codziennego, czasem pewnie pogram w coś, ale na tym nie zależy mi tak bardzo. Czy taki zestaw będzie w porządku, czy może coś wymienić (np. czy będzie duża różnica między X3, a X4 żeby dopłacać ponad 100zl?).
obecnie x4 praktycznie nie wykorzystasz, sczególnie że,
lepiej bierz x2 ale z serii phenom, są wydajniejsze i w domowym użytku są wystarczające.A mając płytę główną na AM3 bez problemu zmienisz procesor na lepszy w przyszłości.
A jakbyś znalazł w przystępnej cenie Phenoma II x2 555 to możesz dołożyć (nie chodzi o 100MHz więcej, tylko nową rewizję). A jak będziesz miał szczęście to odblokujesz 2 nieaktywne rdzenie i będziesz miał wydajne 4 rdzenie.
Co do płyty, to raczej wziąłbym znakomitą Gigabyte GA-MA770T-UD3P.
RAM możesz wziąć tańszy, 1333MHz CL9 w zupełności wystarczy.
Co do karty graficznej, to bierz najtańszą wersję HD4670 jaką znajdziesz.
Dysk wymiana na Samsung F3 500GB HD502HJ.
Zasilacz, jeżeli do 200zł, to Corsair CMPSU-400CXEU będzie zdecydowanie najlepszym wyborem.
Dobre są, ale tak porządnej jak ten Gigabyte to tańszej nie ma. Ale jak musisz oszczędzić, to bierz najtańszą na chipsecie AMD770 z podstawką AM3 i gniazdami na pamięci DDR3.
Co do nagrywarki dvd, to weź coś tańszego, np. Samsunga SH-S223C.
– Dodane 17.02.2010 (Śr) 0:05 –
Większość programów obecnie nie potrafi wykorzystać wielu wątków procesora, dlatego w przytłaczającej większości przypadków 2 wydajne rdzenie będą szybsze, od 3-4 ale słabszych. W Phenomie II x2 masz dodatkowo szansę na odblokowanie 2 rdzeni…