Zmiana płyty głównej

Witam Wszystkich Forumowiczów :smiley:

Jestem nowym członkiem tego forum. Słyszłem o nim wiele dobrego, dlatego postanowiłem skorzystać z wiedzy i doświadczenia ktorą niewątpliwie posiadacie.

Piszę w tym temacie ponieważ mam pewien problem a właściwie pytanie.

Otóż postanowiłem zmienić sobie płytę główną. Obecnie posiadam ASUS M2N4-SLI ( która wg informacji które podał mi fachowiec od sprzętu komputerowego posiada minimalne możliwości OC ) a chcę kupić Gigabyte GA-MA69G-S3H AMD 690G ( która jest idealna do podkręcania )

Moje pytanie jest następujące. Czy istnieje jakiś sposób który pozwoli mi zachować system Windows który jest zainstalowany na dysku przy zmianie płyty głównej ? To znaczy zmieniam płytę a pracuję na Windzie zainstalowanej wcześniej. Niby nic ale nie uśmiecha mi się ponowna instalacja która jest bardzo czasochłonna ( mam strasznie wypieszczony systemik :roll: )

Jeżeli ktoś zna taki sposób proszę o pomoc.

PS. Jestem całkowicie zielony w temacie podkręcania sprzętu komputerowego. Proszę o wskazówki gdzie szukać porad.

Mój sprzęt :

zasilacz CoolerMaster - eXtreme Power Plus 460W (RS-460-PCAP-A3)

Płyta główna ASUS M2N4-SLI

Procesor Athlon 64 X2, 2000 MHz 3800+ Windsor Socket AM2

Pamięć 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM) 2 x 1 GB Kingston

PS2. Proszę o kontakt forumowicza Błażeja ktory został mi polecony jako wybitny ekspert od OC :wink:

Nie, bo system jest przywiązany do mobo sterami i innymi plikami. Jak zmienisz płytę i włączysz kompa na starym Windowsie to poprostu będzie się resetować…

Kiedyś wymieniłem mobo z VIA na nForce i tylko WXP zażyczył sobie instalki i sterów. Ale szokiem dla mnie było dopiero to, że nawet nie musiałem aktywować windy! :mrgreen:

Znaczy można nie formatować, ale bez płytki z Windowsem i funkcji Naprawa się nie obędzie. Ale lepiej by zrobić formata to by cały syf niepotrzebny wywaliło.

Panowie dziekuję wam za odpowiedź.