Zmiana procesora

Witam

Obecnie posiadam

procesor E2180(1M Cache, 2.00 GHz, 800 MHz FSB)

pamięć 2x 1GB Godram 667

płyta główna Ggabyte GA-945GCMX-S2

Z innego komputera mam procesor Core 2 Duo E6300 (2M Cache, 1.8 GHz, 1066 MHz FSB)

Nieco mniej o 0,2GHz ale (L2 cache2 MB) oraz (1066 MHz FSB.) i daje mi do myślenia.

Zastanawiam się więc nad zmiana czy E6300 będzie wydajniejszy??

Tak będzie wydajniejszy,także E6300 bardzo ładnie się kręci.

Co do podkręcania procesora raczej nie mam zbytnio doświadczenia.

Czy na mojej płycie głównej i chłodzeniu BOX jest taka możliwość?

A jeśli jest to zwiększać napięcie czy FSB

wystarczy że będziesz podkręcał FSB,bez dotykania napięć,na twojej płycie sądzę że 2.3 /2.4 Ghz osiągniesz.

pl. To biorę się za zmianę procesora. Co do podkręcania będę myślał nie wiem czy moja wiedza wystarczy na tyle by procka nie uszkodzić.

No ja bym powiedział że odczuje sporą róźnicę w ilości cache i by podkręcając procesor by go spalić to trzeba się naprawdę postarać.Więc nie wiem po co straszysz kolege,ja od zalania dziejów podkręcam swoje procesory/grafiki i żadnej nie spaliłem a duszę je do ostatniego Mhz:).

A więc podłączyłem :razz:

Różnice faktycznie nie są duże w E6300 ale:

  • plus

lepiej sobie poradził z filmami full-HD

3DMark nieco więcej punktów.

  • minus

Vista w klasyfikacji systemu pokazuje 4,9pkt. a na E2180 5,3pkt.

Wydaje się że dość mocno grzeje(e6300) nie ustaliłem czy to wada czy to normalna praca procesora ? Temperatura(bez OC) idle ok 48-54stopni, stres 68stopni :o .

Z ciekawość sprawdziłem OC odpalił system ok przy 2,1GHz zmniejszyłem tylko taktowanie ramu. Ze względu na wysoką temperaturę ok 63-65 idlewróciłem do standardowych ustawień

e2180 temperatura idle 32-35stopni stres ok 54stopni

Na oba procesory zastosowane chłodzenie BOX (w wersji e2180 niższy radiator w e6300 wyższy radiator) takie były w zestawie od nowości

Procesory są wykonane w 65nm ale różnica temperatur jest znaczna miedzy dwoma modelami.