Zmiana procesora

(snake_1985) #1

Witam

Obecnie posiadam

procesor E2180(1M Cache, 2.00 GHz, 800 MHz FSB)

pamięć 2x 1GB Godram 667

płyta główna Ggabyte GA-945GCMX-S2

Z innego komputera mam procesor Core 2 Duo E6300 (2M Cache, 1.8 GHz, 1066 MHz FSB)

Nieco mniej o 0,2GHz ale (L2 cache2 MB) oraz (1066 MHz FSB.) i daje mi do myślenia.

Zastanawiam się więc nad zmiana czy E6300 będzie wydajniejszy??

(Gural7) #2

Tak będzie wydajniejszy,także E6300 bardzo ładnie się kręci.

(snake_1985) #3

Co do podkręcania procesora raczej nie mam zbytnio doświadczenia.

Czy na mojej płycie głównej i chłodzeniu BOX jest taka możliwość?

A jeśli jest to zwiększać napięcie czy FSB

(Gural7) #4

wystarczy że będziesz podkręcał FSB,bez dotykania napięć,na twojej płycie sądzę że 2.3 /2.4 Ghz osiągniesz.

(snake_1985) #5

pl. To biorę się za zmianę procesora. Co do podkręcania będę myślał nie wiem czy moja wiedza wystarczy na tyle by procka nie uszkodzić.

(Gural7) #6

No ja bym powiedział że odczuje sporą róźnicę w ilości cache i by podkręcając procesor by go spalić to trzeba się naprawdę postarać.Więc nie wiem po co straszysz kolege,ja od zalania dziejów podkręcam swoje procesory/grafiki i żadnej nie spaliłem a duszę je do ostatniego Mhz:).

(snake_1985) #7

A więc podłączyłem :razz:

Różnice faktycznie nie są duże w E6300 ale:

• plus

lepiej sobie poradził z filmami full-HD

3DMark nieco więcej punktów.

• minus

Vista w klasyfikacji systemu pokazuje 4,9pkt. a na E2180 5,3pkt.

Wydaje się że dość mocno grzeje(e6300) nie ustaliłem czy to wada czy to normalna praca procesora ? Temperatura(bez OC) idle ok 48-54stopni, stres 68stopni :o .

Z ciekawość sprawdziłem OC odpalił system ok przy 2,1GHz zmniejszyłem tylko taktowanie ramu. Ze względu na wysoką temperaturę ok 63-65 idlewróciłem do standardowych ustawień

e2180 temperatura idle 32-35stopni stres ok 54stopni