Witam. Nie wiem z jakiego powodu, ale ostatnio wszystko pobieram z żałosną prędkością 50 kb/s, gdy moja standardowa prędkość to ok. 400 kb/s. Napotkałem również straszne lagi w grach, pingi sięgają zenitu. Nie wiem co to wywołało, takie rzeczy dzieją się nawet, gdy siostra na komputerze nic nie robi. Oto screen jak wygląda rozmieszczenie Liveboxa (przy komputerze siostry) i Wi-Fi (mój komputer):
Przez chwilę myślałem że to wina przemeblowania i łóżko zasłania Wi-Fi, ale bez przesady, aby prędkość tak spadła. W dodatku przez pewien czas po przemeblowaniu wszystko było OK, więc to nie może być wina zmiany położenia biurka.
Na początek wyłącz i włącz LB następnie zobacz na tej stronie jaką masz prędkość http://www.speedtest.net/ u siebie na laptopie i u siostry wyniki wklej na forum
Być może po przemeblowaniu znajdujesz się w zasięgu innych sieci, które zakłócają sygnał WiFi LiveBox’a. Warto by to sprawdzić. Ściągnij program inSSIDer, uruchom i sprawdź, jak wygląda sygnał z innych sieci i na któych kanałach jest on nadawany. Możesz też wrzucić screen’a z tegoż programu.
Spróbuj z LiveBox’em połączyć się kablowo. Czy problem będzie występował nadal? Jeśli tak, to bardzo prawdopodobne, że to z łączem jest problem techniczny, którego Ty nie będziesz w stanie rozwiązać bez interwencji dostawcy.
Niestety jest to koniecznie do przeprowadzenia diagnostyki. Możesz jakoś wytłumaczyć, dlaczego nie możesz połączyć się kablowo? Generalnie nie potrzeba robić nie wiadomo jak długich testów. Kilka chwil i będziemy wiedzieć, czy na kabelku mamy podobne objawy.
Proste, nie mogę przeprowadzić takiej diagnostyki bo nie mam kabla
Wynik przed restartem LB (download mniejszy od uploadu, wut?):
Wynik po restarcie LB:
W dodatku na mapie Europy która jest w tym teście, kropkę (która chyba oznacza gdzie niby ja jestem) pokazuje południe Polski, wówczas gdy mieszkam w okolicach Warszawy. Na różnych forach pokazuje mi o dziwo również, że logowania robione są z Lublina, co jest nierealne).
Screen z inSSIDer:
http://scr.hu/0td8/wjodb
UWAGA!
Korzystając z okazji że miałem maksymalną prędkość, zacząłem pobierać grę. Nagle prędkość zaczęła spadać i wróciła do tej nieodpowiedniej. Wynik prędkości po niecałych 20 min pobierania gry:
No proszę Cię… Przecież w zestawie do LiveBox’a taki kabel był. W dodatku takim samym kabelkiem podłącza się na przykład dekoder z telewizji od Orange’a.
Jaka to wersja LiveBox’a - 1.0, 1.1 czy 2.0?
Może tak być, że dostajesz IP z puli operatora, która wcześniej była przypisana do regionów, o których piszesz. Jakkolwiek by nie było, nie powinno to mieć wpływu na działanie łącza.
Tutaj faktycznie jest wszystko Ok - nie ma skąd być zakłóceń. Sygnał co prawda do najlepszych nie należy, ale spokojnie powinien dać radę na przepustowość kilku Mb/s. Szyfrowanie tylko po WEP nie obciąża nadto LiveBox’a, więc to też nie będzie źródło problemu.
Zaloguj się do panelu zarządzania LiveBox’em i podaj parametry linii ADSL.
Czy zdarza się, że LiveBox się zawiesza? Jak wtedy wyglądają na nim diody?
Najlepiej po wyglądzie samego urządzenia oraz po tym, jak wygląda panel zarządzania. Nieco więcej o tym tutaj - możesz przełączać się w zakładkach pomiędzy urządzeniami LiveBox różnej wersji.
W takim układzie szukaj parametrów w takim stylu. Oczywiście podane wartości są wartościami przykładowymi.
Tłumienie Bliski koniec : 47.0 (dB)
Odległy koniec : 21.0 (dB)
Sygnał/Szum Bliski koniec : 26 (dB)
Odległy koniec : 21 (dB)
Liczba błędnych pakietów 0
Firmware 0xe15080a
Błędne sek. w okresie 15 min 0
Błędy CRC 0
Błędne sek. w okresie 1 dnia 0
Na moje oko - choć w tej dziedzinie ekspertem nie jestem - parametry łącza są fatalne. Bardzo wysokie tłumienie i słaby stosunek sygnału do szumu, a do tego pojawiające się błędy CRC. Myślę, że to z tego powodu łącze jest tak wolne, a jego prędkość - niestabilna. Ale by się upewnić, napisz posta w temacie Jak sprawdzić jaki internet maksymalnie na moim łączu? i zapytaj, jaką powinieneś mieć prędkość przy takich parametrach. Jeśli okaże się, że linia spokojnie powinna wyciągać określone wielkości, będziemy problemu szukać nadal.
Tak, ale nie masz pewności, czy od tamtego czasu nic się nie zmieniło - że nie było żadnych dodatkowych operacjach na łączach, przepięć i tym podobnych. No nic, to czekamy.
Znalazłem chyba problem (z pomocą konsultanta TP):
Bardzo dużo połączeń wychodzących. Dzwoniłem do Neostrady i powinno być ich maks. 10. U siostry było ich jeszcze więcej. Skan przy starcie systemu i usunięcie wykrytych zagrożeń nie pomógł.
Po drugie kiedyś pobierałem coś przez Torrent i aby przyśpieszyć pobieranie odblokowałem pewne porty. Teraz je usunąłem lecz bez skutku. Oto te dwa porty usunąłem:
Jak dla mnie to fikcyjne źródło problemu. Ograniczenie - stosowane w systemach Windows - polegające na ustawieniu maksymalnej ilości połączeń TCP na 10 miało chronić przed rozsyłaniem zagrożeń i nie powinno wpływać na działania sieci. Sam w obecnej chwili mam aktywnych 21 połączeń TCP i bezproblemowo wyciągam 30 Mb/s, czyli praktycznie maksymalną przepustowość mojego łącza.
To jest tylko przekierowanie portu na konkretną maszynę w sieci lokalnej - również to ustawienie nie powinno mieć żadnego wpływu na prędkość łącza.