Zwrot towaru oryginalnie zapakowanego- przyjmują?

Jeśli zamówiłem produkt przez internet i odebrałem osobiście w sklepie, nie rozpakowałem go, mogę go zwrócić po zakupie?

W przypadku zakupu na odległość można tak do 10 dni z tego co pamiętam, gdy jednak odbierze sie w osobiście to nie bardzo chyba bo sklepy w regulaminach wspominają czasem o tym że w przypadku odbioru osobistego nie obowiązują te zasady zwrotu co przy odbioru z rąk kuriera…

Więc jest możliwość zwrotu gdy tak mają zapisane w regulaminie? Może istnieje jakaś inna zasada? Czy tylko wymiany na co innego?

Jeśli towar jest pełnosprawny to czy przyjmą zależy tylko od woli sprzedającego i żaden przepis i ustawa nie może go do tego zmusić. W przypadku zakupu na odległość (sklep internetowy, allegro) Jeśli sprzedawca w momencie zakupu poinformował Cię o prawie do zwrotu (zapis w opisie aukcji, na stronie sklepu internetowego) to masz 10 dni, natomiast jesli takiego zapisu nie było to masz na to nawet 3 miesiące!

“Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy, bieg terminu, nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie 10 dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie 3 miesięcy od jej wykonania.”

http://umowa-sprzedazy.wieszjak.pl/sprz … tacji.html

Prawo do odstąpienia od umowy związane jest z formą zawarcia umowy, nie zaś z jej wykonaniem, które stanowi

zobowiązanie wynikłe z tak zawartej umowy Regulamin sklepu nie może być niezgodny z przepisami wynikającymi z ustawy. Zapisy regulaminu niezgodne z ustawą nie są ważne!

http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zwrot- … 77433.html

Wiele osób pisze na forach że można oddać bo umowa została zawarta w chwili zamówienia.

Już całkiem zgłupiałem. Oddawał ktoś w sklepie Vobis towar którego nie otwierał- opakowanie nie naruszone przez kupującego, nie otwierane (tym samym towar nei wyciągany ze środka i nie używany)? Robią jakieś problemy?

  • Nie muszą przyjąć zwrotu. Jak towar jest uszkodzony to muszą wymienić go na nowy i nieuszkodzony.

Czyli mam uszkodzić towar by mi za drugim razem już kasę zwrócili?

Czy to Vobis czy inny sklep to nie ma znaczenia. Obowiązują ich te same przepisy i ustawy. A ich wewnętrzne przepisy to mogą sobie… (muszą być zgodne z prawem danego kraju)

Jeśli kupowałeś przez internet a odbierałeś w sklepie masz prawo zwrotu sprzęty. Jesli będą robili problemy to powiedz, że bezpośrednio od nich idziesz do rzecznika praw konsumenta (poproś ich na piśmie o powód odmowy przyjęcia z dokładną datą i czytelnym podpisem pracownika/kierownika oraz danymi sklepu - np. pieczątka)

A na pewno umowa została zawarta już przy zatwierdzeniu zamówienia?

W co sie uzbroić idąc zwracać ten towar? Jakieś konkretne dokumenty wydrukować i przedstawić? Pismo jakieś też?

Nie zwracają pieniędzy tylko wymieniają towar na nowy bądź wysyłają do serwisanta. Żaden konsument nie ma prawa zwracać sprawnego i zgodnego z opisem produktu, można jedynie liczyć na gest sprzedawcy. Trzeba by zajrzeć do wewnętrznej umowy zakupu bo mogą różne być przepisy które zaakceptowałeś kupując przedmiot. Inaczej sprawa wygląda TYLKO I WYŁĄCZNIE W PRZYPADKU ZAKUPU NA ODLEGŁOŚĆ (umowa na odległość) (wysyłka).

No właśnie różne są opinie i bez sądu to sie chyba nie obędzie ;/

Przykładowe pismo:

http://www.google.pl/url?sa=t&source=we … VSjk67M8vA

Jak chcesz to wpisz w google “dokument zwrotu towaru”, będzie więcej do wyboru. Oczywiście musisz mieć dokument zakupu (paragon lub fakturę) - oryginał

Dodane 19.04.2009 (N) 21:04

Poczytaj trochę przepisów i to co napisałem wcześniej - ta umowa została zawarta przez internet a to, że klient sam odebrał towar w sklepie nie ma znaczenia!

Sklep to może sobie pisać w regulaminach wewnętrznych… Jeśli są te zapisy niezgodne z polskim prawem to uważa się za nieistniejące NAWET jeśli podpisałeś się pod takim regulaminem. Zadzwoń do Rzecznika Praw Konsumenta, każdy Ci to potwierdzi.

Dodane 19.04.2009 (N) 21:16

Umowa jest zawarta (zgodnie z polskim prawem) w momencie zatwierdzenia zakupu w sklepie internetowym, na allegro w momencie kliknięcia “Kup teraz” a NIE W MOMENCIE dokonania wpłaty lub odebrania towaru.

Co do potrzebnych dokumentów to napisałem powyżej

"tel. (22) 827 11 73

fax.: (22) 827 90 59,

(pod tymi numerami telefonicznymi nie prowadzimy poradnictwa)"

nie ma za bardzo jak zadzwonić, tylko emailem…

Po pierwsze - jesteś strasznt niedowiarek, podałem ci kilka linków w których jest napisane to samo co ja napisałem

Po drugie - tak trudno wpisać odpowiednie słowa w google?

http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_kons … rzecznicy/

A po drugie - co w tym złego, że mailem zapytasz? Będziesz miał odpowiedź na piśmie, możesz wydrukować i zabrać do sklepu jak będziesz oddawał sprzęt.