Jeśli zamówiłem produkt przez internet i odebrałem osobiście w sklepie, nie rozpakowałem go, mogę go zwrócić po zakupie?
W przypadku zakupu na odległość można tak do 10 dni z tego co pamiętam, gdy jednak odbierze sie w osobiście to nie bardzo chyba bo sklepy w regulaminach wspominają czasem o tym że w przypadku odbioru osobistego nie obowiązują te zasady zwrotu co przy odbioru z rąk kuriera…
Więc jest możliwość zwrotu gdy tak mają zapisane w regulaminie? Może istnieje jakaś inna zasada? Czy tylko wymiany na co innego?
Jeśli towar jest pełnosprawny to czy przyjmą zależy tylko od woli sprzedającego i żaden przepis i ustawa nie może go do tego zmusić. W przypadku zakupu na odległość (sklep internetowy, allegro) Jeśli sprzedawca w momencie zakupu poinformował Cię o prawie do zwrotu (zapis w opisie aukcji, na stronie sklepu internetowego) to masz 10 dni, natomiast jesli takiego zapisu nie było to masz na to nawet 3 miesiące!
“Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy, bieg terminu, nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie 10 dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie 3 miesięcy od jej wykonania.”
Prawo do odstąpienia od umowy związane jest z formą zawarcia umowy, nie zaś z jej wykonaniem, które stanowi
zobowiązanie wynikłe z tak zawartej umowy Regulamin sklepu nie może być niezgodny z przepisami wynikającymi z ustawy. Zapisy regulaminu niezgodne z ustawą nie są ważne!
Wiele osób pisze na forach że można oddać bo umowa została zawarta w chwili zamówienia.
Już całkiem zgłupiałem. Oddawał ktoś w sklepie Vobis towar którego nie otwierał- opakowanie nie naruszone przez kupującego, nie otwierane (tym samym towar nei wyciągany ze środka i nie używany)? Robią jakieś problemy?
Czy to Vobis czy inny sklep to nie ma znaczenia. Obowiązują ich te same przepisy i ustawy. A ich wewnętrzne przepisy to mogą sobie… (muszą być zgodne z prawem danego kraju)
Jeśli kupowałeś przez internet a odbierałeś w sklepie masz prawo zwrotu sprzęty. Jesli będą robili problemy to powiedz, że bezpośrednio od nich idziesz do rzecznika praw konsumenta (poproś ich na piśmie o powód odmowy przyjęcia z dokładną datą i czytelnym podpisem pracownika/kierownika oraz danymi sklepu - np. pieczątka)
Nie zwracają pieniędzy tylko wymieniają towar na nowy bądź wysyłają do serwisanta. Żaden konsument nie ma prawa zwracać sprawnego i zgodnego z opisem produktu, można jedynie liczyć na gest sprzedawcy. Trzeba by zajrzeć do wewnętrznej umowy zakupu bo mogą różne być przepisy które zaakceptowałeś kupując przedmiot. Inaczej sprawa wygląda TYLKO I WYŁĄCZNIE W PRZYPADKU ZAKUPU NA ODLEGŁOŚĆ (umowa na odległość) (wysyłka).
Jak chcesz to wpisz w google “dokument zwrotu towaru”, będzie więcej do wyboru. Oczywiście musisz mieć dokument zakupu (paragon lub fakturę) - oryginał
– Dodane 19.04.2009 (N) 21:04 –
Poczytaj trochę przepisów i to co napisałem wcześniej - ta umowa została zawarta przez internet a to, że klient sam odebrał towar w sklepie nie ma znaczenia!
Sklep to może sobie pisać w regulaminach wewnętrznych… Jeśli są te zapisy niezgodne z polskim prawem to uważa się za nieistniejące NAWET jeśli podpisałeś się pod takim regulaminem. Zadzwoń do Rzecznika Praw Konsumenta, każdy Ci to potwierdzi.
– Dodane 19.04.2009 (N) 21:16 –
Umowa jest zawarta (zgodnie z polskim prawem) w momencie zatwierdzenia zakupu w sklepie internetowym, na allegro w momencie kliknięcia “Kup teraz” a NIE W MOMENCIE dokonania wpłaty lub odebrania towaru.