Usuwanie tła - białe tło w zdjęciach

Witam.

Na początku zaznaczam, że jestem totalnym amatorem w dziedzinie grafiki.

Wystawiam aukcje na Allegro i chcę, żeby moje zdjęcia były na białym tle (tzn. jakby bez tła) - podobno to również zachęca do zakupów.

Potrzebuję do tego jakiegoś darmowego, łatwego w obsłudze programu i wskazówek jak to zrobić.

Powiedzmy, że obiektem do zrobienia są te spodnie:

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=azi8u9&s=6

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi JAK TO ZROBIĆ?

Z góry dziękuję

dho94

Zasadniczo podszedłbym do tematyki w zupełnie inny sposób.

a) Wykonać zdjęcie na “białym” tle a nie tak jak to jest zaprezentowane, na ręczniku.

b) wyszukać w google, czy innej wyszukiwarce tematu balansu bieli i zastosować przedstawione tam uwagi podczas obróbki zdjęcia w programie Photoshop lub Gimp.

No a jak już się upierasz to zainstalować oprogramowanie Photoshop, Gimp lub inne do grafiki rastrowej, a następnie zapoznać się z jego podstawowymi narzędziami i “wyciąć” docelowy produkt z całości zdjęcia i zamieścić na białym tle.

Czy tak czy inaczej, bez lektury na temat programów do obróbki zdjęć się nie obejdzie.

-dho94 , temat był już poruszany na forum. Jest mój temat jak wyciąć obiekt.

Dokładnie, temat był wielokrotnie poruszany. Ze swojej strony dodam, że oprócz wycinania przy pomocy piórka żadna inna metoda nie daje zadowalających rezultatów, no może poza Szybkim zaznaczaniem z CS4 ale wiele zależy też od tła. Tak więc z darmowych programów polecam Gimpa i zapoznanie się z wycinaniem przy pomocy piórka. Gipma znajdziesz tu

Zaznacz spodnie, odwróć zaznaczenie i wytnij.

Przykład użycia Szybkiego zaznaczania, z niewielką korekcją krawędzi, poprawą poziomów i niewielkim retuszem kolorów.

http://pl.tinypic.com/r/r788iv/6

Czego to człowiek nie zrobi jak mu się nudzi w pracy :lol:

Pobrałem gimpa, wklejam zdjęcie. Co dalej?

Jakie narzędzie mam wybrać?

Dodane 28.12.2009 (Pn) 16:22