Reklamacja E5200 Intel - brak opakowania?

Witam

Kupiłem na allegro E5200 nowy BOX. Okazało się, że wadliwy tzn uszkodzony.

Odesłałem go na gwar. (wszystko co było przysłane do mnie) ale nie w oryginalnym opakowaniu (ponieważ już go nie posiadam - głupi wypadek i po prostu go nie ma :frowning: )

Koleś z allegro mówił że mogą mi nie uznać gwarancji (OCZYWIŚCIE DOWÓD ZAKUPU MAM) bo nie mam oryginalnego pudełka.

Na oficjalnej stronie intela wyczytałem takie coś:

‘‘Przy wysyłaniu produktów do firmy Intel w ramach żądania wymiany gwarancyjnej zdecydowanie zalecane jest użycie oryginalnego opakowania. Jeśli jednak oryginalne opakowanie nie jest dostępne, należy odpowiednio opakować produkt, aby zapobiec uszkodzeniom fizycznym podczas transportu. Gwarancja firmy Intel nie obejmuje zniszczenia i firma Intel nie odpowiada za produkt, który uległ fizycznemu uszkodzeniu przed lub podczas dostawy.’’

http://www.intel.com/cd/channel/reselle … 248402.htm

Co Wy o tym sądzicie ? Uznają mi gwarancję czy nie ??

Pozdr. :frowning:

Wg mnie powinni, jeżeli masz dowód zakupu a taki posiadasz więc starannie zabezpiecz paczke i wyślij na gwarancje. Zobaczymy co będzie dalej.

Wysłałem wszystko co miałem:

Procesor

Cooler BOXowy

Instrukcję

Dowód zakupu

Staranie te rzeczy obwinąłem folią a do kartonu naładowałem te dmuchane poduszeczki więc nic się nie ruszało itp. Wszystko fajnie zapakowane.

No cóż, poczekam :frowning:

A jaki polecilibyście procek Intela do 250-280zł ??

Trzeba było reklamować do sprzedawcy a nie do gwaranta.

Jeżeli sprzedawca jest pośrednikiem intela to nic nie zmieni ??

Ja to wysyłałem do sprzedawcy ( kupiłem procesor nowy na allegro ) a on pewnie dalej do Intela

Nie znasz prawa kolego. Jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej na mocy której możesz żądać wymiany sprzętu na nowy od sprzedawcy i możesz mieć w du**** cały Intel. Nie wprowadzaj innych w błąd. Gwarant ma prawo nie uznać gwarancji jeśli w karcie gwarancyjnej pisze że masz dostarczyć w oryginalnym opakowaniu.

Więcej o gwarancji jest tu:

viewtopic.php?f=2&t=284693

Z tego co piszesz wynika że możesz nie mieć oryginalnego opakowania, ale wtedy intel nie odpowiada za zniszczenia i wady powstałe podczas transportu. Jak dobrze zapakujesz to będzie ok. A na przyszłość radzę od razu kierować wniosek do sprzedawcy o wymianę (on ma wymienić nie Intel)

Czyli co ?

Mam mu w mailu napisać, że jest taka ustawa ??

Krzysztof C.

Możesz ją zacytować ?? Dzięki

Teraz to już po wszystkim jest. Nic nie zrobisz bo reklamujesz do gwaranta. W paczce trzeba było załączyć specjalny wniosek o wymianę sprzętu bo jest niezgodny z umową i miałbyś nowy procesor albo kasę a sprzedawca by ścigał Intel.

Link do ustawy (warto ściągnąć i korzystać):

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? … 1176Lj.pdf

Ustawa mówi tak o gwarancji do sprzedawcy:

"Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia

go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."

I najlepsze:

"Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca

ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w

szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz

ponownego zamontowania i uruchomienia."

Czyli zwrot kosztów wysyłki! !!

"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie

ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za

uzasadnione."

"Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani

wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w

odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na

znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny

albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru

konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu

naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia."

Proste jak drut kolczasty, ale w Twoim przypadku już nic nie da się zrobić. No chyba że wyślesz wniosek na piśmie a sprzedawcy powiesz żeby nie wysyłał do Intela.

Wniosek mogę przesłać na mail, taki specjalny wzór.

No to trudno… Dobra poczekamy aż do niego dojdzie paczka i zobaczymy czy Intel ‘‘coś zrobi’’

Jak nie to będę działał dalej

DZIĘKI I POZDR.

Intel wymieni procesor na nowy jeśli jest uszkodzony, tylko że trwało to będzie z pewnością dłużej niż dwa dni. Im się nie spieszy. A do sprzedawcy wysyłasz wniosek, sprzedawca robi w spodnie, sprawdza procesor żebyś go nie zrobił w konia i bez gadania wysyła Ci nowiutki procesor z nowiutką gwarancją (albo zwraca kasę). Najmądrzejsze przysłowie mówi, że nieznajomość prawa szkodzi. Tobie zaszkodzi raz i na przyszłość będziesz wiedział jak postępować.

Dzięki jeszcze raz Krzysztof

Pozdrawiam

w przypadku korzystania z gwarancji nie ma konkretnego terminu. natomiast w przypadku reklamacji u sprzedawcy ma on obowiązek poinformować cię w ciągu 14 dni. ogólnie zawsze najlepiej jest reklamować i sprzedawcy a co on z tym zrobi to już jego problem

Chyba, że gwarancja (karta gwarancyjna) przewiduje termin a wiem, że chyba Intel przewiduje 14 dni. Wszystko zależy od karty gwarancyjnej.

ale to już zależy właśnie od producenta. tak jak piszesz akurat intel tak ma a to bylby plus. a w przypadku reklamacji ustawowo jest 14. ale tak czy tak raczej w przypadku takiej dużej firmy raczej problemów z gwarancją być nie powinno tak czy tak.

Krzysztof C. paczka jednak nie poszła. Poczta była dziś ‘‘nieczynna’’.

To co ja mam zrobić ? Napisać do środka pismo, że od nich chce nowy procesor ?? Ale muszę się czymś podeprzeć jakąś ustawą

Możesz mi pomóc ? Z góry dzięki

Jeżeli u sprzedawcy to nazywa się to “reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową” piszesz co zepsute i czego czekujesz: czyli naprawa lub wymiana. ale jeśli zepsuty na starcie to bezproblemowo wymiana ci przysługuje

Wysłałem mu maila z tymi ustawami i dopisałem że mogę się domagać tego i tego, ciekawe co odpiszę :lol: