Usuwanie visty?

siedzę od kilku dni na necie i szukam sposobu by odinstalować viste z mojego laptopa i nic…

Kupiłam laptopa firmy toshiba z zainstalowaną vistą, wiec nie mogę usunąć jej przy pomocy wielu porad z wkładaniem płyty itp.

Niestety nie znam sie kompletnie na Viście i nie wiem co tu gdzie jest, jestem z niej kompletnie zielona, a chce XP zainstalować.

Proszę o pomoc, tylko wyjaśnijcie proszę to łopatologicznie bo nie jestem ani informatykiem ani geniuszem komputerowym =)

przy odpalaniu laptopa naciska Delete albo Esc,wejdziesz do BIOSa.Wejdz w Advanced i usta 1st boot device na CD,drugi dysk.Wyjdz F10. Teraz włóż bootujaca plyte z XP do napedu i restart.Powinno grac.Tylko zgraj dane bo formacik pojdzie:)

Włóż płyte z Windows XP do napędu,uruchom komputer ponownie i wciśnij F12,wybierz bootowanie z CD-Room-u potem tylko naciśnij w odpowniednim momencie dowolny klawisz by spowodować rozruch z płyty,Windows wykryje wcześniej zainstalowany Windows Vista,wtedy możesz spokojnie sformatować cały dysk twardy,stworzyć nowe partycje i przystąpić do instalacji Windows XP

A pewna jesteś, że znajdziesz sterowniki do swjoego laptopa pod XP? Jakiś czas temu siostra kupiła laptopa Toshiby, zainstalowała XP i zonk. Nie mogła znaleśc sterowników do karty dźwiękowej. Ten cały SoundMAX HD coś tam jest trudny do okiełznania dla XP :wink:

Witam,

:arrow: podaj dokładny model laptopa

:arrow: zrób płyty Recovery (ewentualnie mogłaś dostać te płytki CD\DVD do lapka) - są potrzebne by przywrócić komputer do stanu fabrycznego (zazwyczaj przywracanie kasuje całą zawartość dysku twardego! )

:arrow: poszukaj sterowników do niego (chodzi o sterowniki do XP) --> Stery Toshiba XP <-- jeśli ich tu nie będzie,

to mogą być problemy z zainstalowaniem XP :expressionless: (pozostaje szukanie sterowników po forach wyłącznie laptopowych).

Jeśli już będziesz miała sterowniki i zrobisz kopię plików i dokumentów z dysku to wtedy :