Problem z kompem - gdzie tkwi błąd?

Witam,

mój komputer to może nie rakieta, ale ma te 2GB RAMu, dwurdzeniowy procesor AMD X2 5000+ 2.61GHz. Posiadam go od równo roku.

Czasem po krótkiej pracy wyłączy się lub zrestartuje bez powodu, czasem z bluescreen’em (trwającym z 0.3sek…). Często jednak potrafi pracować bez żadnej przerwy kilkanaście godzin, mając włączone procesy takie jak: FireFox, XFire, GG, uTorrent, Wolf ET, czasem jeszcze Operę. Pomijając, że czasem przy włączeniu kilku kart w FF’ie przeglądarka się średnio raz na godzinę zacina z komunikatem błędu systemu Windows… Od kilku miesięcy mam ponadto, po zalogowaniu się do systemu okres, hmm rozruchowy systemu, gdzie mam dostępny tylko pasek zadań i nic więcej - trwa ok. 5 minut. Nawet aktywny pulpit nie chce się załadować, nie mówiąc już o ikonach etc. Po próbie włączenia np. Panelu Sterowania komp wiesza się na kolejne kilka minut, czasem bezpowrotnie.

Wirusów nie mam żadnych, choć Antywirus nie chodzi mi nigdy na bieżąco. Zasilacz - tutaj mógłby tkwić problem, ale chyba gdyby PC częściej się restartował przy wzmożonej pracy procesora etc. A u mnie wyłącza (lub restartuje) się bez powodu w trakcie normalnej pracy. W obudowie 3 wentylatory (bardzo głośne) działają bez przerwy, temperatury wg SpeedFan’a w normie (HDD do 35 stopni, CPU ok. 30 zazwyczaj). Tutaj tak nawiasem, bo z tym także mam problem - w SpeedFan’ie mam pokazane, że tylko jeden wentylator pracuje. A pracują trzy i nawet tego jedynego pracującego wg SF nie mogę przyciszyć…

Ma ktoś może jakieś pomysły co mogłoby mi pomóc?

Pozdrawiam

Aby BSOD pozostał na ekranie, wejdź do panelu sterowania->system->zaawansowane->uruchamianie i odzyskiwanie->ustawienia->odznacz automatyczny restart po awarii. Napisz na forum, jaki kod błędu został wygenerowany oraz jaką podano przyczynę.

Aby dowiedzieć się więcej, czego dotyczył bluescreen, odczytaj plik DMP. Zrób to wg tej instrukcji :arrow: Czytanie DMP

Sprawdź rozwiązanie (także w linkach): kody błędów.

Jeżeli nie rozwiążesz problemu, to daj raport na forum wg tych zasad :arrow: viewtopic.php?f=16&t=253052

Sprawdź teraz, czy są jakieś pliki DMP.

Podaj logi z programów HijackThis oraz Combofix :arrow: viewtopic.php?f=16&t=36654

Logi wklejasz na http://wklej.eu lub na http://wklej.org, a w poście dajesz tylko link do nich.

@JereManU

mamy rozumieć, że skanowanie dysku i defragmentacja zrobione? btw ile wolnego miejsca na partycji systemowej?

@ cosik_ktosik

Odznaczyłem, dzięki - czekam na następnego bluescreen’a to pokażę raport.

Niestety, o dziwo, nie znalazłem na dysko ani jednego pliku DMP. Trochę zastanawiające…

Logi HijackThis: http://wklej.org/id/32007/

Logi ComboFix: http://wklej.org/id/32011/

@ ipsd

Tak, dysk ‘czyszczę’ i defragmentuję regularnie różnymi programami. Skanuję także czasami. Na partycji systemowej ponad 60GB wolnego miejsca.

W logu nic nie widzę

usuń ręcznie folder C:\Qoobox , usuń instalkę Combofix z dysku.

Przeczyść system Ccleanerem

Wykonaj optymalizację autostartu

Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach. Instrukcja

Przeskanuj obszar całego komputera http://www.kaspersky.pl/virusscanner.html Daj raport z niego na forum

lub

Dr.WEB CureIt!

Poczytaj też TO

@ huber2t ,

wszystkie rady wykonane, CClaner’em czyszczę system regularnie. Niestety skanowanie Kaspersky’m komputera zatrzymało się na 90% (a i tak była to 2 próba, bo FF często się zacina). Wyniki: http://wklej.org/id/32182/ (z tym, że zaznaczone jako wirusy boty GG i plik cfg.exe były analizowane przeze mnie z własnej woli).

EDIT:

Po ostatnich 3 bluescreen’ach w ciągu 2 dni wrzucam zawartość pliku .dmp: http://wklej.org/id/34456/