Neostrada >> Gdy nie otwierają sie stronki

Witam! !!

Zapewne przytrafiło sie Wam pzypadek iż łonczycie sie z neostradą, gg i inne komunikatory działają, programy p2p działają a www sie nie otwiera.

Oto kilka pomocnych podpunktów.

  1. Sprawdzić czy wogóle doszło do połączenia z internetem (monitorki…) i sprawdzić czy nie jest przypadkiem połączony na parametrach rejestracyjnych - Uruchom - cmd(XP) command(98,ME) - ipconfig

  2. Sprawdzić czy jest w systemie firewall, zapora windows, antivirus (wyłączyć to)

  3. Sprawdzić w ikonce danego modemu obok zegarka systemowego (trójkąt lub kwadraciki) czy wskaźnik Tx nie jest na full

  4. Sprawdzić czy w systemie są zainstalowane aktualne poprawki (dla XP to SP1 i dla 2000 SP4)

  5. Użyć innej przeglądarki (możemy polecić jednynie Mozillę Firefox!)

  6. Sprawdzic czy działają inne programy korzystające z internetu typu gadu-gadu

  7. Wpisać “na sztywno” DNSy: wejść we Właściwości (danego połaczenia np. Neostrada)-Sieć-Protokół internetowy(TPC/IP)-Właściwości-Użyj następujących adresów serwerów DNS

  8. W Narzędzia-Opcje internetowe-Ogólne usunąć pliki cookie…

  9. W Narzędzia-Opcje internetowe-Ogólne wyczyścić pliki “temporary internet files”

  10. W Narzędzia-Opcje internetowe-Ogólne wyczyścić historię

  11. W zakładce Plik wyłączyć tryb: “Pracuj w trybie offline”

  12. W Narzędzia-Opcje internetowe-Zabezpieczenia zaznaczyć opcje Internet (globus) i ustawić na poziom domyślny

  13. W Narzędzia-Opcje internetowe-Zawartość dać “Wyczyść stan SSL…”

  14. W Narzędzia-Opcje internetowe-Zaawansowane zaznaczyć Użyj SSL 2.0 i Użyj SSL 3.0 albo najlepszym rozwiązaniem jest przycisk “Przywróć domyślnie”

  15. W Narzędzia-Opcje internetowe-Połączenia wybrać jako domyślne połączenie to za którym jest wykonywane połączenie z internetem, oraz “Zawsze wybieraj połączenie domyślne”

  16. W Narzędzia-Opcje internetowe-Połączenia w “Ustawienia sieci LAN” ma być odznaczone: - Automatycznie wykryj ustawienia [edycja] - Użyj skryptu automatycznej konfiguracji - Użyj serwera proxy dla sieci LAN

  17. W Narzędzia-Opcje internetowe-Połączenia w ustawieniach połączenia wyłączyć: - Automatycznie wykryj ustawienia - Użyj skryptu automatycznej konfiguracji - Użyj serwera proxy dla sieci LAN i wprowadzić prawidłowo dane połączenia

  18. Wpisywać adres w przeglądarce w całej postaci np: http://www.wp.pl lub wpisać bez www: wp.pl lub samo IP: 212.77.100.101 lub dać start-uruchom i tam wpisać http://www.wp.pl

  19. Sprawdzić czy nie ma full połączeń np. z powodu wirusów: netstat -a

  20. Sprawdzić poprzez “ipconfig” lub “winipcfg” jaki został uzyskany IP (powinno być 83…) dla pewności puścić pinga do klienta by sprawdzić czy na pewno wyłączył wszystkie firewalle itp.

  21. Sprawdzić pingi po adresie IP (ping 212.77.100.101)

  22. Sprawdzić pingi po adresie (ping http://www.wp.pl)

  23. Przeinstalować sterowniki do modemu

  24. Wpisać http://www.wp.pl w okienku “Adres” poza przeglądarką np. w “Mój komputer”

  25. Problem “nie otwierających się stron” może leżeć po stronie uszkodzonego protokołu TCP/IP. Niestety kilka(naście) programów anty spyware/adware ma tę szczególną wadę, że eliminując złośliwe oprogramowanie uszkadza TCP/IP. Jeżeli klient skanował kompa jakimś tego typu oprogramowaniem, to można spróbować przeinstalować protokół TCP/IP. W windowsach 9x (w ME prawdopodobnie też) wystarczy odinstalować protokół i po restarcie zainstalować/dodać go z powrotem. W windowsach 2000, 2003, XP sprawa wygląda nieco inaczej ze względu na niemożność bezpośredniego odinstalowania tego protokołu. Dla tych windowsów należy wydać polecenia z wiersza poleceń: netsh winsock reset oraz po restarcie: netsh int ip reset log.txt (musi być podany jako ostatni parametr jakiś plik do którego winda sobie logi zrzuci). Czynności, te mogą niestety doprowadzić do tego, iż system się nie podniesie, dlatego należy bezwzględnie uprzedzić klienta o następstwach. Jak się podniesie, to jeszcze reinstal driverów. Testowałem osobiście na XP SP2 oraz 2003 SP1 i powiodło się.

  26. Jak już nic z powyższych opcji nie zadziała, to wpisujemy w konsoli polecenie: telnet http://www.wp.pl 80. Jeżeli nic nie wyświetli, to po wciśnięciu kombinacji ctrl+c, a następnie ENTER powinien pokazać się fragment kodu HTML, co może wskazywać na awarię przeglądarki. Jeżeli wyświetli, że nie może znaleźć hosta / host docelowy jest niedostępny (a firewalle są wyłączone i można pingować w jedną i drugą stronę),

telnet http://www.wp.pl 80

jesli napisze sie ze zablokowany:

W przypadku problemów z otwieraniem się stron, gdy wszystkie łagodniejsze sposoby nie przynoszą rezultatu, to można spróbować następujących poleceń:

Otwarce portu 80 (lub dowolnego innego) z konsoli:

netsh firewall set portopening TCP 80 ENABLE

Zresetowanie protokołu TCP/IP:

netsh winsock reset

W systemie Windows XP z dodatkiem Service Pack 2 wprowadzono dwa nowe polecenia programu Netsh.

netsh winsock reset catalog

To polecenie powoduje zresetowanie katalogu Winsock i przywrócenie konfiguracji domyślnej. Użycie tego polecenia może być pomocne w sytuacji, gdy zainstalowanie nieprawidłowo zaimplementowanego dostawcy usług warstwowych spowodowało utratę łączności sieciowej. Używając tego polecenia, należy zachować rozwagę. Jego wykonanie może przywrócić łączność sieciową, ale spowoduje konieczność ponownego zainstalowania wszystkich uprzednio zainstalowanych dostawców usług warstwowych.

netsh winsock show catalog

To polecenie umożliwia wyświetlenie listy zainstalowanych na komputerze dostawców usług sieciowych interfejsu Winsock.

JEŻELI WSZYSTKIE METODY ZAWIODŁY, TJ:

* odinstalowanie antywirów / firewalli

* sprawdzeniu czy przydziela adres ip neostrady (ipconfig)

* wyczyszczeniu przeglądarki

* wyeliminowaniu możliwości zawirusowania kompa

Poniżej podaje kilka przydatnych linków, gdy jesteście w sytuacji, jak klient łączy się na parametrach rejestracyjnych i po adresach www nie da się wyświetlić strony:

NEOSTRADA

https://217.98.63.200 ---- strona rejestracyjna neostrady

https://217.98.63.203/neostrada/neoidpin ---- strona pobierania id pin

https://217.98.63.200/OLS/form-1-accesscode.jsp — strona etap I rejestracji

https://217.98.63.203 — strona panelu administracyjnego

PAKIETY

https://217.98.63.204/POCZTA_TP/index.jsp - strona panelu pakietów

https://217.98.63.200/POCZTA_TP/form-0-preface.jsp - strona rejestracyjna pakietów

jak coś niezrozumiale to pisać.