[C++] Jaki kompilator?

Na wstępie prosze o wyrozumiałość dla mojej niewiedzy.

Z powodów czysto hobbystycznych zaiteresowłem się Turbo Pascal’em jednak ten język nie daje zbyt wiekich możliwości a więc może C++?

  • czemu nie , tylko znów jestem na “zielonym” i niebardzo wiem jak znaleźć droge od teorji do praktyki.

Więc prosze o porade w tej kwestji

Turbo Pascal to nie jeżyk programowania, tak gwoli ścisłości. Jeśli chodzi o kompilator do C++ to:

→ GCC (g++) na bardzo wiele architektur i systemów, pod Windows port GCC - MinGW (+ ew. MSYS)

→ stricte na MS Windows XP/Vista/2003 : IDE Microsoftu Visual C++ Express Edition 2008

Ja polecam Ci VC++ :slight_smile: Używałem Dev’a i po przesiadce na VC++ czytelność kodu wzrosła dość znacznie :wink:

Czytelność kodu to chyba zależy tylko od programisty =) Ale tak, Visual Studio to prawdopodobnie najlepszy produkt Microsoftu. I o ile zgodność z C99 sobie odpuścili to ze aktualnego standardu c++ jest wspierane chyba prawie wszystko.

Ja używam Dev C++ 5 beta i całkiem nieźle mi się pisze…A to jaki komplikator jest najlepszy to pojęcie względne…Tak samo jak np. komunikatory internetowe. Ja ci polecam Dev ponieważ ma przyjemny dla oka interfejs…przynajmniej dla mnie :smiley: Możesz też spróbować z Code Block (chyba tak to się pisze?).

Żaden komplikator nie jest jest najlepszy, bo coś takiego jak komplikator nie istnieje.

Dwa linki pomocnicze dla początkujących:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompilator

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zintegrowane_%C5%9Brodowisko_programistyczne

Przeczytać i zacząć odróżniać kompilatory od IDE, i od języków programowania także.

Dobre IDE pod Windowsa to CodeBlocks, bardzo dobre to MS Visual C++ EE, a dla masochistów jest Dev-C++.

To było specjalnie dla żartu ;p Przecież wiem,że pisze się kompilator :smiley:

Super, to jeszcze przestań nazywać Deva kompilatorem, i będzie całkiem dobrze.

To nieby co to jest?