Za pare lat będe informatykiem , ale co teraz?

Witam. Mam 15 lat i bardzo interesuje się informatyką i elektroniką . W przyszłości na pewno zostanę informatykiem . Pierwszy komputer dostałem jak miałem 6 lat . Chyba gdzie około 2000 roku .Ledwie Windows 98 na nim chodził . 2 lata później dostałem trochę nowszego kompa

ale dzisiaj to już jest złom . Przez ten czas napotkałem mnóstwo problemów w stylu DDoS które musiałem sam rozwiązać i przy tym poznałem Windowsa Xp . Próbowałem programować w HTML-u i C++ . HTML mi nawet całkiem dobrze wychodzi ale nawet pierwszoklasista by poją . C++ to co innego. Próbowałem się uczyć ale nie wyszło

I moje pytanie : Chciał bym już teraz się uczyć niż czekać parę lat . Może polecicie mi język programowania łatwiejszy od C++ .

A co do elektroniki jestem całkowitym laikiem . Jedyne moje osiągnięcie to zrobienie wiatraczka z silniczka ,płyty i korka od butelki wina .

php zblizony do c++ ale łatwiejszy

Tylko też uważaj co do informatyka. Teraz w Polsce jest BUM na bycie informatykiem. Wszyscy lezą na mat-infy do LO, do techników na informatyczne profile a później takie profesje wybierają. Prawda jest taka że tylko najlepsi, ambitni i uczący się są w stanie znaleźć jakąś sensowną pracę (mówie sensowną bo taki “informatyk” który obiera telefony na błękitnej linii TP i spisuje dane na kartke to nie informatyk) bo niestety prawda jest taka że wszyscy są teraz super napaleni a później i tak wychodzi że 70 % ludzi ma takie same umjętności i nie dostaje się dobrej pracy. Musisz po prostu trafić ze specjalizacją. Mój kumpel po programowaniu znalazł pracę w tydzień i to świetnie płatną. Inny zaś od HTMLA szuka już chyba 3 miesiąc. Tak czy inaczej wszystko się zmieni znów za parę lat i będzie zaś inny zawód potrzebny. Wszystko sie zmienia. Tak czy inaczej fajnie że tacy młodzi ludzie są już tacy ambitni bo to już dzisiaj rzadko spotykane :stuck_out_tongue:

Powodzenia

Niby w czym jest zbliżony do c++?!