Monitor a wzrok

Witam, mam dość stary monitor (ok. 5 lat) Samtron 76E.

Jak wiadomo wzrok się psuje od monitora dlatego mam pytanie czy nowe monitory LCD albo jakies inne (nie wiem nie znam się) są takie, że nie psuje się od nich wzrok?

od wszystkich sie psuje te nowsze maja filtry i mniej sie psuje a od LCD (moze nie psuje ale meczy 0 małe odswieżanie) to juz starsznie … a jezeli chcesz aby oczy sie mniej męczyły to odswiezanie minimum 85 Hz

Jak się nie znasz na temacie to prosze nie wypisuj bzdetów !!

Poczytaj lepiej fachową literturę zanim wyrazisz opinie na forum.

Np. :

http://www.mva.pl/?id_kategorii=2top=51kategoria=54

a ja miałem okazje pracowac przez 10 godz na crt i na lcd … toria ma sie nijak do praktyki … wiem z doświadczenia

co do lcd to nie wiem- nie wypowiadam się, ale proponuje, żebys filtr zakupił- w tej chwili to juz nie jest taki drogi interes.

Skoro Twoje doświadczenie jest lepsze od wiedzy naukowca :x .

Jakoś pracuję na monitorze LCD i laptopie z częstotliwością 60 Hz, zalacaną przez producentów matryc i nie zauważyłem efektu zmęczenia wzroku z powodu migotania obrazu :!:

W Zabrzu w jakimś sklepie komputerowym ale nie pamiętam gdzie :slight_smile: To już 5 lat 8) Nawiasem mówiąc wymieniłem już całą ,skrzynkę" a monitor dalej jest ten sam :slight_smile:

A gdzie można zakupić filtr do monitora? W moim przypadku do Samtrona 76E (17 cali)?

zanim kolejny post tego typu to poczytaj cos na necie i nie wprowadzaj innych ludzi w błąd.

To co napisałeś dowodzi ze twoje doświadczenie nie jest zbyt wielkie zrób sobie taki test. :

ustaw częstotliwość odświeżania w monitorze CRT 60Hz i posiedz ze dwie godziny rób coś na nim a pozniej przesiądz sie na monitor Lcd który również ma częstotliwość odświezania 60 Hz i wtedy dopiero zobaczysz róznice.

w szkole jak 1 raz usaidłem do kompa z monitorem LCD to juz po 15 minutach łzawiły oczy. natomiast przy CRT moge siedzieć non-stop (przy minimum 85Hz)