PHP wstawianie

Czy jest możliwość wstawiania scryptów php w takiej postaci:

(jak w js), jeśli tak to jakie rozszeżenie miałby plik w którym jest script ( w js to *.js) :?:

A nie prościej jest

<?php

tutaj funkcje jakies php czy cos

?>

i to z rozszerzeniem php :roll:

słyszałem kiedyś o tej metodzie, ale nigdy nei sprawdzałem… prościej tak:

<?php ZAWARTOŚĆ ?>

lub

<? ZAWARTOŚĆ ?>

Chodzi o to że ten script miałby być na kilku stronach.

A o

jest tu wstawianie scriptów

Nie znam się zabardzo na php ale nie możesz skorzystać z opcji include :?

To skoro pisze w kursie, że tak można to znaczy, że można. Przecież nikt nikogo oszukiwać nie będzie.

jeśli chodzi o “src” to sprubój odnieść się do pliku z rozszerzeniem php, może zadziałą…

racja, tak będzie o wiele prościej

Może ja to troszkę dokładniej wytłumaczę :slight_smile: Skrypt który chcesz zastosować na kilku stronach wklejasz do jakiegoś dokuentu (zazwyczaj w sekcji head) np. skrypt.php. Potem na stronie na której chcesz zastosować ten skrypt wklejasz kod:

lub poprostu

<?php

include("skrypt.php");

?>

i na tej stronie będzie stosowany ten skrypt :slight_smile: Oczywiście założyłem, że plik skrypt.php oraz np. index.php są w tym samym katalogu.

Dzięki. Przy najbliższej okazji sprawdzę.

jemu chodzi o skrypt php, tak więc wklejanie w head to “troszkę nie tak” :slight_smile:

Nie macie pojecia i ostro odpowiadacie na pytanie - JAK NIE WIESZ TO NIE PISZ !

Robisz plik z rozszerzeniem *.php w ktorym MUSISZ wpisac <?php TRESC KODU ?>

I teraz wszedzie gdzie chcesz zeby ten skrypt dzialal wpisujesz (tam gdzie ci wygodnie !!

pzdr

Cudny , nie kozacz tak i nie krzycz bo ci żyłka pęknie.

Nie odpowiedziałeś na pytanie, tylko napisałeś, jak zincludować plik inną metodą.

Przy czym i tak zrobiłeś błąd (drobny, ale zawsze :stuck_out_tongue: ).