Klient pocztowy (bezpieczeństwo i wybór)

Witam, W tej materi itj. klient pocztowy nie mam doświadczenia niestety. Mam kilka pytań: czy korzystanie z np Outlooka czy tez Mozilla Thunderbird jest bezpieczne tj. przykładowo dostajemy na konto email wirusa i klient ściąga tę wiadomość na dysk, Czy to już infekuje dysk czy otwierając taką wiadomość instaluję wirusa?? W końcu program ściąga to coś na dysk!? Mam kilka kont i jeśli chodzi o portal o2 to w blokowaniu spamu nie jest liderem a wręcz jest na końcu, bo dostaję nawet po 5 dziennie (czego nie ma na onecie i interii, a tym bardziej yahoo!)

I drugie moje pytanie: mam laptopa i legalnego Windowsa XP a z nim pełną wersję legalnego Outlooka 2003. Używam Mozilla Firefox a teraz pytanie do osób które mogą polecić mi który klient pocztowy jest lepszy?? Będę go używał codziennie (mam konta: 2 na interii, 2 na onecie, 1 na o2 i 1 na yahoo). Chciałbym wszystkie je podłączyć do klienta ale chciałbym zachować bezpieczeństwo mojego lapka. Czytając pocztę zachowuję ostrożnośc tj usuwam i nie czytam listów od nie znanaych mi osób bo nie mam włączonej komercyjnej ochrony poczty przed Spamem na żadnym portalu. W Firefox czytam czasem informacje w RRS. Udzielam sie też czasem na forach internetowych różnych portalii, zatem jaki dla mnie bedzie dobry klient pocztowy?? Uwzględniając moje obawy o niechciane listy SPAM i wirusy.

Liczę na podpowiedzi, radę i z góry za nie dziękuję.

Pozdrawiam

fider

No najlepszy według mnie jest Outlook ale najlepiej żebyś sobie doinstalował taki program jak Spamihilator 0.9.9.9 - http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&id=1059&t=81

Moim zdaniem najlepszy jest “The Bat”, bardzo dużo opcji oraz możliwości - niestety płatny. Znajdziesz go w "Dobrych Programach. Polecam! !!

Ps. Jest super bezpieczny!

jurbab :mrgreen:

A z darmowych - Thunderbird.

Konfigurowalny, masa wtyczek, skórek, bezpieczny…