Vista - "Program Eksplorator Windows przestał działać"

Drodzy Forumowicze.

Problem polega na tym, że gdy chcę otworzyć jakikolwiek folder (bez względu czy znajduje się on na pulpicie, czy wchodzę do niego poprzez “Mój Komputer”, czy też przez opcję “Start”), pojawia się mi okno z informacją “Program Eksplorator Windows przestał działać”, po czym w tym samym oknie pojawia się krótka informacją, że Windows wyszukuje rozwiązanie, ostatecznie jednak nie informuje o błędach tylko ponownie uruchamia Eksplorator Windows.

Z racji tego że przeszukując różne wątki z podobnym problemem, nie mogłem uzyskać jednoznacznej odpowiedzi i uniwersalnego rozwiązania, zakładam oddzielny post, aby poinstruować mnie, co, jak, czym i gdzie trzeba zrobić. Tym bardziej proszę o pomoc, gdyż nie jestem asem, jeśli chodzi o komputery, a pliki do których chcę się dostać (zdjęcia zeskanowanych dokumentów i książek) są mi bardzo potrzebne.

Z góry dzięki za wszelką pomoc!

Nie masz przypadkiem komputera firmy ASUS?

Sprawdź błędy związane z plikiem explrorer.exe:

http://windows.microsoft.com/pl-PL/wind … ent-Viewer

Szczególnie chodzi o moduł powodujący błąd.

Pobierz i uruchom ShellExView

Wyłącz (Disable) wszystkie pozycje zaznaczone na różowo i zrestartuj komputer.

Tak, i jest to już dość sędziwy egzemplarz. Pomimo iż mam go już parę lat nie miałem żadnych większych (a nawet mniejszych) problemów. Co więcej w ostatnim tygodniu zbytnio niczego nie robiłem poza buszowaniem po necie (sprawdzone stronki i fora) i odsłuchiwaniem muzyczki.

A dokładniej mam przejrzeć wszystkie Dzienniki systemu Windows, czy skupić się na czymś szczególniej?

EDIT: Znalazłem w “Dziennikach systemu Windows” > “Aplikacja” > “Pierwszy przewijający się błąd”, taką oto informację: “Aplikacja powodująca błąd explorer.exe, wersja 6.0.6002.18005, sygnatura czasowa 0x49e01da5, moduł powodujący błąd McAfeeMSS_IE.dll, wersja 3.0.313.0, sygnatura czasowa 0x508ad241, kod wyjątku 0xc0000005, przesunięcie błędu 0x00002687, identyfikator procesu 0x15b8, godzina rozpoczęcia aplikacji 0x01ce03dfafc114e0”. Czy to może być to?

EDIT2: Tak, to chyba to powoduje niestabilność, gdyż wchodząc kilka razy na foldery w krótkim czasie, pokazały mi się tylko te błędy. Co mam dalej robić? Wyłączyć wszystkie różowe pozycje w “ShellExView”, czy skupić się na czymś konkretniej?

Skoro ASUS to odinstaluj ASUS WebStorage.

Odinstaluj McAfee Security Scan.

Okej, postaram się odinstalować powyższe rzeczy, ale jak mam dostać się do miejsca, gdzie mogę to zrobić, skoro przez “Panel sterowania” nie mogę? BTW, czy duża ilość “różowych wpisów” w “ShellExView” dobrze rokuje, i czy najlepiej się ich zawczasu pozbyć, czy też niekoniecznie jest to wymagane (może to przynieść więcej szkód niż pożytku)?

Na razie nic nie wykonuj w ShellExView.

Różowe to są wpisy dodane przez zainstalowane programy.

Jeżeli nie powodują problemów to nie ma konieczności ich wyłączenia.

Spróbuj w ten sposób:

Naciśnij klawisz z logo Windows + R i wklej: appwiz.cpl

Możesz użyć MyUninstaller:

http://www.nirsoft.net/utils/myuninst.html

Kliknij prawym na wybranym programie i wybierz Uninstall Selected Software CTRL+U

Jakkolwiek próbowałem wejść do folderu, gdzie odinstalowałbym konkretne programy, lapek łapał niezłą zwiechę, ale jakoś się mi udało bez Twoich alternatyw, za które i tak jestem wdzięczny. Programik “McAfee Security Scan” wywalony (Czy warto go instalować jeszcze raz?), foldery otwierają się normalnie. “ASUS WebStorage” niestety nie znajdował się w zainstalowanych programach (Nie pamiętam czy prędzej był on odinstalowywany, być może tak.), czy nosi on jakąś inną nazwę, bo mam kilka innych ASUS’owych programików (vide ASUS Live Update)? Tak czy siak, główny problem rozwiązany. Wielkie dzięki za pomoc!