Witam, co jakiś czas nieregularnie występuje w moim komputerze blue screen. Napisałem ten wątek, aby poprosić o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Na tym blue screen’ie widnieje na górze Bad_Pool_Caller…
Bardzo proszę wszystkich o pomoc, ponieważ przez ten problem nie mogę dosłownie nic zrobić na komputerze! Nawet przy pisaniu tej wiadomości komputer mi się raz wyłączył przez ten blue screen : (
Jeżeli nie, to prawdopodobnie będzie to oznaczało problem ze sterownikami. Dlaczego? Bo tryb awaryjny charakteryzuje się tym, że uruchamiane są tylko te rzeczy, które są niezbędne do pracy systemu, a więc nie wszystkie sterowniki, które uruchamiają się w zwykłym trybie.
Czy w ostatnim czasie instalowałeś coś nowego? Być może system zaktualizował sterowniki samodzielnie, przez Windows Update?
Panel sterowania \ Programy \ Programy i funkcje
kliknij w kolumnę Zainstalowano - spowoduje to posortowanie programów / sterowników względem daty instalacji. Jeżeli zauważyłeś występowanie problemów od określonej daty, poszukaj orientacyjnie rzeczy zainstalowanych w tamtym czasie.
adam, dziękuję, że poświęciłeś tyle czasu na napisanie tego posta Miło, że jeszcze są takie osoby na forum
Ok, ale teraz mam jeszcze dziwniejszy problem. Dzisiaj miałem aktualizację przez windows update, krótko po napisaniu tego tematu. Po tym update nie wyświetla się już blue screen z Bad_pool_caller, lecz zamiast tego pisze Bad_Pool_Header.
Kompletnie nie rozumiem o co z tym chodzi : ( Na pewno już zauważyliście, że jestem newbie i nie jestem w tym wszystkim tak dobrze obeznany jak niektórzy tutaj, dlatego też sięgnąłem po waszą pomoc : )
Być może to któraś z aktualizacji powoduje problem?
Jeżeli pamiętasz kiedy te problemy się zaczęły, to:
Panel sterowania\Programy\Programy i funkcje
z lewej strony: Wyświetl zainstalowane aktualizacje - kliknij w kolumnę Zainstalowano (spowoduje to posortowanie zainstalowanych aktualizacji względem daty instalacji)
W każdym razie, dla mnie minidumpy + podgląd zdarzeń to podstawa w analizowaniu tego typu problemów, ze szczególnym wskazaniem na te pierwsze.
Nastąpił ponowny rozruch komputera po operacji wykrywania błędów. Wyniki tej operacji były następujące: 0x00000019 (0x0000000000000022, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000). Zrzut zapisano w: C:\Windows\MEMORY.DMP. Identyfikator raportu: 020612-45099-01.
Nastąpił ponowny rozruch komputera po operacji wykrywania błędów. Wyniki tej operacji były następujące: 0x000000c2 (0x0000000000000007, 0x000000000000109b, 0x000000000513030f, 0xfffff8a00ed444e0). Zrzut zapisano w: C:\Windows\MEMORY.DMP. Identyfikator raportu: 020612-28189-01.
jeżeli nie uda się, to możesz: 1) skorzystać z tej metody: szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html, albo 2) skopiować pliki .dmp gdzieś indziej (np. na pulpicie możesz zrobić nowy folder i wrzucić do niego te pliki). Następnie prawy przycisk myszy na taki folder - Wyślij do - folder skompresowany (.zip). Taki plik .zip możesz wrzucić na http://www.speedyshare.com/ albo http://www.sendspace.com/ albo gdzieś indziej, gdzie preferujesz.
ntoskrnl.exe, czyli plik jądra systemu, ale zwykle nie wskazuje on na problemy z jądrem, ale z np. sprzętem. Podobnie widziałem błąd dotyczący ntfs.sys. Możesz zerknąć tutaj:
Proponuję zacząć od załatwienia sprawy ze sterownikami do dźwięku, a jeżeli dalej będą występować problemy, to postępowanie według dalszych wskazówek, ze szczególnym uwzględnieniem testu sprzętu.
Borykam się z podobnym problemem od dłuższego czasu, szukam i szukam rozwiązania. Bez skutku.
Nie mogę wysłać laptopa do serwisu bo jestem w Afganistanie.
Podczas normalnej pracy na kompie nic się nie dzieje. Problem zaczyna się podczas użytkowania gier.
COD UO, COD 4, Rome TW i innych.
Podczas grania komp zawiesza się robi się czarny ekran słychac jakieś buczenie z głośników i albo ja zrobie mu twarde wyłączenie albo po chwili się zresetuje.
identyfikator zdarzenia 1001
a tu dane które udało mi się wyciągnąć za pomocą bluescreenview