Jak zainstalować pajączka na Ubuntu?

Jak postawić pajączka na linuxie, próbowałem z Wine (nowicjusz i nie znam się na tym) i mi się nie udało, czy mógłby ktoś … powiedzieć mi po kolei co robić z płytą na której jest ten program , mam komercyjna wersje i szkoda stracić x zł. system to Ubuntu x64.

Jaki błąd daje przez wine?

Wine niestety nie obsługuje wszystkich programów i gier.

Pojawia się taki komunikat jak wybieram otwórz za pomocą Wine :

Blocked: wine start /unix

The file ‘/media/Cream Software/instalki/creamsoft/paj_5_pro/instaluj.exe’ is not marked as executable. If this was downloaded or copied form an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.

Co oni namieszali w tym ubuntu że każdy plik exe musi mieć bit wykonywalność :/. Daj ppm na plik i otwórz za pomocą, wpisujesz w pole własne polecenie wine, albo uruchom w terminalu za pomocą wine /ścieżka/do/pliku

dragonn to nie wychodzi z innymi plikami exe również chyba trochę jeszcze zajmie zanim zainstaluje ten program . Pozdrawiam.

Prawoklik na pliku -> Właściwości, odszukaj “wykonywalny” i zaznacz tego “ptaszka”. Wtedy będzie działać.

Wygląda na to, że winę ponosi przełącznik /unix użyty w poleceniu.

Jeżeli kogoś to bardzo denerwuje, to z pewnością da się wyedytować przypisane polecenie do uruchamiania tych plików(usuwając start /unix).

Dodane 19.07.2010 (Pn) 17:40

To jest bardzo dobre. Linux ma być w końcu bezpieczniejszy od Windows. W końcu, to nawet w Viście już coś takiego wprowadzono, a na Uniksach istniało to od lat 70. , jednak Wine się do tego nie trzymało.

nintyfan nie mam nic przeciwko bitu wykonywałonści, ale stosowanie go dla plików exe, w dystrybucji dla początkujących jest bezsensu, spotkałem już kilka osób który miały ten sam problem, a jako początkujący nie mieli kompletnie pojęcia co z tym zrobić.