Jak zainstalować pajączka na Ubuntu?

(Wret1234) #1

Jak postawić pajączka na linuxie, próbowałem z Wine (nowicjusz i nie znam się na tym) i mi się nie udało, czy mógłby ktoś .. powiedzieć mi po kolei co robić z płytą na której jest ten program , mam komercyjna wersje i szkoda stracić x zł. system to Ubuntu x64.

(mati75) #2

Jaki błąd daje przez wine?

(Ramogster) #3

Wine niestety nie obsługuje wszystkich programów i gier.

(Wret1234) #4

Pojawia się taki komunikat jak wybieram otwórz za pomocą Wine :

Blocked: wine start /unix

The file '/media/Cream Software/instalki/creamsoft/paj_5_pro/instaluj.exe' is not marked as executable. If this was downloaded or copied form an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.

(dragonn) #5

Co oni namieszali w tym ubuntu że każdy plik exe musi mieć bit wykonywalność :/. Daj ppm na plik i otwórz za pomocą, wpisujesz w pole własne polecenie wine, albo uruchom w terminalu za pomocą wine /ścieżka/do/pliku

(Wret1234) #6

dragonn to nie wychodzi z innymi plikami exe również chyba trochę jeszcze zajmie zanim zainstaluje ten program . Pozdrawiam.

(marcin82) #7

Prawoklik na pliku -> Właściwości, odszukaj "wykonywalny" i zaznacz tego "ptaszka". Wtedy będzie działać.

(nintyfan) #8

Wygląda na to, że winę ponosi przełącznik /unix użyty w poleceniu.

Jeżeli kogoś to bardzo denerwuje, to z pewnością da się wyedytować przypisane polecenie do uruchamiania tych plików(usuwając start /unix).

-- Dodane 19.07.2010 (Pn) 17:40 --

To jest bardzo dobre. Linux ma być w końcu bezpieczniejszy od Windows. W końcu, to nawet w Viście już coś takiego wprowadzono, a na Uniksach istniało to od lat 70. , jednak Wine się do tego nie trzymało.

(dragonn) #9