Komputer się zawiesza i restartuje

Witajcie. Od pewnego czasu mam pewien problem. Co jakiś czas, bez konkretniej przyczyny, występuje u mnie dziwny błąd. Otóż, nieważne czy robię aktualnie coś na komputerze, czy po prostu komputer jest włączony, ale nic na nim nie robię, komputer się zawiesza i wyskakuje czarny ekran z jakimiś napisami po angielsku. Jedyny charakterystyczny napis, jaki zapamiętałem, to na samym dole “Dumping physical memory to disc” i jest odliczanie do 100% a następnie komputer się restartuje. Problem ten występuje nieregularnie, tzn. komputer czasem chodzi kilka godzin bez zarzutu i nagle jest ten błąd. Szukałem rozwiązania w internecie, ale wszyscy pisali, żeby zrobić format. Ja też rozważałem zrobienie formatu, ale najpierw postanowiłem poszukać rozwiązania na tym forum.

PS Na jakimś innym forum, gdzie ktoś miał taki sam problem jak ja, znalazłem zdjęcie, które pomoże przybliżyć waszej wyobraźni mój kłopot.

http://i48.tinypic.com/eb7no0.jpg

Jaka jest konfiguracja sprzętu?

mikus2205 ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

Konfiguracja sprzętu taka jak w opisie.

Dodane 03.05.2012 (Cz) 17:05

Dodam jeszcze, że w międzyczasie szukając rozwiązania na innych forach, dowiedziałem się, że to może być problem związany z kośćmi RAM-u. Postanowiłem sprawdzić programem MemTest 4.0a, czy rzeczywiście tak jest i zrobiłem kilka zdjęć podczas skanowania RAM-u.

http://i47.tinypic.com/awdvr.jpg

http://i49.tinypic.com/344ftw1.jpg

http://i50.tinypic.com/dolzyx.jpg

http://i48.tinypic.com/qy8e92.jpg

http://i50.tinypic.com/hu3s7n.jpg

Mam 2 kości RAM-u po 4 GB. Do 50 % skanowanie wykonywało się normalnie, ale przy 51 % gwałtownie zwolniło i przez 2 godziny czekałem, ale nawet 1 % nie ruszyło i postanowiłem przerwać. Co to może znaczyć?

Chyba jest coś nie tak z pamięcią.

Uwaga! Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno.

Zobacz:

blue-screen-przerywanie-pobierania-znikanie-tapety-ikon-t485885.html#p3062357

Pozdrowienia i daj znać o efektach.

No to ja źle to zrobiłem, bo nie wyjmowałem żadnej kości RAM-u.

Spróbuj powtórzyć test ale już w prawidłowy sposób, doczytać temat do którego podałem link i daj znać o efektach.

Jeżeli okaże się, że gdy włożona jest jedna, konkretna kość pamięci, to wszystko jest w porządku, możesz spróbować korzystać z Windowsa właśnie w takiej konfiguracji (tylko z jedną konkretną kością, która nie wykazuje problemów w Memteście). I zobaczyć jak będzie (tj. czy dalej będą pojawiać się niebieskie ekrany). Dzięki temu zobaczysz czy powodem problemów jest jedna z kości pamięci, a jeżeli tak, to gwarancja? Zapewniam, że Windows 7 64-bitowy przy 4 GB RAM działa całkiem sprawnie. :wink:

Ok., ale najpierw wkleję szczegółowe informacje z raportu o błędzie “BSoD”.

==================================================

Plik zrzutu : 050312-14991-01.dmp

Data wystąpienia błędu: 2012-05-03 12:46:24

Typ błędu : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Kod błędu : 0x0000003b

Paramtr 1 : 00000000`c0000005

Paramtr 2 : fffff880`0c377a09

Paramtr 3 : fffff880`0560ee80

Paramtr 4 : 00000000`00000000

Spowodowane przez sterownik: SRTSP64.SYS

Spowodowane przez adres: SRTSP64.SYS+85a09

Opis pliku : 

Nazwa produktu : 

Firma : 

Wersja pliku : 

Procesor : x64

Adres błędu : ntoskrnl.exe+7cc80

Adres stosu 1 : 

Adres stosu 2 : 

Adres stosu 3 : 

Nazwa komputera : 

Pełna ścieżka : C:\Windows\Minidump\050312-14991-01.dmp

Liczba procesorów : 4

Wersja główna : 15

Wersja pomniejsza : 7601

Rozmiaru pliku ze zrzutem: 274 328

==================================================

Analiza plików minidump: wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

Przyczyną pojawia się tego konkretnego niebieskiego ekranu był SRTSP64.SYS czyli sterownik Nortona.

Sam możesz to sprawdzić. Wejdź do: C:\windows\system32\drivers >>> prawy przycisk myszy na SRTSP64.SYS >>> Właściwości >>> karta Szczegóły.

Czy używasz programów Norton? Jeżeli tak, to odinstalowanie powinno pomóc. Jak odinstalować produkty Nortona? Pobieramy Norton Removal Tool

http://www.dobreprogramy.pl/Norton-Remo … 12812.html

Uruchamiamy komputer w trybie awaryjnym i uruchamiamy narzędzie Norton Removal Tool.

W jaki sposób można uruchomić system w trybie awaryjnym? Podczas uruchamiania komputera, jeszcze przed ekranem ładowania Windows przyciskaj F5 albo F8. Powinieneś ujrzeć planszę: http://zodi.com.pl/images/tryb_awaryjny.jpg. Sterowanie? Strzałki góra, dół. Wybierasz “Tryb awaryjny” i wciskasz Enter. Jak Ci się znudzi praca w trybie awaryjnym, to po prostu Start - Wyłącz - Uruchom ponownie. Nie musisz się obawiać, kiedy wciśniesz przycisk. Najwyżej system uruchomi się w trybie normalnym i nie pokaże planszy z wyborem trybu, w jakim uruchomić system. Gdybyś miał problem z uruchomieniem w trybie awaryjnym, zobacz: [http://www.searchengines.pl/Nie-moge-us … __p__25590](http://www.searchengines.pl/Nie-moge-usunac-wirusow-i-spyware-t12510.html/page view findpost p 25590)

Możesz poczytać: http://community.norton.com/t5/Norton-I … d-p/644495

http://community.norton.com/t5/Norton-I … d-p/535700

(może przydać się: http://translate.google.com/ - w puste białe pole wklejasz adres strony do przetłumaczenia i klikasz Tłumacz)

W razie gdybyś nie używał produktów Nortona, a ten SRTSP64.SYS okazał się programem od jakiegoś syfu, który podszywa się pod Nortona, to użyj Norton Power Eraser (zgodnie z sugestią pracownika Nortona w drugim z podlinkowanych tematów): http://www.dobreprogramy.pl/Norton-Powe … 19576.html

W razie dalszych problemów, pisz śmiało i czytaj: blue-screen-przerywanie-pobierania-znikanie-tapety-ikon-t485885.html#p3062357

Mam Nortona, ale to na pewno nie to. Źle coś mówisz, bo to jest coś ze systemem albo właśnie RAM-em. Na szczęście mam jeszcze opakowanie, więc jest szansa, że dostanę zwrot pieniędzy :wink:

Przyczyną pojawia się tego konkretnego niebieskiego ekranu był SRTSP64.SYS czyli sterownik Nortona.

Możesz sprawdzić pamięć i może okazać się, że jedna kość pamięci jest w porządku (brak błędów w Memteście), a druga jest uszkodzona (pokazują się błędy w Memteście). Wówczas możesz pozostawić włożoną w komputerze tylko tą kość pamięci, która nie jest uszkodzona i sprawdzić jak będzie. Jeżeli będzie w dalszym ciągu źle czyli będą pokazywać się kolejne niebieskie ekrany, to proponuję sprawdzenie pozostałych plików minidump.

Analiza plików minidump: wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

Poradzisz sobie. Powodzenia!

Dobra, ale najpierw odinstaluje tego Nortona. Jeżeli po odinstalowaniu problem nadal będzie występował, zrobię format. Jeśli format nie pomoże, wtedy zrobię test RAM-u.

Trzy głębokie oddechy.

Ja proponuję inną kolejność. Bo możesz formatować system ile razy chcesz, a problem i tak będzie w uszkodzonej kości pamięci. Ewentualnie w Nortonie.

Konkludując najpierw sprawdzasz pamięć

Jeżeli okazuje się, że jedna kość pamięci jest w porządku (brak błędów w Memteście), a druga jest uszkodzona (pokazują się błędy w Memteście) to pozostawiasz włożoną w komputerze tylko tą kość pamięci, która nie jest uszkodzona i sprawdzasz jak będzie.

Jeżeli będzie w dalszym ciągu źle czyli będą pokazywać się kolejne niebieskie ekrany, to proponuję odinstalowanie Nortona i sprawdzenie pozostałych plików minidump (instrukcja: wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump).

I tak już zupełnie poza tym. Tak mi przyszło na myśl. Czy na komputerze jest system od producenta, czyli ze wszystkimi dodatkami (w przypadku laptopów są to np. programy do wykrywania sieci Wi-Fi, oprogramowanie np. antywirusowe na 30 dni itp.)? Jeżeli tak, to proponuję czystą instalację, wówczas system działa naprawdę lepiej, szybciej przy czym to nie ma nic wspólnego z niebieskimi ekranami. To po prostu taka luźna sugestia. Szczegóły: nie-moge-zainstalowac-windows-t484612.html#p3053284

Tylko że ja już odinstalowałem tego Nortona :wink: Myślę, że to raczej jednak nie ten RAM, bo komputer miałem kupowany miesiąc temu ze strony esc.pl i oni wszystko poskładali, a teraz jak się zastanawiam, to problem właśnie zaczął występować od momentu zainstalowania Nortona, czyli kilka dni po kupieniu komputera.

Jeżeli chodzi o system, to oni wszystko składali i instalowali i jedynie sterowniki były zainstalowane, a żadnych oprogramowań to nie.

OK. Ale ja i tak sprawdziłbym pamięć, już we właściwy sposób, póki masz możliwość reklamacji. Możesz zostawić test na noc, kiedy tam chcesz, ale będziesz miał pewność. A jakby coś się działo, wiesz co robić (analiza minidumpów, czytanie tematów, do których podałem linki).

Gwarancja jest dożywotnia, więc o to bym się nie martwił, ale jeśli znowu pojawi się ten BSoD, to sprawdzę pamięć. Na razie, skoro nie występuje ten problem, wolę nie kombinować, bo jeszcze coś pogorszę :stuck_out_tongue:

Dodane 04.05.2012 (Pt) 12:29

Hmm… Więc tak. Zrobiłem wczoraj format, ale oczywiście ten cały BSoD znowu mi wyskoczył ;/ Tylko tym razem przyczyną błędu jest jakiś inny sterownik:

==================================================

Plik zrzutu : 050412-25256-01.dmp

Data wystąpienia błędu: 2012-05-04 00:43:02

Typ błędu : KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Kod błędu : 0x0000007a

Paramtr 1 : 00000000`00000001

Paramtr 2 : ffffffff`c0000005

Paramtr 3 : fffffa80`07a70060

Paramtr 4 : fffff680`00001000

Spowodowane przez sterownik: ntoskrnl.exe

Spowodowane przez adres: ntoskrnl.exe+7cc80

Opis pliku : NT Kernel & System

Nazwa produktu : Microsoft® Windows® Operating System

Firma : Microsoft Corporation

Wersja pliku : 6.1.7601.17790 (win7sp1_gdr.120305-1505)

Procesor : x64

Adres błędu : ntoskrnl.exe+7cc80

Adres stosu 1 : 

Adres stosu 2 : 

Adres stosu 3 : 

Nazwa komputera : 

Pełna ścieżka : C:\Windows\Minidump\050412-25256-01.dmp

Liczba procesorów : 4

Wersja główna : 15

Wersja pomniejsza : 7601

Rozmiaru pliku ze zrzutem: 282 040

==================================================

Jest to błąd 0x0000007a. Na tej stronie: http://www.hotfix.pl/articles.php?article_id=11 ten błąd jest opisany w następujący sposób:

mcqg0m.png

Czyli jednak będę musiał zrobić ten test RAM ;/

Dodane 07.05.2012 (Pn) 18:24

Siemka. Sorry, że dopiero teraz reaktywuję ten temat, ale znowu zaczęły mnie nękać BSoD-y :frowning: Daję logi z OTL:

http://hostuje.net/file.php?id=1b8b6428a8356e14ae146bca25efa89e

http://hostuje.net/file.php?id=b188dc747948eceddec428c0d8b6bacc

Dodam jeszcze, że przeczytałem ten artykuł: http://windows.micro…rs-in-Windows-7 i tam było napisane, żeby sprawdzić dysk oraz RAM. Cytuję:

Aby sprawdzić, czy nie wystąpiły błędy dysku twardego

Otwórz okno Komputer, klikając przycisk Start, a następnie polecenieKomputer.

Kliknij prawym przyciskiem myszy dysk, który chcesz sprawdzić, a następnie kliknij polecenie Właściwości.

Kliknij kartę Narzędzia, a następnie w obszarze Sprawdzanie błędów kliknij przycisk Sprawdź. Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub potwierdź.

Aby automatycznie naprawić problemy z plikami i folderami wykryte podczas skanowania, zaznacz pole wyboru Automatycznie napraw błędy systemu plików. W przeciwnym razie sprawdzenie dysku spowoduje zgłoszenie problemów, ale nie zostaną one rozwiązane.

Aby przeprowadzić dokładne sprawdzanie, zaznacz pole wyboru Skanuj dysk i próbuj odzyskać uszkodzone sektory. W tym rodzaju skanowania podejmowana jest próba znalezienia i naprawienia błędów fizycznych na samym dysku i proces ten może potrwać znacznie dłużej.

Aby sprawdzić zarówno błędy systemu plików, jak i błędy fizyczne, zaznacz oba pola wyboru — Automatycznie napraw błędy systemu plików orazSkanuj dysk i próbuj odzyskać uszkodzone sektory.

Kliknij przycisk Start.

Aby sprawdzić, czy nie wystąpiły problemy z pamięcią

Otwórz narzędzie Diagnostyka pamięci, klikając przycisk Start, a następnie polecenie Panel sterowania. W polu wyszukiwania wpisz Pamięć, a następnie kliknij pozycję Diagnozuj problemy komputera z pamięcią.‌ Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub potwierdź.

Wybierz czas uruchomienia narzędzia. Jeśli wybrane zostanie natychmiastowe uruchomienie narzędzia po ponownym uruchomieniu komputera, należy zapisać swoją pracę i zamknąć wszystkie uruchomione programy. Narzędzie Diagnostyka pamięci zostanie uruchomione automatycznie po ponownym uruchomieniu systemu Windows.

Przy sprawdzaniu RAM-u było napisane, że są problemy ze sprzętem i należy skontaktować się z producentem komputera. Więc to raczej pamięć. Chyba, że znowu źle przeprowadziłem test. Żadnych kości RAM-u nie wyjmowałem z komputera, bo na stronie Microsoft-u nic o tym nie było wspomniane, więc stwierdziłem, że nie jest to konieczne.

W programie BlueScreenView sprawdziłem pliki .dmp i oto, co zobaczyłem:

http://i47.tinypic.com/dn20et.jpg