Książka do C++

Cz y uważacie, że książka o C++ autorstwa Stephena Praty jest dobrym wyborem? Kupiłem ją, ale nie jestem pewien, czy to był dobry wybór. Jestem początkujący, a programowania uczę się przede wszystkim dla przyjemności.

Książka “Szkoła Programowania”?

Mam taką o języku C, wg mnie dobry wybór, ale jak uczyć siędla przyjemności, to lepszym wyborem byłby chyba python.

Tak, właśnie ta książka. :smiley:

Ja polecam Symfonię C++ (2006) chyba Jerzego Grębosza.

Symfonia uczy złych nawyków i jest mocno przestarzała.

Skoro mowa o symfonii, uważać, by to była Symfonia C ++ Standard (aktualne wyd: III 2008 / III B 2010).

Info i errata: http://www.ifj.edu.pl/~grebosz/symfonia_c++_std_p.html

SnakeVG: 2006 to Wyd II, jest już Wyd III (B).

Ryan: hm, :shock:, masz na myśli staaarą symfonię?

Symfonia C ++ vs Symfonia C ++ Standard

Kupiłem sobie Szkołę Programowania C++ Praty miesiąc temu, dobry podręcznik.

Jednocześnie z nim korzystam z Symfonii Grębosza i mogę powiedzieć, że się one świetnie uzupełniają - Symfonia będzie o wiele lepsza dla kompletnych początkujących, bo kładzie duży nacisk na to czym w ogóle jest programowanie, na czym ono polega. Przykłady są przystępniejsze i łatwiejsze w zrozumieniu, czasami wręcz trochę zbyt dziecinne.

W Szkole Programowania za to jest sporo zadań podsumowujących rozdziały, z których część jest dość wymagająca. Dodatkowo początkujących może odpychać to, że kod jest pisany głównie po angielsku (znaczy się nazwy zmiennych/funkcji nie są polonizowane) oraz drobne pomyłki tłumaczeniowe - “procesor tekstu” zamiast ogólnie przyjętego edytora. Niektóre tematy są poruszane za słabo, zbyt ogólnie - wskaźniki chociażby.

To samo można powiedzieć o C++.

Rozróżnienie zapewne słuszne - dawno nie miałem Symfonii w rękach. Śmiem jednak powątpiewać, że styl uczenia Grębosza się poprawił.