Niebieski ekran - komunikat o błędzie fizycznej pamięci?

Witam. Ostatnio co raz częściej napotykam taki problem że pojawia mi się Niebieski ekran z komunikatem po czym komputer restartuje się. Mam tak kilka razy dziennie. Podejrzewam że to coś z pamięcią fizyczną ale nie wiem co to dokładnie jest i jak rozwiązać ten problem. Wrzucam screen z problemem i proszę o pomoc. Z góry dziękuję i Pozdrawiam :slight_smile:

Screen: http://imageshack.us/photo/my-images/846/zdjcie0479h.jpg/

http://support.microsoft.com/kb/314063/pl

Przejrzenie dzienników

Panel sterowania\System i zabezpieczenia\Narzędzia administracyjne \ Podgląd zdarzeń (albo logo Windows + R, eventvwr, OK).

Spróbuj poszukać w Dziennikach systemu Windows błędów z czasu, kiedy występowały problemy. Gdybyś miał problem z analizą samemu, to pokaż tutaj na forum

Możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy na dany błąd i tak:

  • Właściwości zdarzenia - Kopiuj - i wkleić albo do posta albo na wklej.org i podać link tutaj

albo od razu z prawego klawisza myszy Kopiuj

http://imgup.pl/di-F0JQ.png

  • Zapisz wybrane zdarzenia - możliwość zapisania wydarzeń do pliku. Następnie taki plik wrzucasz np. na sensdpace.pl i podajesz linka tutaj. Ja mogę sobie taki plik ściągnąć i przejrzeć u siebie.

http://imgup.pl/di-2K4R.png

Ja akurat u siebie pokazałem przykładowe zdarzenie, akurat “poziom - informacje”. Podczas gdy Ciebie mogą bardziej zainteresować błędy np. krytyczne.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22f … 5738c.html

Kliknięcie w kolumnę “Poziom” spowoduje posortowanie zdarzeń względem poziomu, czyli np. Krytyczne, Błędy, Ostrzeżenia, Informacje. Podobnie kolumna Data i godzina. W ten sposób możesz szybko trafić na interesujące Cię zdarzenie.

Gdy pojawiają się niebieskie ekrany - analiza plików minidump

Na początek odczyt plików minidump

co to są pliki minidump? zobacz na kilka ostatnich linijek na ekranie ze zdjęcia, które pokazałeś. Widać tam, że system zbiera dane i zapisuje je, właśnie do plików minidump. Te dane dotyczą między innymi tego, co spowodowało problem i pojawienie się takiej sytuacji, o tym jak je analizować piszę w “analiza plików minidump”).

Dwie metody do wyboru.

Pierwsza metoda:

stop-0x0000007e-t114516.html?hilit=minidump#p797977

Druga metoda:

szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html

Następnie analiza plików minidump. W jaki sposób?

wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

Być może moje wiadomości w tym temacie okażą się pomocne, albo tu: bsod-caly-czas-t482194.html#p3039304

Tam też poniekąd napisałem, jak sprawdzić sprzęt, gdybyś był zainteresowany.

Możesz też zerknąć tutaj: http://www.wss.pl/forum/watek/niebieski … emu,581926

Dodane 06 kwietnia 2012 11:07:31

Zobacz też tutaj. jeżeli to sprawa sterownika (plik.sys). Co powoduje problem będziesz wiedział po przeczytaniu: “Następnie analiza plików minidump. W jaki sposób?”.

windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732

Np. jeżeli problem dotyczy sterownika bezprzewodowej karty sieciowej (patrz wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump). Zatem albo aktualizacja do nowszej wersji albo powrót do starszej, ale stabilnej i dopilnowanie, żeby system nie aktualizował automatycznie sterowników (ustawienia aktualizacji automatycznych). Bo spotkałem się z przypadkiem, kiedy aktualizacje automatyczne były włączone, system zaktualizował sterownik do karty sieciowej i nowsza wersja tego sterownika zaczęła powodować problemy. Pomógł powrót do starszej wersji. Dlatego może warto będzie poczytać rzeczy odnośnie aktualizacji i Windows Update tutaj:

windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732

Czy w trybie awaryjnym wszystko jest w porządku? Bo w trybie awaryjnym ładowane są tylko rzeczy niezbędne do uruchomienia systemu. Czyli nie są ładowane wszystkie sterowniki np. W przeciwieństwie do trybu normalnego. Jeżeli w trybie awaryjnym wszystko będzie w porządku, to oznaczać będzie prawdopodobnie problem z jakimś sterownikiem. W jaki sposób włączyć tryb awaryjny? Podczas uruchamiania komputera, jeszcze przed ekranem ładowania Windows przyciskaj F5 albo F8. Powinieneś ujrzeć planszę: http://zodi.com.pl/images/tryb_awaryjny.jpg. Sterowanie? Strzałki góra, dół. Wybierasz “Tryb awaryjny” i wciskasz Enter. Jak Ci się znudzi praca w trybie awaryjnym, to po prostu Start - Wyłącz - Uruchom ponownie. Nie musisz się obawiać, kiedy wciśniesz przycisk. Najwyżej system uruchomi się w trybie normalnym i nie pokaże planszy z wyborem trybu, w jakim uruchomić system. Gdybyś miał problem z uruchomieniem w trybie awaryjnym, zobacz: [http://www.searchengines.pl/Nie-moge-us … __p__25590](http://www.searchengines.pl/Nie-moge-usunac-wirusow-i-spyware-t12510.html/page view findpost p 25590)

Znalazłem taki błąd krytyczny w Przeglądzie Zdarzeń http://wklej.org/id/726299/

Błąd często się powtarza więc na pewno to jest ten bo pisze w opisie : System został uruchomiony ponownie bez uprzedniego czystego zamknięcia. Przyczyną tego błędu może być fakt, że system przestał odpowiadać, uległ awarii lub nastąpiła nieoczekiwana utrata zasilania.

Czekam na dalsze instrukcje.

Analiza plików minidump

Na początek odczyt plików minidump

co to są pliki minidump? zobacz na kilka ostatnich linijek na ekranie ze zdjęcia, które pokazałeś. Widać tam, że system zbiera dane i zapisuje je, właśnie do plików minidump. Te dane dotyczą między innymi tego, co spowodowało problem i pojawienie się takiej sytuacji, o tym jak je analizować piszę w “analiza plików minidump”).

Dwie metody do wyboru.

Pierwsza metoda:

stop-0x0000007e-t114516.html?hilit=minidump#p797977

Druga metoda:

szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html

Następnie analiza plików minidump. W jaki sposób?

wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

Być może moje wiadomości w tym temacie okażą się pomocne, albo tu: bsod-caly-czas-t482194.html#p3039304

Tam też poniekąd napisałem, jak sprawdzić sprzęt, gdybyś był zainteresowany.

Możesz też zerknąć tutaj: http://www.wss.pl/forum/watek/niebieski … emu,581926

Próbowałem zrobić tak jak opisane wyżej ale jak chcem znaleźć w tej lokalizacji pliki które mają w nazwie *.dmp to nie pokazuje mi się nic . Nie wiem dlaczego tak jest. Proszę o dokładną podpowiedź.

A drugą metodą?

szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html

Wracając jeszcze na chwilę do pierwszej metody

Wejdź do C:\Windows\Minidump - czy są tam jakieś pliki? Jeżeli tak, możesz spróbować przekopiować sobie na pulpit i wtedy.

di-VVT2.png

A w ogóle:

Start - programy - Debugging Tools for Windows - WinDbg

kliknij prawym przyciskiem myszy na WinDbg i wybierz Uruchom jako administrator, a następnie potwierdź alert Kontroli konta użytkownika klikając Tak

di-P8R9.png

di-PIIK.png

i wtedy spróbuj dalej.

Sprawdzenie czy pliki minidump w ogóle są robione, chociaż z treści niebieskiego ekranu wynika, że tak.

Prawy przycisk myszy na Komputer - Właściwości

di-CULT.png

W oknie, które zostanie otwarte, z lewej strony wybieramy Zaawansowane ustawienia systemu

di-6ZMO.png

W oknie, które zostanie otwarte, w części Uruchamianie i odzyskiwanie klikamy Ustawienia

di-ZP9D.png

W oknie, które zostanie otwarte interesuje nas część: Awaria systemu - Zapisywanie informacji o debugowaniu. Jeżeli tam, gdzie u mnie wybrana jest opcja Zrzut pamięci jądra, u Ciebie jest wybrane (brak), to należy to zmienić w ten sposób, np. żeby było tak jak u mnie. I wtedy poczekać na niebieski ekran. I wtedy powinny być pliki minidump w c:\windows\minidump.

di-XRKF.png

Powodzenia, poradzisz sobie. :slight_smile:

Z tymi ustawieniami to miałem ok , ale dalej nie wyświetla mi żadnych plików o zakończeniu .dmp . Ale zauważyłem też ostatnio że komputer się nie zawiesza i ten ekran też się nie pokazuje ; o . Nie wiem czy system sam naprawił problem czy mam dalej próbować rozwiązać problem bo może to byc coś poważnego ;O jak uważacie ?

Dodane 11.04.2012 (Śr) 23:14

Problem dziś znów się powtórzył a ja nie wiem co dalej robić ;/ Jakieś propozycje ?

Dodane 22.04.2012 (N) 16:06

Udało mi się w końcu zrobić log programem WinDbg , zapisałem go na stronce ----> http://wklej.org/id/737415/ Proszę o zanalizowanie tego loga i dalszą pomoc.

Z Twojego pliku minidump:

Na podstawie:

http://forums.techguy.org/windows-xp/57 … error.html

http://forums.techguy.org/networking/56 … ed-no.html

blue-screen-ndis-sys-t322106.html

>>> Start - wpisz w okno wyszukiwania cmd - kliknij na znalezioną pozycją prawy przyciskiem myszy i wybierz Uruchom jako administrator

di-A77Q.png

potwierdź chęć uruchomienia programu, klikając Tak

di-6B0T.png

w oknie konsoli, które zostanie otwarte wpisz netsh winsock reset catalog

l160x86.sys - to sterownik do karty sieciowej (chyba Atheros). Spróbuj zaktualizować. W jaki sposób?

Kilka metod do wyboru

  1. Szukasz sterowników na stronie producenta.

  2. Zobacz moją poprzednią wiadomość, tyle że w oknie: http://imgup.pl/di-6ZMO.png z lewej strony klikasz na Menedżer urządzeń. W oknie, które zostanie - Menedżer urządzeń - rozwijasz gałąź Karty sieciowe, klikasz prawym przyciskiem myszy na kartę sieciową i Aktualizuj oprogramowanie sterownika

http://imgup.pl/di-XA4T.png

  1. Poprzez Windows Update

Panel Sterowania - System i zabezpieczenia - Windows Update - (z lewej strony) Wyszukaj aktualizacje - trzeba poczekać -

wuwyszukane.th.png

Uploaded with ImageShack.us

  • Jeżeli klikniemy “Ważne aktualizacje: [liczba] są dostępne”, to wyświetli nam się okno:

wuwyszukane2.th.png

Uploaded with ImageShack.us

(gdy klikniesz w dany obrazek, to zostanie on otwarty w powiększeniu)

gdzie z lewej strony możemy przechodzić między Ważnymi aktualizacjami i Opcjonalnymi. Na którejś z tych list powinna znajdować się pozycja sterownika karty sieciowej.

Tutaj więcej o używaniu Windows Update: pytanie-dotyczace-aktualizacji-systemie-windows-t483969.html?hilit=Update

Wracając do analizy plików minidump, zobacz:

wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

Być może moje wiadomości w tym temacie okażą się pomocne, albo tu: bsod-caly-czas-t482194.html#p3039304

blue-screen-przerywanie-pobierania-znikanie-tapety-ikon-t485885.html#p3062357

Powodzenia i daj znać o efektach.

Po dokonaniu aktualizacji w Windows Update , problem prawdopodobnie zniknął gdyż wcześniej jak robiłem aktualizację dla gry Fifa 12 w programie Origin to ten błąd się pojawiał a teraz się nie pojawia. Gdyby znów się pojawił to się odezwe w najbliższym czasie.

Ale gdzie - w podglądzie zdarzeń czy na niebieskim ekranie?

Zobacz - http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl i http://www.hotfix.pl/bledy-systemu-wind … od-a11.htm (za problem-bluescreenami-t490137.html#p3086927).

Pokaż pliki minidump. Tak jak pisałem wcześniej dla kolegi w temacie (patrz moja wiadomość z 06 kwietnia 2012 9:34:57), na początek odczyt plików minidump. Co to są pliki minidump? zobacz na kilka ostatnich linijek na ekranie ze zdjęcia http://imageshack.us/photo/my-images/84 … 0479h.jpg/. Widać tam, że system zbiera dane i zapisuje je, właśnie do plików minidump. Te dane dotyczą między innymi tego, co spowodowało problem, tudzież jak go rozwiązać.

Dwie metody do wyboru.

Pierwsza metoda:

stop-0x0000007e-t114516.html?hilit=minidump#p797977

Druga metoda:

szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html

Następnie analiza plików minidump. W jaki sposób?

wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

Być może moje wiadomości w tym temacie okażą się pomocne, albo tu: bsod-caly-czas-t482194.html#p3039304

Tam też poniekąd napisałem, jak sprawdzić sprzęt, gdybyś był zainteresowany.

Koledzy specjalnie się zalogowałem żeby pomoc ludziskom bo miałem ten sam problem i został rozwiązany. Przyczyna była banalnie głupia mianowicie kurz!

Po zdjęciu obudowu tragedii nie było ale zaczołem dokładnie wszystko ogladac i wyszło szydlo z wora! :slight_smile: na radiatorze od procesora, za wentylatorem był zbita warstwa kurzu z przeswitem koło 2 cm! Chłodzenia procka i płyty głownej nie było! Odkerciłem wyczyscilem wydmuchałem, każde zeberko po kolei i przeszło jak ręką odjoł :slight_smile: Podejrzewam że sie przegrzewal i dlatego system siadał. Pozdrawiam i mam nadzieje ze wielu pomogłem:)