Przejrzenie dzienników
Panel sterowania\System i zabezpieczenia\Narzędzia administracyjne \ Podgląd zdarzeń (albo logo Windows + R, eventvwr, OK).
Spróbuj poszukać w Dziennikach systemu Windows błędów z czasu, kiedy występowały problemy. Gdybyś miał problem z analizą samemu, to pokaż tutaj na forum
Możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy na dany błąd i tak:
- Właściwości zdarzenia - Kopiuj - i wkleić albo do posta albo na wklej.org i podać link tutaj
albo od razu z prawego klawisza myszy Kopiuj
http://imgup.pl/di-F0JQ.png
- Zapisz wybrane zdarzenia - możliwość zapisania wydarzeń do pliku. Następnie taki plik wrzucasz np. na sensdpace.pl i podajesz linka tutaj. Ja mogę sobie taki plik ściągnąć i przejrzeć u siebie.
http://imgup.pl/di-2K4R.png
Ja akurat u siebie pokazałem przykładowe zdarzenie, akurat “poziom - informacje”. Podczas gdy Ciebie mogą bardziej zainteresować błędy np. krytyczne.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22f … 5738c.html
Kliknięcie w kolumnę “Poziom” spowoduje posortowanie zdarzeń względem poziomu, czyli np. Krytyczne, Błędy, Ostrzeżenia, Informacje. Podobnie kolumna Data i godzina. W ten sposób możesz szybko trafić na interesujące Cię zdarzenie.
Gdy pojawiają się niebieskie ekrany - analiza plików minidump
Na początek odczyt plików minidump
co to są pliki minidump? zobacz na kilka ostatnich linijek na ekranie ze zdjęcia, które pokazałeś. Widać tam, że system zbiera dane i zapisuje je, właśnie do plików minidump. Te dane dotyczą między innymi tego, co spowodowało problem i pojawienie się takiej sytuacji, o tym jak je analizować piszę w “analiza plików minidump”).
Dwie metody do wyboru.
Pierwsza metoda:
stop-0x0000007e-t114516.html?hilit=minidump#p797977
Druga metoda:
szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html
Następnie analiza plików minidump. W jaki sposób?
wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump
Być może moje wiadomości w tym temacie okażą się pomocne, albo tu: bsod-caly-czas-t482194.html#p3039304
Tam też poniekąd napisałem, jak sprawdzić sprzęt, gdybyś był zainteresowany.
Możesz też zerknąć tutaj: http://www.wss.pl/forum/watek/niebieski … emu,581926
– Dodane 06 kwietnia 2012 11:07:31 –
Zobacz też tutaj. jeżeli to sprawa sterownika (plik.sys). Co powoduje problem będziesz wiedział po przeczytaniu: “Następnie analiza plików minidump. W jaki sposób?”.
windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732
Np. jeżeli problem dotyczy sterownika bezprzewodowej karty sieciowej (patrz wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump). Zatem albo aktualizacja do nowszej wersji albo powrót do starszej, ale stabilnej i dopilnowanie, żeby system nie aktualizował automatycznie sterowników (ustawienia aktualizacji automatycznych). Bo spotkałem się z przypadkiem, kiedy aktualizacje automatyczne były włączone, system zaktualizował sterownik do karty sieciowej i nowsza wersja tego sterownika zaczęła powodować problemy. Pomógł powrót do starszej wersji. Dlatego może warto będzie poczytać rzeczy odnośnie aktualizacji i Windows Update tutaj:
windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732
Czy w trybie awaryjnym wszystko jest w porządku? Bo w trybie awaryjnym ładowane są tylko rzeczy niezbędne do uruchomienia systemu. Czyli nie są ładowane wszystkie sterowniki np. W przeciwieństwie do trybu normalnego. Jeżeli w trybie awaryjnym wszystko będzie w porządku, to oznaczać będzie prawdopodobnie problem z jakimś sterownikiem. W jaki sposób włączyć tryb awaryjny? Podczas uruchamiania komputera, jeszcze przed ekranem ładowania Windows przyciskaj F5 albo F8. Powinieneś ujrzeć planszę: http://zodi.com.pl/images/tryb_awaryjny.jpg. Sterowanie? Strzałki góra, dół. Wybierasz “Tryb awaryjny” i wciskasz Enter. Jak Ci się znudzi praca w trybie awaryjnym, to po prostu Start - Wyłącz - Uruchom ponownie. Nie musisz się obawiać, kiedy wciśniesz przycisk. Najwyżej system uruchomi się w trybie normalnym i nie pokaże planszy z wyborem trybu, w jakim uruchomić system. Gdybyś miał problem z uruchomieniem w trybie awaryjnym, zobacz: [http://www.searchengines.pl/Nie-moge-us … __p__25590](http://www.searchengines.pl/Nie-moge-usunac-wirusow-i-spyware-t12510.html/page view findpost p 25590)