Problem z uruchamianiem Windowsa

Mam taki oto problem. Niedawno jakieś dwa tygodnie temu kupiłam nowy komputer. Wszystko było ok do wczoraj. Teraz przy uruchamianiu jest taki oto problem, że albo bardzo długo są na ekranie te czarne tablice z parametrami komputera, albo te tablice jakoś przejdą ale wtedy plansza z Windowsem stoi. Właściwie nie stoi bo ten mały paseczek na dole przelatuje ale ten ekran potrafi stać nawet 5 minut. Kiedy go restartuję za drugim razem raczej odpala normalnie choć nie zawsze. Zauważyłam też, że np. dziś kiedy chciałam włożyć do DVD płytę w ogóle nie widział tego napędu??? Po zrestartowaniu zaskoczył. Co to może być?? Kurcze to przecież nowy komp. Z poprzednim miałam takie jazdy, że już nie wytrzymałam i kupiłam nowy a tu znów problemy. Czy ktoś na podstawie opisu potrafi zdiagnozować problem??

A w trybie awaryjnym ci się dobrze uruchamia ? (F8 przed bootwaniem systemu)

Nie odpalałam na awaryjnym. Nie znam się na tym. Co to jest to bootwanie systemu? Jak to zrobić?

Po zniknięciu informacji o wyszukiwaniu urządzeń przez BIOS klikaj F8, aż pojawi się menu wyboru trybu uruchomienia Windowsa.

Z tej listy wybierz Tryb awaryjny z obsługą sieci.

Wyłącz komputer i ponownie go włącz… jak tylko naciśniesz przycisk zasilania zacznij naciskać klawisz F8

Otworzy ci się czarne okno na którym będzie lista i tam będzie:

Próbowałam Uruchom system normalnie i czasem się uruchomił a czasem nie. Teraz wybrałam Ostatnią dobrą konfigurację systemu i było dobrze? A jak zrobię ten tryb awaryjny to Windows się załaduje? Będę mogła normalnie pracować?? Przepraszam za może głupie pytania ale nie znam się na tym zupełnie a nie chcę bardziej namieszać. Przypuszczasz co może powodować taki stan rzeczy??

Jak to zrobiłaś to powinno być wszystko dobrze bo jak sama nazwa wskazuje windows powrócił do konfiguracji która pozwala mu na uruchomienie się więc nie musisz się już martwić resztą, no chyba że znowu się coś sypnie ale nie powinno

Pozdrawiam