orzystam z systemu Windows 7 Professional (wersja z MSDN;AA) na eeePC 1005P
Wczoraj podczas uruchamiania systemu wyświetlił się blue screen z kodem 0x0000007b.
Próbowałem przeinstalować system, ale to nic nie dało - pojawia się ciągle ten sam błąd.
Na stronie Microsoftu jest informacja, jak to usunąć - zrobiłem wszystko zgodnie z nią, ale niestety to nie pomogło, wciąż jest ten sam problem.
Próba zmiana ustawień w biosie związanych z AHCI na IDE nic nie dało, pobranie najnowszego sterownika AHCI przeznaczonego do mojego modelu też nic nie pomogło, ciągle jest ten błąd.
Problem ten pojawia się po instalacji sterowników do karty graficznej - zarówno z ze strony do asusa, jak i poprzez Windows Update. Po przywróceniu systemu do stanu sprzed instalacji wszystko działa OK, tyle, że nie ma sterowników. Więc prawdopodobnie jest to problem z kartą graficzną (Intel)
Następnie rozpakuj plik AHCI-TNM10-V8_9_0_1023 na dysku c:\AHCI-TNM10-V8_9_0_1023
Uruchom Panel sterowania>System i zabezpieczenia>System>Menadżer urządzeń następnie klikasz na swoja nazwę komputera prawym myszki dodaj starszy sprzęt dalej Zainstaluje sprzęt,który wybiorę ręcznie z listy (zaawansowe) z listy wybierz Kontroler IDE ATA/ATAPI (coś w tym stylu) dalej klikasz Z dysku… podajesz lokalizacje tego pobranego pliku AHCI-TNM10-V8_9_0_1023/Driver i plik iaAHCI.inf i kliknij przycisk OK. (Kreator aktualizacji sprzętu należy podać Intel ® ICH7M/MDH SATA AHCI Controller). Kliknij przycisk Dalej, aby zainstalować sterownik, a następnie Zakończ, aby zakończyć instalację.
Uruchamiasz ponownie komputer i trzymaj F2 lub del aby wejść do Biosu
W Biosie zmień trym IDE na AHCI zapisz i wyjdź z BIOSu i po ponownym uruchomieniu systemu Windows, to znaleźć i zainstalować nowy AHCI kontrolera dysku twardego.