10x niższy transfer na Windows 8.1 niż pod Windows Seven

Witam

 

Posiadam internet od UPC, przez routera WiFi (router od UPC)

Od jakiegoś czasu zauważyłem, iż na pc i laptopie, gdzie zainstalowany jest windows 8,1 prędkość pobierania ok 3,5 Mbps, wysyłania 5,7 Mbps (to nie pomyłka, wysyłanie jest więszke niż pobieranie), ale ping stosunkowo niski ok 20 ms

 

Wyniki są niemal identyczne na obu komputerach, nieważna jest lokalizacja laptopa, może być przy routerze, może być dwa pokoje dalej. Na początku myślałem, że to może coś UPC robi, ale jak się okazało na dwóch innych laptopach z Windows Seven prędkość pobierania wynosi ok 30-32 Mbps

 

Ma ktoś może jakieś sugestię?

 

ps sprawdziłem laptopa u znajomego i u niego prędkosć pobierania na moim sprzęcie 38 Mbps

pps uruchomiłem na obu komputerach linuxa z pendriva i tam też prędkość pobierania jest przycinana

Może jakieś aktualizacje się pobierają?

To nie to, problem występuje także jeśli uruchomie na tych dwóch komputerach dystrybucje linuxa, także transfer zaniżony.

 

Po dwukrotnym uruchomieniu modemu, transfer na tych dwóch komputerach zwiększył się do 10 Mbps, ale na innym komputerach jest w granicach 32-38

Jak podłącze przez kabel, to mam 54-58. Nie mam już pojęcia co dalej, będę chyba próbował przez pomoc techniczą UPC

Hej,

A nie pojawiła Ci się przypadkiem obok jakaś sieć WiFi, która nadaje na tym samym kanale? Sprawdź obłożenie eteru przy pomocy programu inSSIDer. Może wystarczy zmienić kanał?

Pozdrawiam,

Dimatheus

 

To nie to, pierwsze co zrobiłem sprawdziłem kanały inSSIDer i nic to nie dało.

A problem jest nawet gdy laptop stoi koło routera, także ma przycięty internet, więc to nie wina sygnału

Hej,

A przypadkiem nie instalowałeś ostatnio jakiś poprawek? Miałem podobny przypadek z moim laptopów i Windows XP - po instalacji poprawek WiFi zwolniło. Pomogło tylko przywracanie systemu i ponowna instalacja felernych poprawek.

Pozdrawiam,

Dimatheus

 

 

To nie to, laptop na innym routerze bez problemu osiąga 38 Mbps, na kablu 58

 

Problem istnieje przy podłączeniu pc i jednego z laptopów do routera za pomocą WiFI

Inne urządzenia działają prawidłowo, problem mam tylko z tymi dwoma komputerami. Jeśli uruchomienie na nich **Redo Backup and Recovery**** **internet także jest przycięty. 

 

Próbowałem już zmianę nazwę sieci, zmianę MACa karty WiFi i dalej przycina na tym komputerach. Po kilku restartach modemu/rooutera udało mi się jedynie uzyskać wynik w granicach 10 Mbps - co jest i tak wynikiem 3 krotnie słabszym niż na dużo starszym, wysłużonym laptopie

Hej,

A próbowałwśród zmienić rodzaj szyfrowania po WiFi?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Hej,

Tym bardziej, że to nie wygląda jak problem sprzętowy - taki dotyczyłby wszystkich urządzeń, a nie tylko kilku wybiórczych.

W routerze od UPC nie masz włączonych jakiś dziwnych optymalizacji bądź zaawansowanych funkcji dotyczących WiFi? Jakie są modele kart WiFi w komputerach, w których jest problem?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Cześć, mam ten sam problem. Na kompie podłączonym do kabla zamiast 60 mb bylo 38-40. Przyszedł technik w piątek coś poprawił na kablu jest 55-58. Jednak jak wspomniałem mu o wifi z którym był największy problem (na laptopie win 8.1 prędkość DL- 3mb … UP 6mb) to powiedział ze upc wycwaniło się i w umowie jest wzmianka, ze nie gwarantują odpowiedniej prędkości internetu przez wifi. Spytałem się gościa co mam zrobić on powiedział, ze dużo osób ma ten problem szczególnie na win 8 i 8.1 żebym poczytał na forum jak sobie z tym poradzić. No po prostu jedna wielka porażka mnie to już przekonało do zmiany operatora bo same z nim i problemy.

Pozdrawiam

 

No właśnie mamy zbliżone wyniki przez WiFi, przypadek? Po weekendzie spróbuje opcji resetu do ustawień fabrycznych. Spróbuje też podłączyć zwykły router i porównać wyniki.

Ja np próbowałem resetować parę razy i nic z tego; /

Zastanawiam się czy nie zmienić na win 7, może to być problem spowodowany tym felernym win 8.1 i śmiesznej jakości routerem od nich technicolor.

Cóż jak się okazało, problem jest z modemami Technicolor i Thompsona

Nie dość, że każdy może mi zresetować modem, sprawdziłem informację na stronie i ten problem u mnie występuje, to jeszcze przycina internet, wystarczy wejść na fb  UPC i jest tam masa “życzliwych” komentarzy, a UPC umywa ręce. Będę próbował wymienić modem

Hej,

A nie masz przypadkiem jakiegoś starego modemu od UPC, żeby sprawdzić działanie usługi na nim?

Pozdrawiam,

Dimatheus

 

Nie mam, ale podobną sytuację ma już mój kolega na którym sprawdzałem wcześniej. Wszystko zależy jakiego masz chipseta w karcie WiFI i czy modem Ci się zaktualizował :slight_smile:

 

Najlepsza jest odpowiedź UPC, najpierw pouczają mnie jak zmienić kanał, a potem przyznają się do błędu, pracują nad nim, jak długo nie wiadomo, ale oni nie zawinili i uważają, że wszystko w porządku, a Ty głupku wracaj do szeregu i płać dalej za usługę, która nie działa tak jak powinna.

 

Dobre jest też to stwierdzenie z ich maila

 

Tak bardzo im zależy na bezpieczeństwie, że teraz zwykły gimnazjalista może na swojej stronce zamieścić krótki kodzik, a Ty potem się zastanawiasz dlaczego modem się samoczynnie restartuje, albo dlaczego WiFI w modemie jest włączone, skoro Ty je wyłączyłeś :)