Mam masę pytań co do prostej gry 2D w trybie 13h w turbo pascalu:
-Zakładamy,że stworzyłem postać kota w mojej grze.Jak zrobić by po narysowanej mapie kot mógł chodzić a nie przenikać?To samo jeśli chodzi o ściany i inne tympodobne obiekty.
-Jak zrobić by program po zbliżeniu się kota do prawej krawędzi ekranu przesunął mapę?
-Jak zrobić by ustalić miejsce startu kota i gdzie ma być koniec etapu,przejście do następnego?
-Jak zrobić ruch kota tzn. że jak klikną ustalony przezemnie klawisz kot przemieści się np. o 20 pikseli w prawo?I przy tym poruszaniu wykona animacje np poruszanie łapkami?
I chyba najtrudniejsze-jak zrobić przeciwnika,lub jakieś inne zwierzę,które mu powie np. jakąś wskazówkę?
Nie oczekuje napisanego przez was kodu lecz odpowiedzi dzięki której będę mógł rozwiązać te problemy,wskazówki,rady.
Dziękuje za uwagę