16 Mb/s na nowym routerze i 20 Mb/s na starym

Dzien dobry po 10 latach postanowiłem zmienić swój mega podrapany i wysłużony router z kiepskim zasięgiem(NETGEAR DGND3700v1) na coś nowszego i z jak największym zasięgiem NETGEAR D8500 i zasięg jest rewelacyjny chodzi tak jak to netgear calkiem dobrze nie wiesza mi się pomimo tego co każda osoba pisze o każdym routerze w internecie, jednak jedyny problem to dużo wolniejsze połączenie download(upload jest ok ale tam nie ma za bardzo co się stracić bo upload moj na neostradzie to 1 mb/s.

Parametry mojego łącza(które powinny być) to:

Neostrada

Download: 20 Mb/s

Upload: 0.9-1.0 Mb/s

Na starym DGND3700 mam 19,95-20,02 Mb/s na speedtescie i 0.9 upload a na nowym 16 maksymalnie 16,5 mb/s i upload 0.9 mb/s, oba routery są ustawione identycznie tj.

PPPoA

ATM

ADSL+

VC-MUX

VC 35

VPI 0(albo na odwrot juz nie pamietam ktore jest ktore ale jest poprawnie)

MTU 1458(takie ustawienie radzi netgear dla PPPoA(ale sprawdzałem jeszcze 1492 i 1452 i 1500, to na najgorzej jest na 1500, na 1452 też jest słabo a na 1492 jest też słabiej ale podobnie)

Tak jak pisałem oba routery mają identyczne ustawienia i stary wyciąga 20 mb/s a nowy 16,5 mb/s jak to możliwe? Czy coś z tym nowym jest nie tak? Czym to jest spowodowane? Chętnie bym ten nowy zatrzymał bo zasięg ma rewelacyjny mam dom 250 m2 i zawsze musiałem 2 dodatkowe tp linki włączać żeby przedłużyc sygnał teraz nie muszę żadnego odpalać, jednak spadek łącza jest znaczny, na oddanie go mam jeszcze 13 dni takżę proszę o pomoc
PS.
Wynik jest identyczny na Ethernet po kablu i na Wi-Fi z bliskiej i dalszej odległości.

Może jest domyślnie QoS włączony na nowym?

wylaczylem QoS na obu bo na tym nowym jest jakis bardziej zaawansowany dziwny

Hasło dla Wujka Google: DLM.
Znam temat. Winna jest zmiana sprzętu. Każde zerwanie synchronizacji linii ADSL jest traktowane jak usterka i DLM obcina prędkość, aby nie zrywało. Tutaj winny będzie chipset ADSL w routerze. Stary lepiej współpracuje z centralą, a nowy gorzej i DLM się obudził. Nic z tym nie zrobisz. Możesz próbować z powrotem podpiąć stary router i poczekać z miesiąc, to może DLM odda prędkość, którą zabrał, jednak tak chętnie to on nie oddaje…

Jakie masz parametry synchronizacji? Tłumienie i SNR margin?

Czy jest jakieś urządzenie przyłączeniowe przed Netgearem ? Przykładowo modem, Livebox czy coś z tego rodzaju ? Druga kwestia to jaki jest firmware na tym D8500 i czy był aktualizowany do najnowszej wersji ? Jeżeli jest modem czy Livebox to po pierwsze uruchom ponownie główny modem i spróbuj go zaktualizować do najnowszej wersji oprogramowania. Zaktualizuj też firmware w d8500 i wszystko od nowa skonfigurj tzn. najpierw przywróć do defaultowych ustawień i ponownie skonfiguruj. Być może jest winna sieć operatora, ale jeśli prędkość nadal będzie zaniżona to zgłaszaj problem u operatora.