2 mieszkania 2 routery jedna siec telefoniczna

Witam mam taki problem że u mnie w mieszkaniu mam router z którego dziele internet z komputerem siostry, z ps3 oraz z komputerem rodziców ( w innym mieszkaniu) I teraz rodzice kupili sobie telewizor z wi-fi i chcieli by oglądać iple, iplex itp . lecz od gniastka internetowego do telewizora są 4 pokoje i trudno by ciągnąć kabel i pomyślałem co by im do mieszkania drugi router kupić i podpiąć go pod gniastko telefoniczne ( te same gniastka są i u mnie i u nich ) .

Aktualnie posiadam Router asmax ar1004g i należę do Netii zarówno internet jak i telefon.

Da się tak zrobić ??

Z góry dzięki za odpowiedź

Aha i mam prośbę piszcie normalnym językiem np kabel telefoniczny albo kabel internetowy a nie tymi typami bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach .

Powiem tak jeżeli jesteś “zielony” to najłatwiej będzie jeżeli to możliwe to pociągnąć kabel lan (router -> telewizor rodziców). (rozumiem że z rodzicami mieszkasz w 1 budynku)

A czy telewizor rodziców łapie Twoje wi-fi?

Nie jestem specem od telekomunikacji więc nie powiem Ci czy można podłączyć 2 routery do jednej linii telefonicznej.

tak tak, ten sam budynek tyle że mieszkanie rodziców jest piętro wyżej i po przekątnej :confused: więc z zasięgu nici :frowning:

Kabli oni żadnych nie chcą a od gniastka ( do którego i tak jest komputer podłączony) do tv są 4 pokoje i kabel by musiał mieć z 30m więc lepiej by było wi-fi .

możesz kupić router dla rodziców i postawić go koło komputera zakładam że jest on podłączony kablem 'internetowym" a nie telefonicznym do internetu w tedy wyglądało by to tak (gniastko -> router -> (wi-fi) -> komputer rodziców + telewizor)

ps.

Wtyczka od kabla internetowego (lan)

220px-CAT5e-RJ45.jpg

Wtyczka od kabla telefonicznego

1962413811.jpg