Witam,
Mam bardzo podobną sytuacje, w której podejrzewam kamery o spowalnianie ruchu sieciowego i/lub zbyt duże obciążanie routera w wyniku czego albo zrywane są połączenie wifi (na 1-2 sekundy) albo wiesza się Internet (czyli komputery niby są podłączone do sieci i Internetu, ale nie można nic załadować, ładowanie stron trwa w nieskończoność, po czym po kilku minutach wszystko wraca do względnej normy).
Restart routera zazwyczaj naprawia problemy na ok. tydzień, a potem powoli stopniowo wszystko zwalnia - działa, ale wyraźnie wolniej.
Problem pojawił się mniej więcej od momentu w którym pojawiły się kamery, więc po części je winie o całą sytuacje.
Kamery i rejestrator są podłączone do “głównego” switcha. Do niego podłączone są jeszcze 2 mniejsze switche (5 i 9 portowy) i do każdego z tych mniejszych switchy urządzenia takie jak komputery, drukarki, laptopy. Ten “główny” switch jest podłączony do routera, który rozsyła Internet po kablu, aby urządzenia w obu mniejszych switach miały Internet, jak również żeby i same kamery były widoczne z Internetu (chociaż ten feature wykorzystywany jest bardzo rzadko).
Jak mogę sprawdzić/zmierzyć co powoduje takie zachowanie/obciążenie, czy to oby na pewno kamery są winne?
Router to domowy sprzęt (https://www.x-kom.pl/p/265485-router-asus-dsl-ac56u-1200mb-s-a-b-g-n-ac-aneks-a-b-2xusb.html), ale patrząc po statystykach, to procesor w routerze zazwyczaj utrzymuje się na ok. 30% użycia, a RAM ok. 60% - więc zapas jeszcze jest.