2 routery zrywanie pingów

Witam. Mam dość nie typowy problem. W domu mam 2 routery. Jeden to D-Link DSL-2740B a drugi to TL-MR3420. Wszystko działało przez 2 lata w porządku jednak od 2 dni jest problem z pingami na drugim routerze. Co jakiś czas sprawdzając ping strony pojawia się 2 razy “upłynął limit czasu żądania” i ping leci dalej, ale w tym momencie grając mam disconnect. Przy bezpośrednim połączeniu kabla z D-Linka do PC wszystko działa tak jak trzeba. Jednak po podłączeniu D-Linka do TP-Linka a następnie do PC raz za czas gubi ping. Byłem przekonany, że padł router nr 2 dlatego go wymieniłem problem nie znikł. Sieć wygląda tak

D-Link

192.168.1.1

TP-Link

192.168.2.1

Statystyczne ip WAN

IP Address: 192.168.1.2 Static IP

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 192.168.1.1

DNS Server: 192.168.1.1 , 0.0.0.0

Do jakiego hosta pingujesz ? Przy pingu z TP-LINK na D-Link tzn. z nr IP 192.168.1.2 pingujesz na 1.1 i wtedy jest strata ? Jeżeli pingujesz danego hosta w internecie i są do niego straty to niewiele jesteś w stanie zrobić (możesz ewentualnie powiadomić ISP). Czy 2 routery w domu połączone są kablami rj-45 które nie mają żadnych uszkodzeń czy po wifi ? Powodów zaniku pinga może być wiele. Proponuję w obu routerach wejść na strony diagnostyczne i spróbować zapingować 1 router z 2 i odwrotnie. Sprawdź czy będą zanotowane jakieś stracone pakiety. Jeśli tak posprawdzaj dokładnie kable. Jeśli będą OK spróbuj zaktualizować oprogramowanie w obu routerach i przeprowadzić konfigurację od nowa. Zaktualizuj też sterownik karty sieciowej w komputerze, który notuje ci straty. Wymiana routera przy stracie kilku pingów to trochę lekkomyślne, bo z reguły takie problemy można łatwo naprawić o ile nie leżą po stronie ISP (wtedy jego trzeba przekonać do interwencji) lub gdzieś w świecie. Nie wiem dokładnie do jakiego serwera pingujesz, ale jeśli jest to serwer gier położony gdzieś w USA strata kilku pingów będzie czymś normalnym, Twoje 2 urządzenia sieciowe też będą siłą rzeczy generować minimalne straty i obniżenie parametru TTL. Rozważ zastosowanie tylko jednego solidnego routera z silnym wifi zamiast tych 2 a na pewno sytuacja się poprawi.

poza tym jeśli chcesz to sprawdź sobie komenda tracert jak wygląda połączenie, wejdź w cmd i wpisz tracert http://www.hotmail.com naciśnij enter i patrz co się dzieje, zobacz czy router sie nie przegrzewa jesli ma za duze natezenie ruchu to bedzie ci sie restartowal, moze Ci tez wygasac waznosc ip i dlatego glubi polaczenie np. co 2 dni o tej samej porze jesli masz dynamiczne ip (zmienne) w sumie to ustala usługodawca wiec jesli nigdy nie chcesz byc rozlaczony to doplac kase na stale ip, nie zaszkodzi update firmware.

Routery połączone są kablem

http://img825.imageshack.us/img825/8871/pingp.png

Najwyraźniej problemy sprawia maszyna o IP 192.168.1.1. W niej szukaj przyczyny, spróbuj ustawić funkcję UPNP w tym routerze na disabled to też często pomaga w poprawie pingów. Jeżeli to nie pomoże stosuj wskazówki z mojego poprzedniego postu.