32 bit czy 64 bit dla mojego kompa?

(Deamon86) #1

Witam,

mam do Was pytanie odnoście Visty, aktualnie posiadam 64-bitową Viste, ale nie wiem czy 32-bitowa nie była by lepsza ?

Jeżeli Wam to pomoże, to specyfikacja mojego kompa w podpisie.

Czekam na odpowiedź :wink:

(deFco247) #2

Przede wszystkim system nie wykorzystał by całej twojej pamięci RAM.

(Deamon86) #3

Mówisz o 32-bitowym systemie ?

Ja jestem trochę zielony jeśli chodzi o te sprawy, więc jaśniej jak można ;]

A może inaczej... dla mnie będzie lepsze 32bit czy 64bit ?

(deFco247) #4

Przy twojej ilości RAM-u lepszy będzie ten co masz teraz.

32-bitowe Windowsy nie potrafią zarządzać więcej niż 3,75 GB pamięci RAM.

(Deamon86) #5

Aha, już rozumiem :wink:

Czyli 32-bitowa Vista to coś w stylu XP bo, XP też by nie obsługiwał mojej całej pamięci RAM, tylko, że XP nie obsłuży to ja wiedziałem, ale myślałem, że z Vista jest inaczej i nawet 32-bitowa obsłuży mi 4GB ;]

Dzięki za pomoc :wink:

(Semtex) #6

To jak wytłumaczyć mój przypadek,sam jestem zaskoczony,bo wynika że jednak widzi i chyba obsługuje 4 GB RAM,załączam zrzut:

(Marsab911) #7

Wielka Bzdura co piszecie. W 32 Bitowych windowsach XP zarządza 3,3 GB RAM lecz jeśli chodzi o Seven'a to nie ma znaczenia czy masz 64 bitowy system czy 32 nawet jeśli będziesz miał 20 Gb RAM to będziesz wykorzystywał MAX.

-- Dodane 06.09.2009 (N) 12:17 --

A jeszcze jedno . VISTA i SEVEN są ze sobą kompatybilne ;]

pozdro

(slawex1983) #8

marsab , bzdury to ty piszesz. Żaden 32 bitowy system nie obsłuży w pełni 4 GB pamięci RAM. Oczywiście jest technika adresowania PAE, które poszerza przestrzeń adresową pamięci, ale jest to sposób mało wydajny, praktyczny i w ogóle nie wypał. To, że w informacjach Windows podaje 4 GB pamięci nie znaczy, iż rzeczywiście uda mu się z tylu skorzystać.

kompatybilne ha ha nie dorosłuj chłopczyku ;]

(Crow86) #9

Żeby nie przepisywać swojego dawnego posta:

nie-widzi-ramu-bios-czy-vista-t261024.html#p1733380

(xomo_pl) #10