a2 mobile czy T-Mobile?

Witam serdecznie!
Puki co korzystam z oferty na kartę z sieci NJU (Orange) lecz zasięg jest fatalny, brak LTE w domu a najbliższy ich nadajnik znajduje się około 3-4 km od mojego miejsca zamieszkania, głównie z tego powodu myślę o zmianie operatora.
Ma mi to służyć głównie do internetu, Spotify, YouTube, od czasu do czasu gry online, komunikatory Signal Messenger itp…
Czy ktoś miał styczność z tymi sieciami jakie są wasze opinie?
Pozdrawiam. :slightly_smiling_face:

Sprawdź, której sieci nadajnik masz najbliżej:

2 polubienia

Kup startery pozostałych trzech operatorów i posprawdzaj w różnych porach dnia i nocy ich możliwości. Wskazane by było abyś miał możliwość wymuszania pasm czy to w smartfonie czy też w modemie/routerze. Piszę to na własnym przykładzie, w leciwym ale na chodzie Samsungu Galaxy S4 GT-I9505 mam możliwość wymuszania pasm poprzez menu serwisowe (gwiazdka,krzyżyk,dwa zera,dwie jedynki,krzyżyk - w poście nie wyświetla pierwszej gwiazdki) #0011# i tu kolejne polecenia: Back>Key Input>Q>Key Input>0000>odczekać kilka sek.>[1]UMTS>[1]>DEBUG SCREEN>[6]PHONE CONTROL>[7]NETWORK CONTROL>[2]BAND SELECTION>[1]Automatic()>domyślnie>[4]LTE Band Preference>wybrać konkretne pasmo np. [2]LTE B3>END




A byłbym zapomniał, na wymuszonym LTE obojętnie które pasmo nie działają kody USSD, trzeba powrócić do Automatic lub wymusić najlepiej 2G gdyż operatorzy wyłączją 3G.

@resat
Dzięki za podpowiedź, starter już zamówiłem ze strony a2 będziemy sprawdzać, z T-Mobile kupię z żabki.
Zastosowanie samego pasma LTE też było by ok czego bym w sumie oczekiwał.
@januszek
Faktycznie najbliższy nadajnik z sieci Plus więc sądzę że a2 mogło by być lepsze ale wszystko pokażą speedtesty w domu jaki i na zewnątrz.
Mimo wszystko dziękuję ci za udostępnienie strony bardzo pożyteczna.
Udanego weekendu :wink:

Co do wymuszania pasm to w internetach piszą też o innym kodzie serwisowym *#2683662# ten wymuszał pasma w Samsungach Galaxy S7 i S8 ,tu nie mam jak sprawdzić, ale też są informacje że któraś z aktualizacji uniemożliwiła już na stałe tego wymuszania.

Też ma opcję wejścia by wymusić LTE lub 5G (NR) - niby w menu serwisowym widzę więcej niż na tym S4.

Thx :slight_smile:

Mam już smartfona Samsung Galaxy A5 (2016) i tutaj mogę sprawdzić pasma tym drugim kodem


kodem (znowu nie wyświetla pierwszej gwiazdki) #2683662# > [2] UE Setting & Information > [1] Setting > [1] Protocol > [2] NAS > [1] Network Control > [4] BAND SELECTION > domyślnie jest [1] Automatic[] >można zmienić na np. [4] LTE > np. pasmo LTE 900 MHz > [7] LTE_8 > END



a kod *#0011# informuje w jakim aktualnie paśmie łączy smartfon Samsung Galaxy z netem.