Miałam dylemat w.s. wyboru laptopa i raczej zdecydowałam się na ten model:
Głównie ze względu na 3 lata gwarancji (do końca tego msc, więc nie mam za dużo czasu na decyzję - całe 2 dni). Jednak potrzebuję 8GB Ramu zamiast 4GB. I tu mam pytanie. Czy dodawanie pamięci RAM jest problematyczne? Jaką konkretnie kość dokupić, z jakiej firmy i jak to technicznie będzie wyglądało? (zakładanie tego)
Zapytałam już konsultanta firmy Acer i powiedział, że nie naruszy to gwarancji, która jest na podzespoły.
Następne pytanie:
Czy ktoś miał już do czynienia z serwisem firmy Acer (współcześnie) i z laptopami tej firmy, i mógłby się wypowiedzieć co do jakości?
Trzecia sprawa
Biorę jeszcze pod uwagę Asusy vivobooki:
Ale nie wiem, jaka jest gwarancja na Xkom, a nie uzyskałam od konsultanta jasnej odpowiedzi - twierdzi, że producenta, za to na stronie w parametrach pisze o gwarancji Xkom sp zoo.
Co do Asusa, mam więcej zaufania co do jakości, tylko, że nie wiem co z gwarancją na Xkomie.
Przecież jest dostępna wersja z 8GB RAM, dysk i RAM możesz dołożyć ale Acer ma 4GB wlutowane + jeden slot. Asus ma akurat dwa sloty i można rozbudować do 2x8GB RAM.
Najlepiej kup od razu z dyskiem SSD M.2 przynajmniej 128GB zamontowanym.
ups nie wiem dlaczego ten model mi uciekł. Szukałam z 8GB ramu i wspomnianymi 3 latami gwarancji, ale znajdowałam tylko te poza promocją, dzięki za link
To ten problem rozwiązany - a teraz, jak z jakością Acerów? I serwisem?
(szkoda, że w linku jest przekierowanie z partnerid. Tylu partnerów a nikt mi nie potrafił wytłumaczyć warunków gwarancji z Asusa. Nie mówiąc o rabacie na zakup)
On chyba nie ma rozszerzanej przez Xkom pamięci RAM? A z SSD zrezygnuję
Z Dellami nie miałam do czynienia, a ten jest droższy i ma przy tym gorszą kartę graficzną Jedyne co, to Dell ma dysk SSD wmontowany przez producenta
Nie wiem, jak jest z serwisem Acera, dlatego pytam. A dokładać już nie chcę, bo budżet mam właściwie do 3tys, nie do 4tys
“Gwarantem laptopów jest producent i to on udziela pomocy w zakresie ewentualnych napraw na cały sprzęt. W przypadku wersji modyfikowanych przez nasz sklep, osobną gwarancją może być objęta pamięć lub dysk (elementu rozbudowane przez nas).”
a nikt mi nie potrafił wytłumaczyć warunków gwarancji z Asusa
A co jest tu do wytłumaczenia? Jest slot M.2 i producenci nie zabezpieczają takich laptopów prze ingerencją, bo sklepy notorycznie powiększają ilość konfiguracji o dodatkowe z 4/8/16 […] GB pamięci i dyskami 120/128/250/256 […] GB. Nie stracisz gwarancji o ile fizycznie nie uszkodzisz płyty głównej odłączysz baterię i zachowasz minimum rozsądku prze wyładowaniem elektrostatycznym (SD) czyli dotkniesz przed rozkręceniem np. kaloryfera.
Problem był widać w tym, jaki jest typ gwarancji udzielany przez Xkom a przez producenta i na co jest ta gwarancja udzielana. Na stronie nie ma jasnych informacji, pisze tam tylko “24 miesiące (gwarancja x-kom sp. z o.o.)” a sądzę, że powinna być tam informacja o gwarancji producenta. W dodatku, znalezienie warunków gwarancji to byłby dla mnie wyczyn, gdybym nie zapytała firmy Acer.
Teraz pytanie z mojej strony brzmi o jakość serwisu firmy Acer i jak to jest realizowane po zakupie w sklepie Xkom. Nie chcę zostać zbyta w przypadku problemów. Problem z Ram i SSD i gwarancją udzielaną przez sklep jest już rozwiązany.