Acer Aspire 5720ZG żółte i niebieskie pasy na ekranie

(Kapelutek) #1

Witam wszystkie mądre głowy,

Dziecko moje posiada laptopa Acer Aspire 5720ZG dzisiaj słuchało sobie nagrań z internetu i po jakimś czasie zaczęło coś trzeszczeć i wydawać dziwne dźwięki a później to już tylko pojawiły się kolorowe pionowe paski. Obecnie po włączeniu laptopa wydaje się jakby system startował, wiatrak chodzi i po pokazaniu się pasków przechodzi w stan jakby uśpienia, pojawia się ciemny ekran ale nie mocno czarny i tak sobie zostaje póki go nie wyłączę poprzez wymuszenie przyciskiem power, po ponownym włączeniu dzieje się to samo i tak w kółko.

Do tej pory nie było problemów z laptopem. Zawsze w domu nigdzie nie wyjeżdżał. Dziecko w ciągu tygodnia nie ma czasu na korzystanie z laptopa, używany jest przede wszystkim do komunikacji na Facebook, nie gra w gry nawet online.

Jak myślicie co to może być - matryca, taśma czy grafika?

Nie znam się na tych sprawach, nie wiem czy warto go zanosić do serwisu czy może odsprzedać na części i zacząć oglądać się za czymś nowym?

dzięki za wszelką pomoc.

pozdrawiam

84749527534618145182.jpg

po zbliżeniu

20734608534125696070.jpg

92454776938210518497.jpg

(rgabrysiak) #2

Jeżeli masz możliwość podłącz laptopa pod zewnętrzy monitor. Jeśli paski się na nim nie pojawią wiadomo będzie że grafika jest sprawna.

Wówczas pozostaje tylko opcja albo taśma albo matryca. W domowych warunkach, nie mając dostępu do części zamiennych ciężko będzie jednoznacznie stwierdzić co powoduje problemy.

Obawiam się że bez serwisu się nie obejdzie.

(Kapelutek) #3

mam tylko TV na ścianie i projektor ale nie wiem czy mam czym się podłączyć do tych zewnętrznych urządzeń i czy pomoże to w sprawdzeniu

(Azgrel) #4