Acer Aspire 5720ZG żółte i niebieskie pasy na ekranie

Witam wszystkie mądre głowy,

Dziecko moje posiada laptopa Acer Aspire 5720ZG dzisiaj słuchało sobie nagrań z internetu i po jakimś czasie zaczęło coś trzeszczeć i wydawać dziwne dźwięki a później to już tylko pojawiły się kolorowe pionowe paski. Obecnie po włączeniu laptopa wydaje się jakby system startował, wiatrak chodzi i po pokazaniu się pasków przechodzi w stan jakby uśpienia, pojawia się ciemny ekran ale nie mocno czarny i tak sobie zostaje póki go nie wyłączę poprzez wymuszenie przyciskiem power, po ponownym włączeniu dzieje się to samo i tak w kółko.

Do tej pory nie było problemów z laptopem. Zawsze w domu nigdzie nie wyjeżdżał. Dziecko w ciągu tygodnia nie ma czasu na korzystanie z laptopa, używany jest przede wszystkim do komunikacji na Facebook, nie gra w gry nawet online.

Jak myślicie co to może być - matryca, taśma czy grafika?

Nie znam się na tych sprawach, nie wiem czy warto go zanosić do serwisu czy może odsprzedać na części i zacząć oglądać się za czymś nowym?

dzięki za wszelką pomoc.

pozdrawiam

84749527534618145182.jpg

po zbliżeniu

20734608534125696070.jpg

92454776938210518497.jpg

Jeżeli masz możliwość podłącz laptopa pod zewnętrzy monitor. Jeśli paski się na nim nie pojawią wiadomo będzie że grafika jest sprawna.

Wówczas pozostaje tylko opcja albo taśma albo matryca. W domowych warunkach, nie mając dostępu do części zamiennych ciężko będzie jednoznacznie stwierdzić co powoduje problemy.

Obawiam się że bez serwisu się nie obejdzie.

mam tylko TV na ścianie i projektor ale nie wiem czy mam czym się podłączyć do tych zewnętrznych urządzeń i czy pomoże to w sprawdzeniu