Skoro to nie problem z oprogramowaniem, to możliwe że to problem sprzętowy.
Skoro to problem sprzętowy i masz gwarancję, to ja oddawałbym na gwarancję.
Acer ma serwis gwarancyjny w Czechach, korzystałem i mam pozytywne doświadczenia. Jeżeli masz ważne dane na dysku - zgraj, bo po powrocie laptopa z gwarancji możesz zastać przeczyszczony dysk. Gwarancja - przychodzi kurier, zabiera paczkę, za jakiś czas (u mnie to było 4 dni) kurier przywozi paczkę z laptopem z powrotem, dostajesz protokół naprawy.
Być może czas naprawy zależy od usterki. Jeżeli pada płyta główna to w serwis producenta to pierwsze miejsce, które może mieć takie płyty na stanie i wymienić od ręki (robota na kilkanaście minut dla sprawnego technika).
Jest szansa, że jeżeli w poniedziałek oddasz laptopa na gwarancję to w piątek możesz mieć go z powrotem.